Floor Hoogers: Markteffect in de race voor data-award

Marketing Report sprak in Amsterdam met Floor Hoogers, manager marketing bij Markteffect. Het interview vond plaats op het Amsterdamse kantoor aan de Herengracht, één van de twee locaties van het onderzoeks- en databureau. De aanleiding: Markteffect is genomineerd voor de prijs Data & Insights Bureau van het Jaar.

Markteffect is onderdeel van de Relevance Groep en telt in totaal ongeveer driehonderd medewerkers, verdeeld over Nederland, Duitsland en Zwitserland. Het bureau heeft zijn hoofdkantoor in Eindhoven en een vestiging in Amsterdam. Floor Hoogers werkt voornamelijk in Eindhoven, maar bezoekt regelmatig de hoofdstad.

Transitie van onderzoeksbureau naar datapartner

Floor Hoogers: "Wij zijn Your Data en Insights-partner. De onderzoekswereld verandert snel en wij bewegen daarin mee. Het gaat tegenwoordig om het combineren van actieve data uit onderzoek en passieve data uit bijvoorbeeld CRM-systemen. Die combinatie levert waardevolle inzichten op voor marketing- en salesstrategieën."

Markteffect werkt voor uiteenlopende sectoren, waaronder onderwijs, retail, FMCG, sport, leisure en finance. Hoogers noemt de langdurige samenwerking met klanten als een belangrijk uitgangspunt: "We streven naar relaties die verder gaan dan het leveren van losse onderzoeken."

Groei en internationale samenwerking

Het bureau werkt met circa 120 mensen in Nederland en is onderdeel van de Relevance Groep. Die groep bestaat verder uit drie Duitse bureaus en één Zwitsers bureau, met het hoofdkantoor in Hamburg. Samen vormen zij een netwerk van data- en onderzoeksprofessionals binnen Europa.

Voorbeelden van langdurige klantrelaties zijn PostNL, Nationale-Nederlanden en diverse voetbalclubs. Floor Hoogers: "We doen veel in de sportsector en zijn onder meer langdurig partner van PSV. Dergelijke samenwerkingen geven ons de ruimte om echt impact te maken."

Verwachtingsvol richting de uitreiking

De nominatie voor Data & Insights Bureau van het Jaar ziet Markteffect als een erkenning voor het werk dat wordt verzet. Hoogers: "We zitten nu in de top drie. We hopen natuurlijk te winnen, maar alleen al bij de drie beste bureaus van Nederland horen is een eer op zich."

De winnaar wordt bekendgemaakt op 26 juni.

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meer dan helft Generatie Z maakt zich zorgen om financiën

04-12-2025 | 16:01:00
Uit de vierde editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat 57 procent van Generatie Z zich zorgen maakt over de eigen financiële situatie.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Onderzoek: gebruik vleesvervangers neemt af

28-11-2025 | 11:07:00
Het eetpatroon blijkt breed: 46 procent eet vrijwel dagelijks vlees of vis, 37 procent kiest bewust voor enkele vlees- of visdagen per week

Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt

11-11-2025 | 10:56:00
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.

Ralf van Lieshout: Hoe publieksonderzoek GLOW helpt blijven stralen

10-11-2025 | 15:25:57
Elk jaar verandert Eindhoven in november in één groot lichtkunstwerk tijdens GLOW.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.