Eerste BeReal-advertentiecampagne door Draft Digital

Happy Italy heeft als eerste Nederlandse merk een advertentiecampagne gelanceerd op BeReal. De samenwerking met WebAds en Draft Digital markeert de start van commerciële mogelijkheden op het social platform, dat bekendstaat om zijn focus op spontaniteit en echtheid.

De campagne richt zich op het stimuleren van restaurantreserveringen onder jongvolwassenen en is afgestemd op de spontane aard van het platform. BeReal bereikt in Nederland een kwart van Generatie Z, een groep die aanzienlijk actiever is op social media als aankoopkanaal dan oudere doelgroepen.

Eerste stap in nieuw advertentieformat

Anna Kroon, senior digital marketing consultant bij Draft Digital: “We vinden het leuk dat we met Happy Italy kunnen innoveren en zijn zeer benieuwd naar de resultaten. Doordat we alles op een innovatieve manier door kunnen meten, gaan we snel zien wat de performance uplift van BeReal gaat zijn op nieuwe reserveringen.”

Leon Haar, commercieel manager bij WebAds: “WebAds is erg blij Happy Italy als eerste adverteerder op het platform te verwelkomen. Dit is het bewijs dat adverteerders op zoek zijn naar nieuwe advertentiemogelijkheden en onderstreept de onderscheidende waarde van authenticiteit van het platform BeReal binnen het social media landschap.”

De campagne is ontwikkeld door Draft Digital en maakt deel uit van een bredere strategie om jongere doelgroepen op een relevante en toegankelijke manier te bereiken.

www.draftdigital.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dovida kiest Draft Digital als strategisch marketingpartner

04-09-2025 | 08:00:00
Dovida, aanbieder van persoonsgerichte thuiszorg, gaat samenwerken met marketingbureau Draft Digital om de merknaam in de Nederlandse markt te positioneren

Draft Digital ondersteunt Overstappen.nl bij digitale strategie

22-07-2025 | 09:50:00
Draft Digital gaat Overstappen.nl begeleiden bij het optimaliseren van digitale prestaties, met als doel groei en versterking van het marktaandeel.

Cannes 2025: Lars Postmus over Draft Digital

17-06-2025 | 09:09:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie.

Draft Digital lanceert Whatsapp-community rond Cannes Lions

27-05-2025 | 17:07:00
De pilot richt zich op professionals uit de creatieve, media- en datasector die zich willen verbinden tijdens het festival in juni.

Otrium lanceert campagne rond iconische O

08-05-2025 | 12:57:00
Online fashionplatform Otrium heeft een merkcampagne gelanceerd. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Born05, Talpa, Draft Digital en Abovo Media.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Creatieve Designer

04-09-2025 | 08:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Junior Creatieve Designer - Amsterdam

NRC lanceert campagne over houvast in een wereld vol ruis

03-09-2025 | 14:35:00
NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de effecten van de overvloed aan nieuws en desinformatie. De campagnefilm is ontwikkeld met We Agency

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.