Een greep uit de voordrachten voor de M100 2025 lijsten
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor de M100 2025-lijsten.
Hier publiceren wij een greep uit de voordrachten. De mensen wie het betreft, hebben ook daadwerkelijk de genoemde nominatielijst gehaald.
Alle genomineerden gefeliciteerd!
M100 MediaTest Onderzoek
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor de M100 2025-lijsten. De lijsten wordt vastgesteld op basis van een onderzoek. Het onderzoek - uitgevoerd door MediaTest - dat de basis vormt voor de M100-lijsten start dinsdag 29 oktober 2024. We gaan ruim 50.000 vakgenoten vragen of zij willen aangeven welke mensen binnen ons vak zij het meest invloedrijk vinden. Wil je er zeker van zijn dat je een uitnodiging ontvangt om mee te doen aan het onderzoek? Abonneer je dan op de Marketing Report-nieuwsbrief.
Een greep uit de mensen die zijn voorgedragen...
Rudolph Strickwold | Hulphond Nederland | Marketing250
Als directeur marketing en commercie bij Hulphond Nederland is Rudolph inmiddels een boegbeeld geworden voor dit mooie non-profitmerk en eigenlijk ook de hele branche. Met de laatste campagnes werden diverse SAN Accenten gewonnen, en de campagne voor 2025 gaat helemaal spraakmakend worden!
Tess Scholten | For You Agency | CreativeAgency100
Tess Scholten en Britt Messing zijn de oprichters van For You Agency: een bedrijf dat een absoluut leidende rol speelt in de vormgeving van Gen-Z cultuur in Nederland. Met hun sterke team, en de creators die ze de afgelopen jaren hebben gescout en begeleid, helpen ze de meest toonaangevende bedrijven van Nederland.
Ze belichamen het beste van (vrouwelijk) ondernemerschap en vormen een inspiratiebron, niet alleen voor hun eigen generatie, maar ook voor toekomstige generaties.
Peter de Been | Asmodee | Marketing250
Binnen de internationale groep Asmodee verantwoordelijk voor een enorm aantal titels bordspellen, waaronder bestsellers Ticket to Ride, Kolinisten van Catan en Exploding Kittens - waar dit jaar hele succesvolle campagnes voor zijn ontwikkeld.
Stefan Tieleman | Villain Studios | Media250
Stefan Tieleman verdient een nominatie voor de Media100-lijst vanwege zijn impact als Managing Director van Villain Studios en X Line Productions. Onder zijn leiding heeft Villain Studios zich gevestigd als een toonaangevende onafhankelijke productiemaatschappij, gespecialiseerd in hoogwaardige televisieprogramma’s en documentaires zoals Bestemming X, Dutch Wheels en De IRT-Affaire.
Met een scherp oog voor zowel entertainment als maatschappelijke relevantie levert hij consistent producties met een hoge production value. Daarnaast speelt Stefan een belangrijke rol in het ondersteunen en begeleiden van jong talent, waarmee hij bijdraagt aan de toekomst van de Nederlandse media-industrie.
Laura Klaver | Lidl | Marketing250
Positieve, enthousiaste mensen-manager die een frisse wind blaast bij Lidl. Evolueert het merk van een tweedimensionale discounter naar een love brand dat midden in de maatschappij staat.
Doet dit écht samen met haar collega's als één team en werkt nauw samen met goede bureaus aan haar zijde. Strategisch sterk en onderbouwd vanuit cijfers in plaats van (alleen) onderbuikgevoel. Inspirerend en altijd fijn om mee samen te werken.
Mark Schoones | Twenty Two | CreativeAgency100
Mark is een creatieve kracht met een unieke achtergrond die hem onderscheidt in de marketingwereld. Zijn ervaring als stand-upcomedian heeft zijn vermogen om sterke verhalen te vertellen en overtuigende teksten te schrijven enorm versterkt. Hij weet complexe ideeën toegankelijk te maken en blinkt uit in het ontwikkelen van creatieve strategieën die echt impact hebben.
Als Creative Director bij Twenty Two en ervaren spreker is hij een veelzijdige professional die innovatie combineert met scherpe inzichten en humor. Zijn vermogen om te presenteren en mensen te boeien maakt hem niet alleen een sterke strateeg, maar ook een geweldige communicator die moeiteloos mensen weet te inspireren.
Mark verdient erkenning vanwege zijn bewezen expertise in employer branding, recruitment marketing en zijn talent om organisaties met creatieve oplossingen vooruit te helpen.
Nicole van Gorp - Schippers | Cono | Marketing250
Mijn moeder is zonder twijfel de beste marketeer van Nederland. Niet alleen op haar werk, ook bij ons thuis. Elke dag krijgen we boterhammen met Beemster-kaas mee naar school. En op de borrel ligt bij ons altijd de Royaal Grand Cru. Die is lekker. Daar heeft ze met haar team geloof ik een prijs mee gewonnen.
Als mijn vrienden de kaas zien, roepen ze meteen: "Dat is zeker Beemster!" Want mijn moeder weet het verhaal zo goed te vertellen dat zelfs mijn vrienden weten dat Beemster de lekkerste kaas is. Mijn moeder vertelt dat met zoveel passie, dat iedereen alleen nog Beemster kaas eet.
En dan doet ze ook nog de kaasbuur-app. Elke twee weken staan buren en vrienden voor de deur om hun bestelling op te halen, uit de Beemster. Mijn moeder regelt het allemaal, altijd met een glimlach en met liefde voor de Beemster. En voor ons. Kortom, mijn moeder is niet zomaar een marketeer, ze is een echte merkbouwer – van kaas tot vriendschap en alles daartussenin.
Robert Boer | finally an agency | CreativeAgency100
Robert speelt een belangrijke rol bij finally om onze diensten bij onze klanten uit te rollen. Zo zorgt hij voor een mooie Europese groei bij Coca-Cola, maar maakt hij ook zelf stappen.
Zo maakte hij zijn debuut in de jury voor The Coolest Dutch Brands, sluit hij aan bij strategische sessies voor jaarplannen of tenders van klanten en begeleid hij zijn team om elke dag topkwaliteit te leveren.
Bart de Vries | HYPR | Media250
In nog geen jaar tijd heeft hij het medium Huis-aan-huisbladen (HYPR) op de kaart gezet. Het was het minst begeerde medium, minst gewaardeerd, minst gezien en minst beschreven. En nu lijkt iedereen, ook de grote landelijke adverteerders, het te willen proberen. Bart daagt ze allemaal uit en weet de pluspunten te belichten.
En hij spreekt gepassioneerd over het medium. Ook de uitgevers zelf kijken weer met trots naar hun uitgaven. Zoals het hoort te zijn. Kortom, Bart maakt het verschil.
Mireille Elberse | Red Onion | CreativeAgency100
Mireille heeft op gegeven moment gedacht: wat zou er gebeuren als we het zelf zouden doen. Dus ze heeft de stap gezet om een reclamebureau op te zetten. Met een strateeg en associate experts (wo creatieven, regisseurs, fotograferen, designers). En dit is in de huidige markt best een spannend avontuur, maar ook een leuk avontuur. Met een paar mooie klanten als resultaat. Dus ze mag best trots zijn op waar ze nu staat! Ik gun haar gewoon (met het team) veel succes!
Robert Verberne | Wenneker.Amsterdam | CreativeAgency100
Robert heeft een enorme drive om elke productie tot een groot succes te maken. Waarbij hij een grote motivator is voor het complete productie team om het onmogelijk mogelijk te maken. Hij begrijpt klanten als geen ander en gaat tot het uiterste voor hen. Een van zijn klanten heeft hem ooit het compliment gegeven 'wanneer de wereld vergaat, wil ik graag in team Robert', dit is wat mij betreft alleszeggend. En hij is gewoon een enorm fijn mens om mee te werken!
Karin Bronsvoort | Signature Foods | Marketing250
Karin is een marketing-vakvrouw. Heeft een lange staat van dienst als marketeer bij Signature Foods en heeft een aantal merken van Signature Foods statuur gegeven. Verder is Karin een vrouw die niet altijd de gebaande paden bewandeld en dat is heel erg leuk. Zeker voor de mensen en bureau's die op die manier een kans krijgen om zich te profileren.
Susan van de Kruijs | Andrélon | Marketing250
Susan zorgt voor de ultieme hair care innovation & experience met haar team. Al 80 jaar kleurt Andrélon de badkamers paars in Nederland. Het merk is marktleider dat met continue innovaties op de behoefte van de Nederlandse consument inspeelt. De campagnes zijn afgestemd op de Nederlandse humor en actualiteit.
Tobias van Veen | Alpha Tango | DigitalAgency100
Tobias van Veen is co-founder en Creative Director bij digital experience studio Alpha Tango. Tobias is het creatieve brein achter Alpha Tango. Met een achtergrond in interactief design is hij gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve concepten en het vertalen van merkwaarden naar digitale experiences.
Voorheen was Tobias Design Director en partner bij DEPT en daarvoor TamTam. Alpha Tango werkt voor merken als Lightyear, Hallmark, N Brands, Chargee en Xebia.
Ragnhild Savenije | Pavo | Marketing250
Ragnhild is een echte merkenbouwer. Vanuit de basis van het merk werkt ze door naar alles waar haar Pavo-merk voor gaat en staat. Laat zich niet van we wijs brengen en houdt het merk op koers in alles. Topper in haar vak.
Tim van der Sijde | Cheil | CreativeAgency100
'Takjes buigen beter als ze jong zijn'. Maar wat als de tak vrij fors is en degene die 'm probeert te buigen juist de 'jonge factor' blijkt? Dat is precies de uitdaging waar Tim Van der Sijde twee jaar geleden voor stond, toen 'ie op jonge leeftijd Managing Director werd van Cheil Amsterdam. Een bureau dat vlak na zijn aantreden overigens Cheil Benelux zou gaan heten, juist omdat een hechtere samenwerking tussen de verschillende Benelux-divisies in zijn ogen het succes naar voren zou stuwen. En dat was pas het begin.
Tim stuurde het bureau een nieuwe richting in. Een richting waarbij het stigma Samsung agency juist niet vermeden werd, maar gekeken werd hoe vanuit de ervaring met het uitdagende werk voor Samsung een grotere mate van creativiteit en innovatie over de hele linie naar voren gebracht zou kunnen worden.
Dit leidde tot een regen aan creatieve kansen en impulsen, het aantrekken van veel creatief en operationeel talent, de oprichting van een strategische tak van het bureau, een heel pak nieuwe klanten en flink wat toevoegingen aan de prijzenkast. Bovendien leidde het tot een bureau waar altijd iets gaande is en waar elke dag met enorm veel plezier reclame wordt gemaakt.
Bianca Driessen | KPN Marketing250
Bianca is een marketing-communicatie-pro met het groene hart op de juiste plaats. Ze snapt het KPN merk tot in de haarvaten en weet dit door te voeren tot in de finesse van elke opdracht.
Martijn de Kemp | Storyboard Amsterdam | CreativeAgency100
Martijn maakt zich al een aantal jaar hard voor het verder professionaliseren van het influencermarketing vakgebied. De commissie Influencer marketing bij DDMA is dankzij hem tot stand gekomen. Vanuit hier is onder andere de website influencerregels.com en Certified by influencerregels.com ontstaan. Hij begrijpt goed hoe het vak werkt en spant zich actief in om het beter, transparanter te maken voor zowel de adverteerders, influencers en de bureaus. We willen voorkomen dat er (strengere) wetgeving komt.
Margaret Kreuger-Baars | Odido | Marketing250
Margaret is voor ons (DCVF) de klant met wie je werkt alsof ze een collega is. Scherp als een mes, open en altijd eerlijk. Een marketeer waar je ECHT mee kan werken. Of eigenlijk mee kunt samenwerken.
Cato Sampers | Lidl | Marketing250
Cato wilt het beste eruit halen met haar scherpe marketing blik, staat dicht op het team. Zorgt ervoor dat de Lidl campagnes vanuit de juiste doelstellingen en insights worden opgezet. Met altijd net dat extra vleugje.
Britt Messing | For You Agency | CreativeAgency100
Er zijn jonge ondernemers die zomaar de business wereld in rollen en het voor elkaar krijgen, en dan er is Britt.
Met doorzettingsvermogen, ambitie, snelheid, zelfspot, een scherpe oog voor kansen en aanstekelijke enthousiasme is Britt een breath of fresh air in het Nederlandse marketing landschap. Het is niet niks om je eerste baan op te zeggen, en na een paar maanden een bedrijf te beginnen in het nieuwe TikTok-landschap.
Maar voor Britt was het een logische vervolgstap, wat heeft geleid naar het realiseren van een team van meer dan 25 medewerkers, een prachtig kantoor op het Museumplein, en een internationaal klantportfolio met onder meer Unilever en New York Pizza.
Britt heeft de groei van For You Agency met beide handen aangepakt, en is dankbaar voor elke dag in haar ondernemersreis. Verder is zij attent, gelooft in de kracht van een sterke bedrijfscultuur (en stopt heel veel tijd daarin), staat altijd open om dingen te leren van andere, en moedigt de succes van andere ondernemers aan. Britt is een inspiratie voor veel ondernemers, jong en oud.
