ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland

Het Duitse sportvoedingsmerk ESN heeft ACE PR geselecteerd voor de lancering en positionering in Nederland. De samenwerking richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het claimen van een duidelijke positie in de concurrerende sportvoedingsmarkt. Naast de nadruk op productkwaliteit wil ESN ook een educatieve rol spelen door consumenten betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde informatie te bieden.

Sinds 2022 is ESN online actief in Nederland. Inmiddels zijn de producten ook verkrijgbaar bij Albert Heijn. Onder de merkbelofte Progress. Every day. bedient het merk sporters van elk niveau met producten zoals Isoclear, Whey Designer en Flexpresso Protein Coffee.

Wetenschappelijke basis

Alle producten van ESN worden ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. Daarmee houdt het merk volledige controle over de samenstelling en het productieproces. De productontwikkeling is gebaseerd op bijna twintig jaar wetenschappelijk onderzoek. Volgens ESN helpt dit niet alleen professionele atleten, maar ook recreatieve sporters om elke dag vooruitgang te boeken.

Klassieke beeld doorbreken

Katrin Born, Head of PR en communicatie bij de Quality Group: "De markt voor sportvoeding in Nederland is dynamisch en kent een kritische doelgroep. De pitch van Ace PR toonde aan dat zij de unieke positie van ons merk goed begrijpen. Ze hebben de juiste kennis in huis om onze boodschap relevant te maken voor de Nederlandse markt. Zo laten we zien dat ESN de ideale partner is voor iedereen die streeft naar dagelijkse vooruitgang, van recreatieve sporters tot atleten."

Dorien Kuiken, head of Ace PR: "We zien een beweging in de maatschappij waarbij persoonlijke gezondheidszorg steeds belangrijker wordt, niet per se vanuit schoonheidsideaal maar vanuit de intrinsieke wens om gezond en in balans te leven. ESN wil alle sporters hierin ondersteunen, niet alleen met hoogwaardige producten, maar ook door een educatieve rol te spelen. Die visie zorgde voor een sterke match met Ace. We kijken ernaar uit om samen het klassieke beeld van sportvoeding te doorbreken met verhalen die aansluiten bij wat alle sporters nodig hebben."

www.ace.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen

ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

08-10-2025 | 09:04:03
De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.