
Glenn da Silva: Budgetten mogen best bij social beginnen, niet eindigen
Influencer & Content Marketing Awards 2025
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreekt Marketing Report met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Glenn Manuel da Silva, Creative Director van UNLIKE.
Kun jij UNLIKE introduceren?
Welkom bij UNLIKE. Wij helpen merken groeien door het bouwen van sterke online communities. Met onze ervaring in campagnes en content werken we voor uiteenlopende merken. We kennen de kracht van deelbare content en spelen in op algoritmes, trends en actualiteit. Met een team van meer dan twintig specialisten verzorgen we alles: van strategie en advertising tot concept en productie.
Wat is goede content?
Functioneel antwoord: goede content is content die iets nieuws losmaakt, waar mensen mee aan de slag gaan en die weer nieuwe content voortbrengt.
Gelaagd antwoord: content betekent letterlijk inhoud. Maar met de komst van AI en het feit dat iedereen tegenwoordig content kan maken, zien we veel uitingen die enkel in het algoritme verdwijnen zonder echte waarde. Voor ons is goede content een helder idee met persoonlijkheid, herkenbaarheid en entertainment. En vooral: lef. Want hoe weet je of iets werkt als je het niet probeert?
Wat zie jij als een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie?
We leven in een tijd van kortetermijndenken: elke dag een nieuwe trend, en grote influencers maken plaats voor fans en communities die zelf content creëren. Dit vraagt om strategen die niet alleen de grote lijnen uitzetten, maar ook kortcyclisch meebewegen. Daarnaast hoop ik dat budgetten vaker bij social beginnen, de plek waar merken vandaag echt gebouwd worden.
Wat is het laatste nieuws?
Een tip van een van onze creatieven: Kai Cenat’s Mafiathon 3 domineert nu het gesprek. Een dertig dagen durende livestream met als doel één miljoen Twitch-subscribers. Een krachtig voorbeeld van community-gedreven content.
---
De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials
Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.
Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com
Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ICMA 2025 - HEMA x Bela Becht
Sanne Demir: AI is de opschudder die de industrie nodig had
Noah Zeeuw: Merken moeten écht meedoen in cultuur
ICMA 2025 - Trekpleister transformeert
Dennis Mensink: AI helpt, maar creativiteit blijft leidend
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen