Fitzroy en Smyle creëren sneeuwkunstwerk met Simon Beck in strijd tegen plastic

In een mix van kunst, milieubewustzijn en cartografie, heeft Smyle zich samen met sneeuwkunstenaar Simon Beck ingezet om 's werelds grootste en duurzaamste kunstwerk te creëren, in de strijd tegen microplastics en plastic verpakkingen. Gelegen in de Franse Alpen bij Les Arcs, streeft dit recordbrekende kunstwerk niet alleen naar het vestigen van een wereldrecord, maar ook naar het zenden van een urgente maatschappelijke boodschap over het maken van plasticvrije keuzes.

Dit zijn de enige voetafdrukken die we achter willen laten. Geen plastic. Geen vervuiling. Crush, Brush, Smyle. is de tekst in het kunstwerk die verwijst naar plasticvrije mondverzorging in tabletvorm.

Door een combinatie van zijn creativiteit en milieubewustzijn heeft kunstenaar Simon Beck op een bevroren en besneeuwd meer, in zijn woonplaats Les Arcs, Frankrijk, met 135.000 voetstappen de boodschap als kunstwerk tot leven gestampt. Met een indrukwekkende oppervlakte van 13.625 vierkante meter, is het kunstwerk in twee dagen met Beck's voetstappen gecreëerd, met een minimale ecologische footprint. 

Een duurzame toekomst 

De samenwerking met Simon Beck en het Nederlandse Smyle gaat verder dan het vestigen van records; het is een oproep tot actie voor zowel consumenten als bedrijven om hun ecologische voetafdruk - oftewel hun footprint - te heroverwegen. Het kunstwerk is in twee dagen gecreëerd, en op de derde dag weer met een laag van 12 centimeter bedekt. "Ik vind het een fijne gedachte dat mijn kunst tijdelijk is" zegt Simon Beck in de mini-documentaire op de website. Door gebruik te maken van de natuurlijke sneeuw in de Franse Alpen, streven Simon en het bedrijf ernaar een wereldwijde discussie op gang te brengen over de plastificering van mens en natuur.

Almar Fernhout, oprichter van Smyle: "Met dit kunstwerk willen we de gevestigde orde uitdagen, daadwerkelijk anders te denken en te doen. Onze innovatieve producten, zoals tandpasta in tabletvorm en deze boodschap in de sneeuw, is daar het bewijs van. Onze missie is om effectieve producten te leveren die zowel goed zijn voor de gebruiker als voor de planeet."

Een wereldwijde oproep tot actie

Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy: "Smyle wil consumenten en bedrijven inspireren om bewuste keuzes te maken. Het kunstwerk is een bewijs dat duurzame verandering begint met creatief denken en anders te handelen. Dit wereldrecord is het ultieme bewijs dat je een pakkende boodschap de wereld in kan sturen met minimale footprint en minimaal budget."

Credits:

Klant: Smyle: Almar Fernhout, Roger Nefkens, Dennis Kamst | Creative Agency: Fitzroy | Dop & Editor: Renzo Merbis | Regisseur: Mischa Schreuder | Audio postproduction: SUPER-SONIC | Press Agency: Mediastorm

www.fitzroy.nl

www.wesmyle.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Jur Baart: Het ideale bureau

11-09-2025 | 10:16:31
Het ideale bureau bestaat niet. Maar als je nu bezig bent om je bureau te transformeren dan zou ik echt die twee assen gaan embedden in je bureau

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Anne-Marie Twigge: Paltrow’s plottwist

30-07-2025 | 10:55:00
Een schandaal dat de wereld rondging, werd een meesterlijke marketingzet toen Astronomer Gwyneth Paltrow inhuurde als very temporary spokesperson

Waarom we onze dochters offline moeten leren leven

16-07-2025 | 10:40:00
Waarom we onze dochters offline moeten leren leven. Over social media, algoritmes, marketingverantwoordelijkheid en vrouwelijke rolmodellen (en wat merken daarmee kunnen)
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.