Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

Zorgverzekeraar VGZ start de campagne Vernieuwen is vooruitkijken, ontwikkeld door Fitzroy. Met de campagne wil VGZ Nederlanders aanmoedigen nu al na te denken over wat zij verwachten van zorg, vandaag én in de toekomst.

Maarten Timmers, hoofd merk en conversie bij VGZ: "Zorgvernieuwing begint bij vooruitkijken. Om de zorg toegankelijk, betaalbaar en menselijk te houden is vernieuwing hard nodig. Door vernieuwingen in de zorg te stimuleren, helpt VGZ de zorg in Nederland vooruit. Niet pas als het te laat is, maar juist nu."

De toekomst van zorg dichtbij en menselijk

In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd, wat laat zien dat de toekomst van de zorg iets is wat we samen vormgeven. De boodschap: door nu te vernieuwen, blijft goede zorg in de toekomst voor iedereen bereikbaar.

Praktische voorbeelden van zorgvernieuwing

VGZ laat in de campagne de voordelen van zorgvernieuwingen zien. Patiënten kunnen bijvoorbeeld thuis belangrijke waarden meten, zoals bloeddruk en hartslag, waardoor ziekenhuisbezoeken minder vaak nodig zijn. Ook kunnen verzekerden via de VGZ-app hun wachttijd voor een behandeling verkorten.

Daarnaast betrekt de zorgverzekeraar het publiek via socialmediavragen die uitnodigen om na te denken over de toekomst van zorg. De campagne is vanaf 10 november te zien op verschillende kanalen.

Credits:
Bureau: Fitzroy | United Playgrounds | Social: Livewall | United Playgrounds | Performance: DNZ | United Playgrounds | Verantwoordelijk bij VGZ: Mandy Visser, Maarten Timmers | Agency producer:Fatima Engelhard | Producent: Pink Rabbit, Niels Visser | Regisseur: Anna Maria van ‘t Hek | DOP: Robbie van Brussel | Production design: Myrte Beltman | Edit: Annelien van Wijnbergen | Grading: De Grot, Joppo | Sound: Soundcircus | Music: Diederick Idenburg | Audionabewerking: Stephan Bakker

www.fitzroy.nl

www.vgz.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Fitzroy ontwikkelt identiteit en communicatie voor Poows

06-10-2025 | 09:44:52
Poows richt zich op het toegankelijk maken van voedingssupplementen en dagelijkse medicijnen voor honden en katten.

Anne-Marie Twigge: Meer betekenis in een gebroken wereld

29-09-2025 | 13:02:15
Volgens Ipsos Global Trends 2025 daalde het optimisme over "jij en je familie" in één jaar met zeven punten.

Jur Baart: Zonder juniors hebben we straks geen seniors meer

25-09-2025 | 11:53:00
Ons vak zit in een stormachtige periode waarbij het steeds lastiger wordt voor net afgestudeerden om te starten bij een creatief strategisch bureau
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.