Finally an Agency ontwikkelt brandmovie voor whiskeymerk Laphroaig

Finally an Agency heeft in samenwerking met het whiskymerk Laphroaig een brandmovie ontwikkeld. Deze film, die de smaken van Laphroaig whisky weerspiegelt, neemt kijkers mee op reis door het  landschap van het eiland Islay, waar de whisky zijn oorsprong vindt.

De film legt de essentie van Laphroaig vast door de ogen van chef-kok Jaimie van Heije. Zijn culinaire reis op Islay vormt de kern van de brandmovie, waarin hij de smaken van Laphroaig verkent en een menu ontwikkelt geïnspireerd door de elementen vuur, zout en turf. Deze benadering benadrukt het thema strong character, zowel in de whisky als in de mensen die eraan werken.

Creatieve vrijheid

Finally an Agency heeft gekozen voor een authentieke en vrije benadering, resulterend in uren aan filmisch materiaal dat werd verwerkt tot een korte brandmovie. Een voice-over geeft een kijkje in de gedachten van Jaimie van Heije.

Pop-up restaurant

Als onderdeel van de campagne opent Laphroaig in september 2024 een pop-up restaurant, waar whiskyliefhebbers de kans krijgen om de  gerechten van Jaimie van Heije te proeven en kunnen combineren met Laphroaig whisky.

Arthur van Keulen, Head of (Customer) Marketing Nederland bij De Kuyper “De toewijding en creativiteit van Finally hebben geleid tot een adembenemende campagne die de essentie van Laphroaig perfect vangt. Het resultaat is een authentiek verhaal dat onze whisky en het eiland Islay op een prachtige manier presenteert.”

Client: Laphroaig (De Kuyper): Arthur van Keulen, Shirley Schutte, Belen Paredes | Chef-kok: Jaimie van Heije | Brand Ambassador Laphroaig: Lewis Thomson | Concept: finally an agency: Jim Abbring, Lisa van Zijl | Productie: Timmer TV: Rick Hospers, Gerrit Doelman, Stefan Timmer, Christie van der Giesen, Lisa van Zijl

www.finallyanagency.nl

www.laphroaigstrongcharacters.nl

www.laphroaig.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ACM start campagne over rechten gebruikers online platforms

26-08-2025 | 09:21:00
Veel gebruikers van online platforms weten weinig over hun rechten onder de Europese Digital Services Act (DSA). Dat blijkt uit onderzoeken die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) tussen 2023 en 2025 liet uitvoeren.

Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

26-08-2025 | 09:15:00
De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.

Bob Koigi: Waarom merken gaming niet meer kunnen negeren

25-08-2025 | 15:03:49
Het publiek ziet er vandaag de dag anders uit dan twintig jaar geleden. Volwassenen boven de 50 jaar vormen bijna 30 procent van alle gamers in de VS

Wilde Ganzen zet in op herpositionering met Henry Handsome

25-08-2025 | 12:47:31
Henry Handsome en Wilde Ganzen hebben samen de landelijke actieweek De Wilde Week gelanceerd

Anne Stokvis: Creatieve vrijheid is geen vrijbrief voor toondoofheid

25-08-2025 | 12:35:00
[Column] Creative Director N=5 over de ophef rondom de Walibi Halloween campagne
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.