Arthur Stobbelaar | Alpha Tango | DigitalAgency100
Arthur Stobbelaar is co-founder en Technical Director bij digital experience studio Alpha Tango. Arthur is verantwoordelijk voor de technische kant van Alpha Tango en heeft een scherp inzicht in hoe strategie, technologie en design kunnen samenwerken om innovatieve digitale oplossingen te creëren.
Hij heeft een uitgebreide achtergrond in management en development, en staat bekend om zijn analytische en strategische vaardigheden. Voorheen was hij Technical Architect en partner bij DEPT. Alpha Tango werkt voor merken als Lightyear, Hallmark, N Brands, Chargee, and Xebia. Het kantoor is gevestigd op Singel 160 Sous in Amsterdam.
Arthur leidt samen met Tobias van Veen de succesvolle digital experience studio Alpha Tango, die nu vier jaar bestaat. Voorheen waren zowel Arthur als Tobias partner van DEPT en kwamen beiden van TamTam. Deze heren hebben grote projecten gedraaid bij DEPT en bedienen nu grote klanten met hun eigen studio. Zij horen beiden in deze lijst thuis.
Cees Jan de Melker | VENGEAN | CreativeAgency100
Steeds meer succesvolle grote en kleine merken in binnen- en buitenland werden onder de bevlogen creatieve leiding van CJ van een nieuwe visuele identiteit en 360-communicatieconcept voorzien. CJ is een invloedrijke, intuitieve vormgever, conceptdenker, omdenker en visuele acrobaat wiens invloed op het vak de erkenning moet krijgen die het verdient.
Boaz Disselkoen | Karvan Cevitam | Marketing250
Als brand manager bij Karvan Cevitam heeft Boaz het merk door een uitdagende periode geloodst met een mooi eindresultaat!
Met stijgende concurrentie, dure materiaal- en verpakkingskosten en de negatieve impact op het merk ten gevolge van krimpflatie, zag Boaz de noodzaak om snel en effectief te handelen. Hij ontwikkelde een strategie met twee parallele routes die zowel het product als de merkperceptie verbeterde: “De lekkerste limonade schenkt een glimlach!“.
De eerste route was gericht op De Lekkerste Limonade, met de introductie van Karvan Cevitam Zero en de Original smaken, met “nóg meer fruitige smaak”. Dit zorgde ervoor dat het merk bleef aansluiten bij de smaakvoorkeuren van de doelgroep.
De tweede route richtte zich op het versterken van de emotionele connectie met de klant: De Glimlach! Boaz bedacht de Juice Channel campagne, waarin ouders (in fruitpakken) Juicy Fruit nieuwtjes met elkaar delen langs een sportveld. Een herkenbare situatie voor de doelgroep. Verder lanceerde Boaz de Karvan Cevitime campagne die de merkbeleving van Karvan Cevitam versterkt: Het is Karvan Cevitime! Tot slot bedacht Boaz THE THISPLAY campagne, die zowel De Lekkerste Limonade als De Glimlach naar de winkelvloer bracht!
Met deze aanpak heeft Boaz Karvan Cevitam weer stevig op de kaart gezet, wat duidelijk te zien is in de resultaten.
Als persoon is Boaz zowel creatief als daadkrachtig, wat hem in staat stelt zijn eigen plan te trekken en uit te voeren, ondanks druk van bovenaf.
Nathan Kroes | Twenty Two | CreativeAgency100
Nathan heeft vanuit zijn achtergrond in organisatiepsychologie een sterke focus op het verbinden van talent met de juiste verantwoordelijkheden. Als Business Director bij Twenty Two benut hij zijn expertise in recruitment marketing en jobadvertising om organisaties te helpen hun employer brand krachtig neer te zetten.
Nathan combineert een mensgerichte aanpak met data-gedreven inzichten om effectieve wervingscampagnes te ontwikkelen die de juiste kandidaten aanspreken.
Door zijn strategische visie en hands-on ervaring weet hij als geen ander de brug te slaan tussen marketing en talentmanagement, wat hem een waardevolle leider maakt in de huidige arbeidsmarkt.
Lees alles over de M100 lijsten, het M100 Event en het M100 MediaTest Onderzoek hier
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
M100 2024 op LinkedIn
[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025
PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
Gepubliceerd door: Bas Vlugt