Fitzroy en Smyle creëren sneeuwkunstwerk met Simon Beck in strijd tegen plastic

In een mix van kunst, milieubewustzijn en cartografie, heeft Smyle zich samen met sneeuwkunstenaar Simon Beck ingezet om 's werelds grootste en duurzaamste kunstwerk te creëren, in de strijd tegen microplastics en plastic verpakkingen. Gelegen in de Franse Alpen bij Les Arcs, streeft dit recordbrekende kunstwerk niet alleen naar het vestigen van een wereldrecord, maar ook naar het zenden van een urgente maatschappelijke boodschap over het maken van plasticvrije keuzes.

Dit zijn de enige voetafdrukken die we achter willen laten. Geen plastic. Geen vervuiling. Crush, Brush, Smyle. is de tekst in het kunstwerk die verwijst naar plasticvrije mondverzorging in tabletvorm.

Door een combinatie van zijn creativiteit en milieubewustzijn heeft kunstenaar Simon Beck op een bevroren en besneeuwd meer, in zijn woonplaats Les Arcs, Frankrijk, met 135.000 voetstappen de boodschap als kunstwerk tot leven gestampt. Met een indrukwekkende oppervlakte van 13.625 vierkante meter, is het kunstwerk in twee dagen met Beck's voetstappen gecreëerd, met een minimale ecologische footprint. 

Een duurzame toekomst 

De samenwerking met Simon Beck en het Nederlandse Smyle gaat verder dan het vestigen van records; het is een oproep tot actie voor zowel consumenten als bedrijven om hun ecologische voetafdruk - oftewel hun footprint - te heroverwegen. Het kunstwerk is in twee dagen gecreëerd, en op de derde dag weer met een laag van 12 centimeter bedekt. "Ik vind het een fijne gedachte dat mijn kunst tijdelijk is" zegt Simon Beck in de mini-documentaire op de website. Door gebruik te maken van de natuurlijke sneeuw in de Franse Alpen, streven Simon en het bedrijf ernaar een wereldwijde discussie op gang te brengen over de plastificering van mens en natuur.

Almar Fernhout, oprichter van Smyle: "Met dit kunstwerk willen we de gevestigde orde uitdagen, daadwerkelijk anders te denken en te doen. Onze innovatieve producten, zoals tandpasta in tabletvorm en deze boodschap in de sneeuw, is daar het bewijs van. Onze missie is om effectieve producten te leveren die zowel goed zijn voor de gebruiker als voor de planeet."

Een wereldwijde oproep tot actie

Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy: "Smyle wil consumenten en bedrijven inspireren om bewuste keuzes te maken. Het kunstwerk is een bewijs dat duurzame verandering begint met creatief denken en anders te handelen. Dit wereldrecord is het ultieme bewijs dat je een pakkende boodschap de wereld in kan sturen met minimale footprint en minimaal budget."

Credits:

Klant: Smyle: Almar Fernhout, Roger Nefkens, Dennis Kamst | Creative Agency: Fitzroy | Dop & Editor: Renzo Merbis | Regisseur: Mischa Schreuder | Audio postproduction: SUPER-SONIC | Press Agency: Mediastorm

www.fitzroy.nl

www.wesmyle.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Fitzroy creatief bureau Corendon: afscheid Cor en Don,

25-11-2025 | 20:55:00
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.