Eerste BeReal-advertentiecampagne door Draft Digital

Happy Italy heeft als eerste Nederlandse merk een advertentiecampagne gelanceerd op BeReal. De samenwerking met WebAds en Draft Digital markeert de start van commerciële mogelijkheden op het social platform, dat bekendstaat om zijn focus op spontaniteit en echtheid.

De campagne richt zich op het stimuleren van restaurantreserveringen onder jongvolwassenen en is afgestemd op de spontane aard van het platform. BeReal bereikt in Nederland een kwart van Generatie Z, een groep die aanzienlijk actiever is op social media als aankoopkanaal dan oudere doelgroepen.

Eerste stap in nieuw advertentieformat

Anna Kroon, senior digital marketing consultant bij Draft Digital: “We vinden het leuk dat we met Happy Italy kunnen innoveren en zijn zeer benieuwd naar de resultaten. Doordat we alles op een innovatieve manier door kunnen meten, gaan we snel zien wat de performance uplift van BeReal gaat zijn op nieuwe reserveringen.”

Leon Haar, commercieel manager bij WebAds: “WebAds is erg blij Happy Italy als eerste adverteerder op het platform te verwelkomen. Dit is het bewijs dat adverteerders op zoek zijn naar nieuwe advertentiemogelijkheden en onderstreept de onderscheidende waarde van authenticiteit van het platform BeReal binnen het social media landschap.”

De campagne is ontwikkeld door Draft Digital en maakt deel uit van een bredere strategie om jongere doelgroepen op een relevante en toegankelijke manier te bereiken.

www.draftdigital.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Draft Digital implementeert Brand Standards in DV360

06-11-2025 | 09:56:16
De pilot leverde opvallende resultaten op: een 30 procent lagere CPA, 2 procent hogere viewability en een halvering van de cost per lead.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

Dovida kiest Draft Digital als strategisch marketingpartner

04-09-2025 | 08:00:00
Dovida, aanbieder van persoonsgerichte thuiszorg, gaat samenwerken met marketingbureau Draft Digital om de merknaam in de Nederlandse markt te positioneren

Draft Digital ondersteunt Overstappen.nl bij digitale strategie

22-07-2025 | 09:50:00
Draft Digital gaat Overstappen.nl begeleiden bij het optimaliseren van digitale prestaties, met als doel groei en versterking van het marktaandeel.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.