Global Media & Entertainment wint Apeldoornse aanbesteding

De gemeente Apeldoorn heeft een contract  met Global Media & Entertainment afgesloten voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van deze objecten voor een periode van minimaal 10 jaar. Het contract omvat 181 abri’s, 15 dubbelzijdige digital Out-of-Home objecten en 63 europanels en is in november 2023 ingegaan.

Global kijkt bij elke concessie/aanbesteding hoe op duurzaamheidsvlak samen met de gemeente de meeste impact gemaakt kan worden. In Apeldoorn is daarom gekozen voor een recent ontwikkelde abri, waarbij zoveel mogelijk componenten duurzaam vervaardigd zijn. 50 procent van de abri’s in de gemeente Apeldoorn worden voorzien van sedum daken die de biodiversiteit in de stedelijke omgeving stimuleren.

Eric Kip, Managing Director van Global Nederland: "We zijn blij dat we met ons straatmeubilair minimaal de komende 10 jaar partner mogen zijn van de gemeente Apeldoorn. Onze objecten staan letterlijk midden in de maatschappij, waarbij het groen op de daken van de bushokjes een goede bijdrage levert aan een duurzame leefomgeving én natuurlijk aan de doelstelling om van Apeldoorn de tuinstad van Nederland te maken.”

Apeldoorn is samen met Deventer en Zutphen, waar Global ook de exploitant is, één van de hoofdsteden in de provincie Gelderland en Overijssel die bekendstaat als de Stedendriehoek. De gemeente telt 167.205 inwoners en is hiermee is Apeldoorn de elfde gemeente van Nederland. Voorheen was JCDecaux de buitenreclameexploitant.

www.global.com

www.apeldoorn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Nathalie Peters: Groei begint bij je eigen mensen

01-07-2025 | 09:50:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt ze over haar visie op het versterken van in-house marketingteams

Patrick Molleman: Retail en digitaal maken Global sterker

01-07-2025 | 09:28:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt hij over zijn overstap van de bureauwereld naar de out-of-home business, de transformatie van de sector

Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk

15-05-2025 | 08:11:00
Kruidvat en Global lanceren landelijk DOOH-netwerk. OptimO bereikt wekelijks vijf miljoen winkelbezoekers

Global geeft 115 bushokjes Enschede sedumdak

24-04-2025 | 14:05:00
Sedumplanten bieden een leefomgeving voor bijen en andere bestuivers

Joe Public | United Playground | O2H | Somention | Global

23-03-2025 | 16:22:00
Marketing Report maakt ieder weekend een selectie van de interessante LinkedIn-posts van afgelopen week
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.