Dutch Digital Design tijdens SXSW: Immersive Experiences For Good

Tijdens het South by South West festival in Austin presenteren Nederlandse bureaus virtual-, augmented-, en immersive projecten. Ze gaan in op de vraag of, en hoe deze toepassingen de wereld een betere plek kunnen maken. Geeft XR de tools voor meer empathie? Beter onderwijs? Een kleinere CO2-voetafdruk? Stichting Dutch Digital Design is organisator van het event op 11 maart 2024 in het Thompson Hotel in Austin, als onderdeel van het programma over immersive experiences van CreativeNL, tijdens de Nederlandse strategische missie met New Dutch Wave.

Tijdens SXSW zijn diverse internationale leiders op het gebied van technologie, muziek, film en cultuur te zien op het podium. Het is voor de vierde keer dat het festival ook ruimte biedt aan Nederlandse digital designbureaus.

Ambassadors, Capitola, code d'azur, Fabrique

Na een intro door Barbera Wolfensberger staan maandagmiddag 11 maart verschillende bureaus on stage, partners van stichting Dutch Digital Design. De sprekers zijn Cees Dingler, Anna Offermans, Jeroen van Erp, David Vogel en Diederik Veelo. Suzanne Visser modereert de sessie.

Strategische missie Nederland

CreativeNL, het internationale label van de Topsector Creatieve Industrie en CLICKNL, en New Dutch Wave leiden de missie in Austin. Er is aandacht voor immersive experiences, publieke waarden in het digitale domein, waarbij Barbera Wolfensberger en Alexandra van Huffelen aanwezig zijn. Er zijn partners bij aangesloten: van startups, scale-ups, gemeenten, ministeries, kennisinstellingen en corporates, tot aan creatieven en bureaus.

Over Dutch Digital Design

Stichting Dutch Digital Design draagt bij aan het succes van Nederlandse makers binnen het vakgebied van digital design. Het faciliteert een gemeenschap voor samenwerking, kennisdeling en biedt een podium voor interactief werk. Daarmee vergroot de stichting de aantrekkingskracht op potentiële opdrachtgevers, businesspartners en talent in binnen- en buitenland.

www.dutchdigital.design 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Creative Jam op Dutch Design Week richt zich op misinformatie

09-10-2025 | 11:26:00
Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven nemen studenten uit het hele land het op tegen misinformatie en fake news, versterkt door AI

Dutch Digital Design verwelkomt vijf partnerbureaus

06-08-2025 | 11:53:00
Stichting Dutch Digital Design breidt uit met vijf partners: De Jongens Van Boven, dotdotdash, G2K, thonik en Total Design.

Nederlandse bureaus prominent aanwezig op SXSW London

26-05-2025 | 14:28:00
Meer dan 200 Nederlandse creatieven, merken en bureaus reizen af naar Londen

Volgende stap in groei Dutch Digital Design met extra bestuurslid

03-04-2025 | 11:41:16
Tijd voor een duo-interview met Dominique en Suzanne over deze stap

Dominique Henskens versterkt bestuur Dutch Digital Design

01-04-2025 | 11:25:11
Ze gaat zich richten op strategieontwikkeling voor de stichting en de merken die zich als Supporting Brands aan Dutch Digital Design verbinden


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.

Brout werkt samen met Draft Digital aan digitale groei

09-10-2025 | 09:17:00
De samenwerking is gericht op het versterken van de digitale marketingaanpak van Brout en het integreren van CRM-data voor gerichtere communicatie en groei

N=5 ontwikkelt campagne Dan is er Menzis

09-10-2025 | 07:30:00
Zorgverzekeraar Menzis heeft de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis gelanceerd. De campagne wil laten zien waar mensen in het dagelijks leven met gezondheidsuitdagingen mee te maken hebben en hoe Menzis daarbij kan ondersteunen

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.