Floor Hoogers: Markteffect in de race voor data-award

Marketing Report sprak in Amsterdam met Floor Hoogers, manager marketing bij Markteffect. Het interview vond plaats op het Amsterdamse kantoor aan de Herengracht, één van de twee locaties van het onderzoeks- en databureau. De aanleiding: Markteffect is genomineerd voor de prijs Data & Insights Bureau van het Jaar.

Markteffect is onderdeel van de Relevance Groep en telt in totaal ongeveer driehonderd medewerkers, verdeeld over Nederland, Duitsland en Zwitserland. Het bureau heeft zijn hoofdkantoor in Eindhoven en een vestiging in Amsterdam. Floor Hoogers werkt voornamelijk in Eindhoven, maar bezoekt regelmatig de hoofdstad.

Transitie van onderzoeksbureau naar datapartner

Floor Hoogers: "Wij zijn Your Data en Insights-partner. De onderzoekswereld verandert snel en wij bewegen daarin mee. Het gaat tegenwoordig om het combineren van actieve data uit onderzoek en passieve data uit bijvoorbeeld CRM-systemen. Die combinatie levert waardevolle inzichten op voor marketing- en salesstrategieën."

Markteffect werkt voor uiteenlopende sectoren, waaronder onderwijs, retail, FMCG, sport, leisure en finance. Hoogers noemt de langdurige samenwerking met klanten als een belangrijk uitgangspunt: "We streven naar relaties die verder gaan dan het leveren van losse onderzoeken."

Groei en internationale samenwerking

Het bureau werkt met circa 120 mensen in Nederland en is onderdeel van de Relevance Groep. Die groep bestaat verder uit drie Duitse bureaus en één Zwitsers bureau, met het hoofdkantoor in Hamburg. Samen vormen zij een netwerk van data- en onderzoeksprofessionals binnen Europa.

Voorbeelden van langdurige klantrelaties zijn PostNL, Nationale-Nederlanden en diverse voetbalclubs. Floor Hoogers: "We doen veel in de sportsector en zijn onder meer langdurig partner van PSV. Dergelijke samenwerkingen geven ons de ruimte om echt impact te maken."

Verwachtingsvol richting de uitreiking

De nominatie voor Data & Insights Bureau van het Jaar ziet Markteffect als een erkenning voor het werk dat wordt verzet. Hoogers: "We zitten nu in de top drie. We hopen natuurlijk te winnen, maar alleen al bij de drie beste bureaus van Nederland horen is een eer op zich."

De winnaar wordt bekendgemaakt op 26 juni.

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meer dan helft Generatie Z maakt zich zorgen om financiën

04-12-2025 | 16:01:00
Uit de vierde editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat 57 procent van Generatie Z zich zorgen maakt over de eigen financiële situatie.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

Onderzoek: gebruik vleesvervangers neemt af

28-11-2025 | 11:07:00
Het eetpatroon blijkt breed: 46 procent eet vrijwel dagelijks vlees of vis, 37 procent kiest bewust voor enkele vlees- of visdagen per week

Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt

11-11-2025 | 10:56:00
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.

Ralf van Lieshout: Hoe publieksonderzoek GLOW helpt blijven stralen

10-11-2025 | 15:25:57
Elk jaar verandert Eindhoven in november in één groot lichtkunstwerk tijdens GLOW.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar

05-12-2025 | 09:58:31
Merken die investeren in resultaat, bewust innoveren en ontwerpen vóór het algoritme kunnen cultuur, aandacht en media omzetten in duurzaam voordeel.

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:00
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.