
Fitzroy ontwikkelt gamingcampagne voor ANWB Private Lease
ANWB Private Lease is de digitale wereld van Gran Turismo 7 ingedoken met hun Private Lease-modellen. Door gebruik te maken van de custom design tool binnen de game (Livery Editor), kunnen gamers racen met acht modellen uit het Private Lease-aanbod van de ANWB.
Als onderdeel van de ANWB Private Lease-campagne, Standaard het meest complete private lease pakket, is ervoor gekozen om naast de gebruikelijke media actief de doelgroep op te zoeken. De integratie van ANWB Private Lease in Gran Turismo 7 is een stap in adverteren voor de ANWB, waarbij de potentie van digitale platforms (gaming) wordt benut om een meeslepende en interactieve merkervaring te creëren.
Dit wordt mogelijk gemaakt door de custom design functie in de game, waarmee ANWB in samenwerking met reclamebureau Fitzroy 8 modellen (Tesla 3, Tesla S, BMW 2, BMW 3, Fiat 500, Golf, Polo en Mazda 3) die beschikbaar zijn voor lease heeft omgetoverd tot opvallende in-game 'advertenties' op wielen.
Samenwerking met de nummer 1 GT World Series
Voor de officiële aftrap nam e-racer Kaj de Bruin (Nr.1 Nederland, GT World Series) plaats achter het digitale stuur om voor het eerst met deze Private Lease modellen te racen. Hij deelde dit via zijn YouTube Livestream met de rest van de wereld. Ook zal Maxime MXM (E-racer, content creator, 250.000 followers) binnenkort te zien zijn in de ANWB Private Lease-modellen.
Regina Charité-Glasbergen, Campagne Marketeer ANWB: "We zijn van mening dat digitale platforms een geweldige manier zijn om interactieve merkervaringen te creëren. Door virtuele auto's om te zetten in rijdende advertenties, kunnen we een nieuwe generatie consumenten bereiken en aanspreken op een manier die zowel vermakelijk als informatief is. Trots ook op de samenwerkingen en de manier waarop wij deze actie hebben kunnen opzetten."
ANWB Private Lease cup
Op donderdag 30 mei lanceert ANWB i.s.m. Gamekings de ANWB Private Lease Cup. In een avondvullende uitzending duiken Koos en Skate samen met bekende e-racers in de wereld van ANWB Private Lease.
Marlon von Franquemont-Koster, Creative Director Fitzroy: "Naast de gebruikelijke kanalen om de nieuwe ANWB Private Lease campagne te lanceren, hebben we samen met de ANWB ook andere manieren ingezet om in contact te komen met de doelgroep. Van boeiende in-game ervaringen tot doelgerichte branded content, waarbij interactie en entertainment centraal staan. Het platform biedt mogelijkheden voor verdere ontwikkelingen en we kijken ernaar uit om dit samen met ANWB verder te verkennen.”
Martijn Schuijff, Directeur Acquisitie ANWB: "We zijn altijd op zoek naar nieuwe innovatieve manieren om de doelgroep te bereiken. De game-wereld heeft zich in de laatste jaren enorm ontwikkeld naar een plek waar veel mensen samenkomen. Dat maakt ze een serieuze partner in het uitrollen van je boodschap en een platform waar je als bedrijf zeker aanwezig wilt zijn."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jur Baart: 25.360 reclamebureaus
Annexum en Fitzroy zetten baksteen centraal
[Vacancy] Fitzroy has a position for Medior Strategist
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Gepubliceerd door: Daan Dekkers