EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind. In Willie’s Bakfeest duikt Willie Wartaal samen met een kind de keuken in om iets feestelijks te bakken, niet voor zichzelf, maar voor een ander kind dat zijn of haar verjaardag niet kan vieren.
De campagne is een vervolg op Bakken met Bizzey en zet opnieuw het belang van aandacht en verbondenheid centraal. Een taart wordt daarbij symbool voor iets groters: iemand laten weten dat er aan je gedacht wordt.
EssenceMediacom en StudioM achter de campagne
De campagne is ontwikkeld door EssenceMediacom en StudioM, de creatieve studio van WPP Media. De bureaus vertaalden het maatschappelijke initiatief van Dr. Oetker en Stichting Jarige Job naar een toegankelijke, emotionele campagne die via LINDA. en Talpa Network wordt uitgerold.
Door de inzet van content en video wordt de boodschap, bak voor een ander, bak het verschil, breed onder de aandacht gebracht bij een groot publiek.
Willie Wartaal deelt zijn persoonlijke drijfveer
Willie Wartaal is het gezicht van de campagne en brengt een persoonlijk perspectief in. Hij vertelt over zijn eigen jeugd, waarin verjaardagen niet werden gevierd, en hoe dat hem helpt zich te verplaatsen in de kinderen die Stichting Jarige Job ondersteunt. Tijdens het bakken ontstaan gesprekken over wat een verjaardag écht betekent: gezien worden, erbij horen en herinneringen maken.
Structurele samenwerking tussen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job
Stichting Jarige Job zorgt al 15 jaar dat kinderen in armoede hun verjaardag kunnen vieren met een speciale verjaardagsbox. Dr. Oetker steunt de stichting het hele jaar door met donaties en breidt de samenwerking in 2026 verder uit.
Vanaf dat jaar levert Dr. Oetker een speciaal ontwikkelde taartmix die onderdeel wordt van de verjaardagsboxen, zodat ieder kind zijn of haar verjaardag kan vieren met iets feestelijks.
Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker: "Wij geloven dat ieder kind zijn of haar verjaardag moet kunnen vieren, hoe klein de middelen ook zijn. De campagne Bakken met Bizzey was een geweldige start en met Willie’s Bakfeest zetten we die lijn door. Willie bakt met kinderen voor anderen die dat niet kunnen. Dat levert niet alleen taarten op, maar ook mooie gesprekken en verbondenheid."
Campagne wil inspireren om zelf het verschil te maken
Met Willie’s Bakfeest nodigen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job heel Nederland uit om iets te doen voor een ander. Door te bakken voor iemand die dat zelf niet kan, ontstaat verbinding en een gevoel van samenzijn, precies wat een verjaardag bijzonder maakt.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels
Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe
Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL
Fightclub en Google hosten FOMO-event in Brussel
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen