[Dutch PR Awards 2024] Remi Kuchler over NXT agency

NXT agency doet mee aan de Dutch PR Awards 2024 en zendt in voor PR Bureau van het Jaar 2024. Aan het woord is Remi Kuchler, Co-Founder & PR manager bij NXT agency.

Kun jij NXT agency introduceren?

NXT Agency is een PR-bureau dat zich richt op gamechangers in de branches tech, mobiliteit, energie en start/scale-ups. Wij ondersteunen bedrijven die het net even anders doen en daarmee grote successen behalen. Ons doel is om hen te helpen de autoriteitspositie van Thought Leader in hun vakgebied te claimen.

Wat is jouw visie op de ontwikkeling van het PR-vak?

Het PR-vak draait steeds meer om verbinding en relaties, zowel tussen klant, media en gebruiker van het mediaplatform. Met de opkomst van nieuwe technologieën zoals generatieve AI, is het voor iedereen mogelijk om teksten in een handomdraai op te stellen.

Het belang van de verbinding tussen klant, media en gebruiker van het mediaplatform is nu het punt waar succes als PR-professional te behalen valt. Door een goede dosis creativiteit, vakbekwaamheid en kennis van actualiteiten kun je je in het PR-vak onderscheiden van de eenheidsworst die generatieve AI met zich meebrengt.

Welke nieuwe klanten hebben jullie gewonnen in 2023 en 2024?

ADC 
Digital Trust Center (Min Ekz)
Cargoroo
Eraneos
GIGA Storage
MKB-Nederland
Matrixian Group
Ordina
Quinyx
Robidus (ASR)
Trunkrs
Typetone
Watermelon

Kun je een PR-campagne uit 2023 of 2024 beschrijven waar je trots op bent?

De algehele PR-ondersteuning voor het Digital Trust Center (Ministerie van Economische Zaken) waar we trots op zijn, evenals het project voor Robidus (ASR) over verzuim en ouderschapsverlof, hebben beide bijgedragen aan maatschappelijke impact dankzij de inzet van PR.

Digital Trust Center (DTC)

In maart 2023 zijn we gestart met de PR-ondersteuning van het DTC. Binnen deze organisatie, die onderdeel is van het Ministerie van Economische Zaken, was nog geen PR-beleid opgezet, behalve het reactief reageren op mediaverzoeken.

Samen met de communicatieadviseurs hebben we in kaart gebracht welke doelgroepen belangrijk waren om te bereiken, welke media zij interessant vinden en waarvan zij op de hoogte gehouden willen worden. Daarvoor hebben we een PR-plan opgesteld waarbij we nieuws van het DTC hebben gedeeld met relevante media.

Hierbij stond het gericht versturen van persberichten centraal.

De aanwezigheid van het DTC in de media is in dat jaar met 1500% gegroeid, waardoor het bewustzijn van ondernemers, IT-medewerkers en andere gerelateerde partijen op het gebied van cyberveiligheid is vergroot.

Robidus (ASR)

Uit de data van Robidus bleek dat veel jonge ouders in ziekteverzuim terechtkomen omdat ze niet volledig gebruikmaken van hun ouderschapsverlof. Deze trend hebben we gekoppeld aan data van het UWV en CBS. Vervolgens hebben we dit met het ANP gedeeld en later met andere media om awareness voor deze kwestie te vergroten.

De media hebben dit breed opgepikt (ik kan het publicatierapport toesturen), waaronder AD, RTL, Linda en NU.nl.

Met deze campagne hebben we Robidus gepositioneerd als Thought Leader op het gebied van inzetbaarheid, hun naamsbekendheid vergroot en aandacht gevraagd voor een maatschappelijk probleem.

Lees hier alles over de Dutch PR Awards en hoe in te zenden

www.nxt.agency

www.dutchpr-awards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Uitreiking Dutch PR Awards 2025

26-09-2025 | 15:13:00
Op dinsdag 14 oktober vindt de uitreiking plaats van de Dutch PR Awards 2025 tijdens een feestelijk avondprogramma in de Stadsschouwburg in Haarlem, een van de mooiste event locaties van Nederland

Nominaties Dutch PR Awards 2025

30-08-2025 | 11:14:00
Op deze plaats gaan we alle nominaties voor de Dutch PR Awards 2025 bekendmaken. De namen van de personen en inzendingen linken door naar de ingezonden cases

Dutch PR Awards 2025 - Nee tegen Vapen

11-08-2025 | 09:00:00
Aan HAGENS PR de vraag om een PR-aanpak te creëren die bijdraagt aan de ambitie van de Rijksoverheid om een rook- en nicotinevrije generatie te bereiken

Dutch PR Awards 2025 - Dezelfde pin, niet zo slim

08-08-2025 | 13:44:00
ABN AMRO heeft HAGENS PR gevraagd om een PR-strategie te ontwikkelen die mensen motiveert de code voor hun bankapp (regelmatig) te veranderen

Dutch PR Awards 2025 - STAAT-E-LEKKER

04-08-2025 | 14:49:00
Vraag: hoe zorgen we ervoor dat Nederlanders hun e-bike beter beschermen?
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.