
Finally lanceert campagne voor Stille Levens: Zwijg hen niet dood
Creatief bureau finally an agency lanceert een online-campagne voor Stille Levens, het landelijke kenniscentrum dat ouders en iedereen die te maken krijgt met babysterfte ondersteunt. Het doel van de campagne? De stilte rondom babysterfte doorbreken en zorgen voor erkenning van zowel de overleden baby’s als het ouderschap.
De campagne haakt in op de internationale Baby Loss Awareness Week (9 tot en met 15 oktober). In deze periode wordt wereldwijd aandacht gevraagd voor babysterfte. De campagne is gericht op social media en zet dankzij de grote online community van Stille Levens in op organisch bereik. Hierin is de centrale boodschap Zwijg hen niet dood.
Stilte doorbreken
De content is gericht op twee doelgroepen: de ouders en de omgeving. Voor getroffen ouders is er een speciaal sjabloon ontwikkeld waarmee zij op een simpele manier duidelijk kunnen maken hoe de stilte doorbroken kan worden. Daarnaast is er voor beide doelgroepen een landingspagina gemaakt waarin handvatten worden geboden om met elkaar in gesprek te komen.
Het concept is op voorhand uitgebreid getoetst bij een testpanel bestaande uit lotgenoten. Zij benadrukten zich écht gehoord te voelen.
Jim Abbring, senior creative bij finally: “Elk jaar verliezen duizenden ouders in Nederland hun baby tijdens de zwangerschap of rond de geboorte. Dat maakt deze campagne belangrijk voor wie hier mee te maken hebben gehad én voor wie er nog mee te maken gaan krijgen. Een klein gebaar kan veel betekenen. Dus: ga het gesprek aan, noem de naam en erken het bestaan.”
Lisette Samplonius, oprichtster van finally an agency: “Het is essentieel om betrokken te blijven bij dit soort maatschappelijke thema’s. Het is werk dat ertoe doet en het verdient meer dan één week aandacht.” Daarom staat een nieuwe campagne, waarbij het thema nogmaals wordt ingezet, al op de planning.
Credits:
Verantwoordelijk bij Stille Levens: Marije Kemink, Jeannette Rietberg en Beppy van der Vaart | Creative agency: finally an agency | Client lead: Lisette Samplonius | Creatie en Strategie: Jim Abbring | Projectmanagement: Esther Stuurman | Art Direction: Robert Keukelaar | Design: Natascha van den Hatert
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
The Account Academy start platform voor accountprofessionals
Jim Abbring: Pitches zijn geen paradepaardjes
Lisette Samplonius: Creatieve boost voor ECOstyle-campagne
[Vacatures] finally an agency zoekt een Junior Content Creative
[Vacatures] finally an agency zoekt een Strategy & Copy Creative
Gepubliceerd door: Saskia van Weert