Even bellen met… Jur Baart over de overname van Fitzroy door United Playgrounds

United Playgrounds heeft het strategische creatieve bureau Fitzroy overgenomen. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze groep. We bellen even met Jur Baart, (tot nu toe) eigenaar van Fitzroy.

Ha Jur, van harte gefeliciteerd met dit nieuws, dat voor velen best als een verrassing zal komen. We zijn erg benieuwd naar de plannen. Vertel eens…

We zien dat de markt verandert en de vraag van marketeers ook. Ze willen niet alleen meer naams- en merkbekendheid, maar ook meer conversie, brand activation of loyalty. Wat we ook merken is dat de marketeers die impact willen maken, een bureau willen dat founder-led is. Dus dat de founders nog steeds aan het roer staan. En dat vonden wij in United Playgrounds. Een groep met nu zeven bureaus waar de oprichters nog steeds aanwezig zijn, die met z’n allen de hele funnel kunnen bedienen en die nieuwe technieken op het gebied van bijvoorbeeld Artificial Intelligence en gaming omarmen. De markt verandert en de klanten van Fitzroy gaan daarin mee.

Fitzroy heeft een behoorlijke trackrecord inclusief de nodige prijzen gewonnen. Hoe zal United Playgrounds jullie kunnen versterken bij jullie werk en hoe komt dat klanten ten goede?

Nou, ik kan je vertellen dat elk zusje van de groep in haar eigen domein flink award winning is, hoor. Klanten willen niet een set aan bureaus die de kaarten op hun borst houden omdat ze bang zijn dat ze budget verliezen aan een ander bureau. Een klant wil dat de bureaus fearless en open met elkaar optrekken. Maar ik weet uit ervaring dat dit verdomd lastig kan zijn. United Playgrounds komt met een set specialisten die allemaal 'zusjes' van elkaar zijn en vanuit één P&L werken. En die elkaar dus niet de tent uit willen werken. Dat scheelt sowieso al veel negatieve energie voor de marketeer. De eerste klanten willen al om de tafel zitten met onze zusjes en dat is precies wat wij voor ogen hadden.

Hoe verwacht je als Fitzroy je kernwaarden van aanpassingsvermogen en je bedrijfscultuur te behouden en te versterken na de samenvoeging?

Wat wij zo aantrekkelijk vonden aan United Playgrounds is dat het een hero-brands-netwerk is. Verschillende bureaus op verschillende plekken die hun eigen cultuur behouden en elkaar opzoeken voor specifieke klanten. Dat is een veel natuurlijkere integratie. Wij zijn het eerste Amsterdamse bureau dat zich nu aansluit. Dat betekent dat we onze cultuur kunnen koesteren en de goede dingen van onze zusjes kunnen toevoegen in onze processen. Dus niet één gebouw en daar alle bureaus in proppen. Dat heeft nog nooit echt goed gewerkt.

Je liet eerder weten jullie creativiteit nog meer aan technologie en digital commerce te willen verbinden en je opdrachtgevers meer adaptable to change maken. Hoe moeten we dit voor ons zien, meer AI en automatiseringen?

Binnen de groep heb je verschillende bureaus die onze klanten gaan helpen op het gebied van onder andere traffic, conversie, maar ook loyalty. LiveWall gaat ons helpen met content en A.I., De Nieuwe Zaak met traffic en online conversie. En Wave met het ontwikkelen van fandoms voor onze klanten via gaming. Zo worden onze klanten nog meer adaptable.

Wat kunnen we tegemoetzien als eerste resultaat van de nieuwe combinatie, liggen er al spannende campagnes of nieuwe klanten te wachten tot ze naar buiten mogen komen?

Als we de eerste grote pitch winnen samen, dan laten we dat jullie als eerste weten!

www.fitzroy.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Fitzroy creatief bureau Corendon: afscheid Cor en Don,

25-11-2025 | 20:55:00
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

Fitzroy maakt VGZ-campagne over vooruitkijken in zorg

10-11-2025 | 08:54:00
In de campagne staat ambassadeur zorgvernieuwing Eva Eikhout centraal. In beeld wordt de wereld om haar heen letterlijk opgebouwd

Higuita en Fitzroy vallen in de prijzen bij Ocean Outdoor

17-10-2025 | 11:05:00
Tijdens een feestelijke awardshow in The Loft in Amsterdam heeft Ocean Outdoor de winnaars van de Digital Creative Competition 2025 bekendgemaakt

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.