Genomineerden voor de AMMA Awards 2025 bekend

Kanshebbers zijn onder andere: Mediahuis Nederland, GroupM, OMD, Initiative, Publicis Amsterdam, Abovo Maxlead, IPG Mediabrands, Wefilm Creative Agency en Havas Play

Tijdens de AMMA nominatieweek, die van 24 tot en met 27 maart plaatsvond, zijn alle kanshebbers voor de Annual Masters in Media Awards bekendgemaakt. Er zijn 39 genomineerden, verdeeld over 13 categorieën, de uitreiking is op 22 mei in het Koninklijk Theater Tuschinski.

Nu de nominatieweek voorbij is zullen de genomineerden de komende weken in samenwerking met Brave Media video-interviews opnemen. Deze interviews bieden, net als vorig jaar, inzicht in de genomineerde mediacases. De AMMA-organisatie wil zo meer diepgang en inhoud aan het programma toevoegen. Vanaf 6 mei zijn deze interviews beschikbaar op de website van de AMMA Awards.

Diamonds are Forever

Voor de 26e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema Diamonds are Forever, met als dresscode diamond glitter gala. Tickets voor de uitreiking in Koninklijk Theater Tuschinski zijn beperkt beschikbaar en gaan vanaf 31 maart om 12:00 uur in de verkoop. Na de uitreiking volgt de afterparty in Escape, waar dit jaar voor het eerst losse tickets verkrijgbaar zijn via de AMMA-website.

De genomineerden: 

Beste Gebruik van Data en Technologie 

Bureau: dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Van omzet naar multidimensionale omnichannel-productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu datagedreven grenzen blijven verleggen om marketing naadloos te integreren met bedrijfsdoelen
Partners: Google, Channable

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: S.I.M. Special Investigative Media

Bureau: dentsu Benelux 
Adverteerder: GAMMA
Case: GAMMA's dataklus: De glazen bol is verleden tijd

Beste Performance door Media

Bureau: dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Van omzet naar multidimensionale omnichannel-productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu datagedreven grenzen blijven verleggen binnen performancestrategieën.
Partners: Google, Channable

Bureau: PHD Media & Mindshare
Adverteerder: Rabobank
Case: Merk als ultieme performancedriver. Hoe Rabobank ZZP Nederland verovert.
Partner: Dentsu Creative

Bureau: Wavemaker 
Adverteerder: Uitgekookt
Case: Een recept voor succes: Wavemaker's datagestuurde aanpak voor het laten groeien van Uitgekookt
Partners: DDB, GroupM Nexus

Beste Research

Bureau: Stichting JIC Buitenreclame
Case: BRO Next - Buiten in Beeld

Bureau: UM (IPG Mediabrands) x DPG Media Nederland, Qmusic, JOE
Case: De onbenutte kracht van soundlogo’s
Partners: TAMBR, Unravel

Beste Inzet van een Medium

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: Takedown: true-crime storytelling werft IT-toppers
Partners van deze case: Mediahuis NRC, Audio agency Airborne, Tweakers (DPG Media)

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Tempo-Team
Case: Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube.
Partners: StudioM / Foxity

Beste Smart Impact

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Pink Gellac
Case: Kijken, kijken, wél kopen! Pink Gellac leidt met live shopping de conversierevolutie
Partners: Hearst Nederland (ELLE), Sprii Live Shopping, Mindshare

Bureau: Havas Play 
Case: The RAVEboard, The billboard that became a club
Partners: Havas Play, O2H, Bulder Producties, Boozed
 
Bureau: Wefilm Creative Agency 
Adverteerder: #artsenslaanalarm en Trimbos-instituut
Case: Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Studio Ei, Vapen. Jouw Keuze, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze

Beste Media-innovatie

Bureau: IPG Mediabrands 
Adverteerder: Prénatal
Case: De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert

Bureau: GumGum Inc & Abovo Maxlead 
Adverteerder: Basic-Fit
Case: Basic-Fit Boosted Consumer’s Moods
Partners: GumGum Network

Beste Content- en Engagementstrategie

Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case:  Stukje van Mij geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Bureau: Initiative
Adverteerder: ING
Case: Jouw geld, jouw keuze
Partners: DEPT® & We Agency Amsterdam

Bureau: Initiative
Adverteerder: Politie Nederland
Case: Hoe content en technologie misdaad helpen bestrijden
Partners: Initiative

