[Dutch PR Awards 2024] En Serio: TU Delft Dream Hall high tech media event

Naam Case: TU Delft Dream Hall high tech media event | Inzender: En Serio | Categorie: Tech

Kun jij En Serio introduceren?

En Serio is een PR- en content marketingbureau uit Amsterdam, 100 procent gespecialiseerd in de tech sector. We zijn een B Corp en werken voor tech innovators.

Wie was de opdrachtgever?

TU Delft Dream Hall. Dit is een onderdeel van de universiteit dat verantwoordelijk is voor de locatie van de TU waar een selecte groep studententeams aan hun innovatieve projecten werken, waaronder een exoskelet voor mensen met een dwarslaesie, een waterstofboot en waterstofauto, een hyperloop en een AI team.

De briefing en de doelstellingen

Het doel was om deze bijzondere doch voor het publiek onbekende broedplaats van innovatie open te stellen voor media. De inzet was om de studententeams in contact te brengen met de voor hen relevante journalisten.

De individuele teams hebben de afgelopen jaren meerdere pogingen gedaan om journalisten uit te nodigen voor hun event, met weinig resultaat. Door een evenement speciaal voor de media te organiseren namens de Dream Hall en alle studententeams die daar zitten, konden we de Dream Hall op de kaart zetten, waardevolle mediaconnecties leggen voor de studententeams en het voor journalisten het meer dan waard maken om te komen.

Inzichten en strategie

De strategie was er op gericht om journalisten uit te nodigen om tijdens het media event met meerdere studententeams te praten en zo met meerdere verhalen de hal weer uit te laten lopen. Dit maakte het voor journalisten die niet uit de buurt komen de moeite waard om naar Delft af te reizen.

De case

5 jaar geleden stapte Eric, oprichter van En Serio, voor het eerst de Dream Hall binnen voor een kickoff (van een pro-bono samenwerking) met een van de studententeams Project MARCH, die een exoskelet bouwen voor mensen met een dwarslaesie.

Geïnspireerd door de locatie - een mix tussen een loods met machines, kantoorruimtes waar de teams zitten en de hyperloop, waterstofauto's, raketten en exoskeletten - ontstond het idee om deze plek bekend te maken bij zoveel mensen via de media.

4 jaar later breidde En Serio de werkzaamheden voor de TU Delft verder uit met een programma voor PR-ondersteuning voor alle teams. Naast een aantal PR-workshops, organiseerde En Serio ook voor het eerst het High Tech media event. Een droom die in vervulling kwam: voor Eric maar vooral voor de studententeams die nu hun projecten tijdens dit event konden laten zien aan het grote publiek.

In 6 weken werd dit event opgetuigd. Activiteiten bestonden uit: het bepalen van de juiste perslijst voor de uiteenlopende projecten, de uitnodiging opstellen met de meest interessante informatie en ontwikkelingen vanuit de teams en interviews met de journalisten en woordvoerders bij de teams inplannen.

www.enserio.nl

www.tudelft.nl

www.change.inc

www.bnr.nl

www.nu.nl

www.dutchpr-awards.nl

Dit is een inzending voor de Dutch PR Awards 2024.

Lees alles over de Dutch PR Awards 2024 en hoe in te sturen hier

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI van vandaag is de slechtste van je leven

07-11-2025 | 13:15:00
Tijdens de Dutch PR Awards 2025 houdt Bart Meerdink, directeur bij Beeckestijn Business School, een voordracht over de razendsnelle ontwikkeling van AI

Maarten Molenbeek (Douane Nederland) Woordvoerder van het jaar bij Dutch PR Awards 2025

28-10-2025 | 08:30:00
Maarten Molenbeek is uitgeroepen tot Woordvoerder van het Jaar bij de Dutch PR Awards 2025

Brand Potential wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:19:00
Dutch PR Awards 2025 - Brand Potential. Become a Lord or Lady with DFDS

TEAM LEWIS wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:15:00
Niets zo mooi als speelgoed van een ander

RAI wint ZILVER tijdens Dutch PR Awards

24-10-2025 | 09:00:00
Van 7 tot en 11 mei vond in RAI Amsterdam het EASL-congres (European Association for the Study of the Liver) plaats
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.