
Fitzroy ontwikkelt campagne rond Week tegen Eenzaamheid: opa’s en oma’s eten gratis bij Oma’s Soep en restaurants
Oma’s Soep en restaurants nodigen alle ouderen uit om op dinsdag 1 oktober gratis te komen eten. Wie die dag oma, opa of andere oudere mee uit eten neemt, betaalt alleen voor zichzelf. De campagne is ontwikkeld door Fitzroy.
Restaurants door het hele land doen mee aan Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid om ouderen in het zonnetje te zetten en meer bewustzijn te creëren over dit groeiende maatschappelijke probleem. Oma’s Soep zet zich sinds de oprichting in tegen eenzaamheid onder ouderen: vijftig procent van de winst wordt gebruikt voor leuke activiteiten die jong en oud samenbrengen.
Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid
De Week tegen Eenzaamheid, van 26 september tot en met 2 oktober, wordt voor het 15e jaar georganiseerd en is een initiatief van het ministerie van VWS. Samen met een groot aantal restaurants - van Amsterdam tot Eindhoven - zet Oma’s Soep de strijd tegen eenzaamheid extra kracht bij.
Martijn Canters, oprichter Oma’s Soep: “Het moet niet kunnen dat ruim de helft van de ouderen zich eenzaam voelt. Met de vergrijzing op komst is het nog belangrijker dat we blijven omkijken naar elkaar. Wij willen met Oma’s Soep eenzaamheid echt de wereld uit helpen, daarom zijn we ook zo blij dat zoveel restaurants meedoen. Meer nog dan dat we ouderen zo een fijne middag bezorgen, hopen we iedereen hiermee te inspireren ze dat kleine beetje meer aandacht te geven.”
Tijn Verstappen, eigenaar van deelnemend restaurant Van ‘t Spit: “Toen Oma’s Soep bij ons aanklopte met het idee, hoefden we niet lang na te denken. Als horecaondernemers is het onze passie om mensen samen te brengen en een leuke tijd te bezorgen. Het is geweldig dat we op deze manier ons steentje bij kunnen dragen in de strijd tegen eenzaamheid en ouderen blij te maken!”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Oma’s Soep wil horeca betrekken bij actie tegen eenzaamheid
Fitzroy ontwikkelt Smyle-campagne tegen plasticvervuiling
Community builders: waar is die culturele intelligentie?
Gepubliceerd door: Saskia van Weert