
Eerste BeReal-advertentiecampagne door Draft Digital
Happy Italy heeft als eerste Nederlandse merk een advertentiecampagne gelanceerd op BeReal. De samenwerking met WebAds en Draft Digital markeert de start van commerciële mogelijkheden op het social platform, dat bekendstaat om zijn focus op spontaniteit en echtheid.
De campagne richt zich op het stimuleren van restaurantreserveringen onder jongvolwassenen en is afgestemd op de spontane aard van het platform. BeReal bereikt in Nederland een kwart van Generatie Z, een groep die aanzienlijk actiever is op social media als aankoopkanaal dan oudere doelgroepen.
Eerste stap in nieuw advertentieformat
Anna Kroon, senior digital marketing consultant bij Draft Digital: “We vinden het leuk dat we met Happy Italy kunnen innoveren en zijn zeer benieuwd naar de resultaten. Doordat we alles op een innovatieve manier door kunnen meten, gaan we snel zien wat de performance uplift van BeReal gaat zijn op nieuwe reserveringen.”
Leon Haar, commercieel manager bij WebAds: “WebAds is erg blij Happy Italy als eerste adverteerder op het platform te verwelkomen. Dit is het bewijs dat adverteerders op zoek zijn naar nieuwe advertentiemogelijkheden en onderstreept de onderscheidende waarde van authenticiteit van het platform BeReal binnen het social media landschap.”
De campagne is ontwikkeld door Draft Digital en maakt deel uit van een bredere strategie om jongere doelgroepen op een relevante en toegankelijke manier te bereiken.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Otrium lanceert campagne rond iconische O
Loetje brengt vertrouwde sfeer tot leven in campagne
Draft Digital gaat aan de slag voor BridgeFund
Kees de Boekhouder kiest voor Draft Digital
Draft Digital ingezet voor omnichannel-strategie Met Mega
Gepubliceerd door: Daan Dekkers