Edward van de Ridder vertrekt bij Alfred

Alfred geeft strategie-afdeling vorm onder leiding van Paul van Kuilenburg

Edward van de Ridder vertrekt per 1 november 2025 bij Alfred als partner en Head of Strategy. Paul van Kuilenburg volgt hem per direct op als Head of Strategy en is begin dit jaar toegetreden als partner bij het bureau. 

Van de Ridder kwam in 2017 bij Alfred om de verschuiving naar digital en activatie te versnellen: "Die slag is nu geslagen. We zijn bovendien met de toevoeging van OnSocial nu ook een partij op het gebied voor social advertising en content, dus de cirkel is rond. Toen ik afgelopen jaar met de Praxis-campagne op het podium stond bij de Contentmarketing Awards, dacht ik: we hebben het voor elkaar gekregen. We stonden daar tussen andere bureaus die gespecialiseerd zijn in contentmarketing. Wij hebben met Alfred social media en content met succes weten toe te voegen. De gewonnen prijzen betekenden voor mij dat we de doelstelling die we hadden toen ik kwam, gehaald hebben. Dat plantte het zaadje, het is tijd om met een flinke schop onder mijn kont iets nieuws te gaan doen.”

In de afgelopen jaren werden onder meer Lucio Jessurun (Yune) en Silvia van Hooft (TBWA) aangetrokken als Strategy Directors. De afdeling wordt vanaf nu geleid door Paul van Kuilenburg, die sinds 2016 bij Alfred werkt voor merken als Texels, Specsavers en Calvé Pindakaas. Er zal binnenkort nog een Strategy Director worden aangetrokken, om de strategie-afdeling te versterken en te laten groeien.

Voor zijn tijd bij Alfred was Paul van Kuilenburg jarenlang strateeg bij Etcetera, waar hij meerdere Effies won. Ook staat Van Kuilenburg bekend als keynote speaker, publicist en columnist die pleit voor meer humor in reclame.

Eddy Salfischberger, Managing Director van Alfred: "Edward laat een sterke afdeling achter die past bij het nieuwe Alfred."

Van de Ridder: "Voor mij voelt dit als een mooi moment voor een nieuwe stap. Alle opties staan wat mij betreft open. Ik ga eerst tot het eind van het jaar eens goed losweken van mijn Alfred-identiteit. De komende tijd ben ik op garden leave. Veel koffiedrinken met allerlei leuke mensen uit ons vak. En daarna een frisse, nieuwe start."

Voor zijn periode bij Alfred was Van de Ridder oprichter en partner van bureaugroep NOISE en partner/Strategy Director bij TBWA. Daarnaast was hij vier jaar Eindjuryvoorzitter bij de Esprix Awards en sinds 2025 bestuurslid van de Esprix.

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Alfred breidt team uit met vijf collega’s

04-12-2025 | 11:24:28
Met deze uitbreiding wil het bureau meer capaciteit en diversiteit toevoegen om de groei en nieuwe opdrachten in de komende periode te ondersteunen

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Ad-bestedingen schieten door 1 biljoen dollar

05-12-2025 | 09:58:31
Merken die investeren in resultaat, bewust innoveren en ontwerpen vóór het algoritme kunnen cultuur, aandacht en media omzetten in duurzaam voordeel.

Persuade en Hoogvliet lanceren vriendelijk merkconcept

04-12-2025 | 16:19:00
Met een vernieuwde merkstrategie en campagne laat de keten zien dat lage prijzen en een prettige winkelervaring goed samengaan.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.