Edward van de Ridder vertrekt bij Alfred

Alfred geeft strategie-afdeling vorm onder leiding van Paul van Kuilenburg

Edward van de Ridder vertrekt per 1 november 2025 bij Alfred als partner en Head of Strategy. Paul van Kuilenburg volgt hem per direct op als Head of Strategy en is begin dit jaar toegetreden als partner bij het bureau. 

Van de Ridder kwam in 2017 bij Alfred om de verschuiving naar digital en activatie te versnellen: "Die slag is nu geslagen. We zijn bovendien met de toevoeging van OnSocial nu ook een partij op het gebied voor social advertising en content, dus de cirkel is rond. Toen ik afgelopen jaar met de Praxis-campagne op het podium stond bij de Contentmarketing Awards, dacht ik: we hebben het voor elkaar gekregen. We stonden daar tussen andere bureaus die gespecialiseerd zijn in contentmarketing. Wij hebben met Alfred social media en content met succes weten toe te voegen. De gewonnen prijzen betekenden voor mij dat we de doelstelling die we hadden toen ik kwam, gehaald hebben. Dat plantte het zaadje, het is tijd om met een flinke schop onder mijn kont iets nieuws te gaan doen.”

In de afgelopen jaren werden onder meer Lucio Jessurun (Yune) en Silvia van Hooft (TBWA) aangetrokken als Strategy Directors. De afdeling wordt vanaf nu geleid door Paul van Kuilenburg, die sinds 2016 bij Alfred werkt voor merken als Texels, Specsavers en Calvé Pindakaas. Er zal binnenkort nog een Strategy Director worden aangetrokken, om de strategie-afdeling te versterken en te laten groeien.

Voor zijn tijd bij Alfred was Paul van Kuilenburg jarenlang strateeg bij Etcetera, waar hij meerdere Effies won. Ook staat Van Kuilenburg bekend als keynote speaker, publicist en columnist die pleit voor meer humor in reclame.

Eddy Salfischberger, Managing Director van Alfred: "Edward laat een sterke afdeling achter die past bij het nieuwe Alfred."

Van de Ridder: "Voor mij voelt dit als een mooi moment voor een nieuwe stap. Alle opties staan wat mij betreft open. Ik ga eerst tot het eind van het jaar eens goed losweken van mijn Alfred-identiteit. De komende tijd ben ik op garden leave. Veel koffiedrinken met allerlei leuke mensen uit ons vak. En daarna een frisse, nieuwe start."

Voor zijn periode bij Alfred was Van de Ridder oprichter en partner van bureaugroep NOISE en partner/Strategy Director bij TBWA. Daarnaast was hij vier jaar Eindjuryvoorzitter bij de Esprix Awards en sinds 2025 bestuurslid van de Esprix.

www.alfred.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred

22-09-2025 | 15:36:00
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today

Alfred lanceert campagne Texels, voortbouwend op eilandmentaliteit

22-08-2025 | 01:17:00
Speciaalbiermerk Texels, onder andere bekend van het bierlabel Skuumkoppe, lanceert een campagne waarin de Texelse eilandmentaliteit centraal staat

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.