Even bellen met... Antoine Houtsma (Joe Public) over Grolsch

Joe Public wint het Grolsch-account. Bellen we meteen Antoine Houtsma, Managing Director van Joe Public Amsterdam.

Gefeliciteerd Antoine, wat een geweldig account! Is Grolsch een klant die je altijd al wilde hebben?

Absoluut! Dit is het type merk waar elk bureau graag voor zou werken. Executive Creative Director Marcel Hartog en ik hebben beiden in het verleden bij andere bureaus gewerkt op Amstel en meer recent hebben we het merk Kordaat voor Lidl in de markt gezet. Bierreclame spreekt op een of andere manier wereldwijd altijd tot de verbeelding bij bureaus. Dus ook bij ons. Wat deze winst ook fijn maakt, is dat het het eerste grote resultaat is van het meedoen aan pitches. Zoals bekend, hebben we daar 12 jaar lang niet aan meegedaan, maar ook gezien onze internationale plannen hebben we besloten van dat niet-pitchbeleid af te stappen. Overigens kunnen we binnenkort ook nog andere pitchwinsten communiceren, dus al met al tref je me op een goed moment. Zakelijk dan, want privé heeft mijn dak het onder de aanhoudende regenval begeven.

Wat een pech! Maar het winnen van al die pitches zal toch veel goedmaken. Waarom heeft Grolsch voor Joe Public gekozen?

Da’s een beetje lastig voor mij om op te antwoorden natuurlijk. Maar van wat ik heb begrepen, waren ze onder de indruk van onze merkstrategie en hoe we die naadloos hebben vertaald in creatieve concepten. Ook hebben we Team5pm aangesloten bij deze pitch en die samenwerking vond Grolsch ook heel fijn.

Wat is het belang van het Grolsch-account in het portfolio van Joe Public als je kijkt naar de omvang?

Het belang qua uitstraling is denk ik enorm. En qua formaat komt het in onze top 5 terecht, misschien wel in onze top 3.

Wat maakt Grolsch een leuke adverteerder om voor te werken?

Tot nu toe is het contact met de mensen heel fijn. Een nuchterheid die ons goed past. En superprofessioneel en ambitieus, het klinkt alsof we nog in de wittebroodsweken zitten, realiseer ik me hahaha, maar zo ervaren wij het in ieder geval wel.

Wanneer kunnen jullie eerste werkt voor Grolsch verwachten?

Dat wordt het eerste kwartaal van 2024, we gaan nu aan de slag om het hele jaar in te vullen met campagnes. Dat zal in allerlei media te zien zijn.

www.joepublic.nl

www.grolsch.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.