Beste Collaboration

Bureau: Abovo Maxlead, AM Beyond*
Adverteerder: Basic-Fit 
Case: Hoe Claude en Basic-Fit Nederland mentaal & fysiek in beweging krijgen
Partners: Claude, MIND, Te Gek!?, Mental Health Europe, COOL Creative, Eightyfive Management, Cloud9 Recordings
 
Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: #Beterinternet samen tegen online shaming
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Bureau: EssenceMediacom 
Adverteerder: adidas
Case: Hoe adidas na twintig jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal.
Partners: DeStroom, EssenceMediacom, StudioM

Beste Mediastrategie 

Bureau: STROOM
Adverteerder: KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij)
Case: KiKa laat kinderdromen uitkomen
Partners: Joe Public

Bureau: dentsu Benelux
Adverteerder: Albert Heijn
Case: Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA, Boomerang, MPG

Bureau: Publicis Amsterdam 
Adverteerder: Disney+ (The Walt Disney Company)
Case: Hoe Disney+ met Nemesis het Nederlandse medialandschap hackte
Partners: ESPN, DSLab, Dumpert, Mediahuis, Raul & Rigel

Bureau: Initiative 
Adverteerder: PLUS Supermarkten
Case: Plus: alle buurten dragen Oranje
Partners: Vijf890, Memo2 

Media-exploitant van het Jaar 

Media-exploitant: AH Retail Media Services 
Case: Hoe Albert Heijn Retail Media het bestaansrecht als volwassen medium in de breedte definitief bewijst

Media-exploitant: FD Mediagroep 
Case: Bij Toutatis! This niche got nice! 

Media-exploitant: Global Media & Entertainment 
Case: Global; Own it & Keep it simple  

Bureau van het Jaar 

Bureau: Abovo Maxlead 
Case: Abovo Maxlead in 2024: Het momentum van de eigenzinnige uitdager 
Partners: Abovo Media, Maxlead 

Bureau: Mindshare 
Case: Vertrouwen als aanjager van explosieve groei 

Bureau: OMD 
Case: Geen Beloftes, Maar Bewijs: Klantbehoud Als Belangrijkste KPI 

Adverdeerder van het Jaar 

Adverteerder: HEMA 
Bureau: Initiative 
Case: Met liefde gemaakt; hoe HEMA weer écht HEMA werd 
Partners: Hotel L’Amour, Total Design, Total Creation, BURO, LINDA., Truus, Martijn Konings, GoSpooky, Initiative, Springbok, Databay, Dentsu 

Adverteerder: KPN 
Bureau: Mindshare 
Case: #Beterinternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet 
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle 

Adverteerder: Rabobank 
Bureau: PHD Media & Mindshare 
Case: Rabobank slaat succesvol een nieuwe route in met jongeren als onmisbaar kompas 
Partners: Dentsu Creative 

Adverteerder: Toyota 
Bureau: Wavemaker 
Case: Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf 
Partners: DDB

YIM Talent van het Jaar 

Anne-Carlijn Wierda - Wavemaker 

Max Hochstenbach - Mediahuis Nederland  
 
Kyle Hassing - OMD 
 
Julia van den Bos - GroupM  

www.amma-awards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Stijn de Vries presenteert EY Gouden Kalveren Gala 2025

02-09-2025 | 15:55:07
Hij volgt Soundos op, die het gala in 2023 en 2024 presenteerde.

Total Design wint drie Red Dot Design Awards

02-09-2025 | 15:04:00
Het rebrandingproject voor Nationale Opera & Ballet werd onderscheiden in de categorieën Corporate Design en Brand Design.

HappyLife en Megawatt lanceren essence-campagne

02-09-2025 | 14:53:55
Met een roze caravan en de slogan Make beauty fun trekt essence langs festivals en winkelcentra om bezoekers kennis te laten maken met de producten.

Breaking & Entering Media spreekt talent toe bij ADNIGHT

02-09-2025 | 10:42:37
Het Talent Program wordt ieder jaar georganiseerd voor studenten en starters in de middag voorafgaand aan het festival.

PR-Dashboard organiseert opnieuw PR-Bootcamp Beginnen met PR

01-09-2025 | 14:45:00
Op 18 september 2025 organiseert PR-Dashboard voor de tweede keer het PR-Bootcamp Beginnen met PR.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.