
Eddy Guyt: 100%NL Media bouwt verder aan partnernetwerk
[Interview] Naast de eigen titels ontwikkelt 100%NL Media steeds vaker magazines in opdracht van derden
Marketing Report is in Volendam voor een gesprek met Eddy Guyt, chief connecting officer van 100%NL Media en Partner Netwerk.
Happy View, het premium magazine van 100%NL Media, blijkt een succes. "Er was bij onze partners veel vraag naar een meer luxe magazine. Grote merken als Kruidvat en IC Paris maken gebruik van zowel het reguliere 100%NL Magazine als Happy View. Ook internationale merken als Garmin en Tommy Hilfiger weten de weg te vinden."
Netwerk van bijna 270 partners
Wat begon als een kleinschalige bijeenkomst met drie adverteerders in Volendam, is uitgegroeid tot een netwerk van bijna 270 bedrijven. "Zet bedrijven uit verschillende sectoren bij elkaar aan tafel en er ontstaan allerlei gezamenlijke promoties en activaties," aldus Guyt.
Onlangs zijn ook zogeheten supporting partners toegevoegd. Dit zijn business-to-businessbedrijven, zoals mediabureaus of recruiters, die met exclusiviteit binnen hun branche deel uitmaken van het netwerk. Hun aandeel blijft beperkt tot maximaal vijf procent, zodat de focus ligt op business-to-consumer.
Groeiende vraag naar custom magazines
Naast de eigen titels ontwikkelt 100%NL Media steeds vaker magazines in opdracht van derden. Voorbeelden zijn het jubileummagazine van Nijntje, publicaties voor Allsafe miniopslag en de Cosmetica Vereniging, en een project voor restaurantketen Zusje. Momenteel werkt het team aan een magazine voor Intersport.
Volgens Guyt is dit inmiddels een belangrijke pijler binnen het bedrijf: "We maken veel magazines voor derden. Dat is een waardevolle uitbreiding van onze activiteiten."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt