[Dutch PR Awards 2024] Heropening nijntje museum

Naam Case: Heropening nijntje museum | Inzender: Coebergh Communicatie & PR | Categorie: Non-Profit

Kun jij jouw bureau introduceren?

Het onafhankelijke en prijswinnende Coebergh Communicatie & PR bedient sinds 1997 met een team van zo'n 20 communicatieprofessionals een gevarieerd portfolio aan love brands, (inter)nationale marktleiders en innovators. Opdrachtgevers zijn onder andere IKEA, FrieslandCampina, Conservatorium Hotel, Art Rotterdam, Momentum Capital en Koninklijke Auping. Expertisegebieden van het bureau zijn communicatiestrategie, mediarelaties, social media, influencermarketing, contentcreatie en crisiscommunicatie.

Wie was de opdrachtgever?

Centraal Museum Utrecht

Wat was de briefing en wat waren de doelstellingen?

Op nijntjes verjaardag, woensdag 21 juni 2023, opent het vernieuwde nijntje museum in Utrecht. Na een grote verbouwing is het museum bijna verdubbeld in oppervlakte en heeft het een nijntje museumcafé, een 360 graden filmbeleving en nieuwe themaruimtes. Zorg voor zoveel mogelijk (earned) publiciteit in Nederlandse landelijke, regionale en lokale media, waarmee we onze doelgroep – met name ouders/verzorgers, opa’s en oma’s en natuurlijk kinderen – bereiken en vanaf de dag van de opening veel bezoekers trekken.

Inzichten en strategie

Om in de maanden voorafgaand aan de opening voldoende reuring te creëren hebben we in maart, zodra de openingsdatum definitief besloten was, een persbericht uitgestuurd om de opening alvast aan te kondigen. Hierin hebben we ook alvast vermeld dat er een perspreview zal plaatsvinden. Vervolgens hebben we in mei een officiële uitnodiging voor de perspreview verstuurd. De perspreview vond een dag voor de opening plaats, zodat pers de gelegenheid had om een stuk te schrijven en op de dag van de opening te publiceren. Op de dag van de opening hebben we een persbericht uitgestuurd met daarin een foto van de burgemeester van Utrecht, Sharon Dijksma, die samen met nijntje het museum feestelijk opent. De persberichten en uitnodiging hebben we actief opgevolgd, om maximale resultaten te behalen.

De case

We hebben twee persberichten verstuurd: een ter aankondiging en een op de dag van de opening. Daarnaast hebben we pers uitgenodigd voor de perspreview. We hebben met deze activiteiten zo’n 400 perscontacten benaderd in de categorieën nieuws (landelijk/regionaal/lokaal), kunst/cultuur, vrijetijd, mama en lifestyle.

Lees hier alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen

www.nijntjemuseum.nl

www.centraalmuseum.nl

www.coebergh.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.