Finale Wie is de Mol anders dan anders

[Kijkcijfers] OMD over de populairste programma's

Let op, dit artikel bevat spoilers:

Afgelopen weekend konden we genieten van de finale van het 25ste seizoen van Wie is de Mol. Wie is de Mol is sinds de eerste aflevering in 1999 een van de meest geliefde televisieprogramma’s in Nederland. Iedere editie brengt nieuwe geheimen, onverwachte wendingen en zenuwslopende finales. 

Dit jubileumseizoen, gepresenteerd door Rik van de Westelaken, speelde zich af in het exotische Cambodja en introduceerde tien diverse kandidaten. De afleveringen haalde gemiddeld zo’n 2,8 miljoen kijkers per aflevering op de doelgroep 13+. 

Nr Datum Tijd Zender Programma KDH% 13+ Absolute aantallen (x1000)
1 4-1-2025 20:28 NPO1 WIE IS DE MOL 21,6 3.314
2 25-1-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 19,7 3.018
3 11-1-2025 20:29 NPO1 WIE IS DE MOL 19,5 2.989
4 18-1-2025 20:29 NPO1 WIE IS DE MOL 18,9 2.901
5 1-2-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 18,9 2.905
6 8-2-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 19,1 2.936
7 15-2-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 18,6 2.851
8 22-2-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 18,2 2.785
9 1-3-2025 20:31 NPO1 WIE IS DE MOL 17,8 2.734
10 8-3-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL FINALE 16,2 2.489
11 28-12-2024 19:09 NPO1 WIE IS DE MOL INTRO AFL 12,6 1.923

De finale was dit jaar anders dan anders. Het vertrouwde Vondelpark werd ingeruild voor een studio, en de Mol werd anders ontmaskerd dan vorige seizoenen, namelijk via een terugblik van de aflevering. Presentatrice Roos Moggré en actrice Maaike Martens streden om de overwinning, terwijl fotograaf en documentairemaker Stijn de Vries als de Mol werd onthuld. Dit seizoen had een historisch lage pot van 8.055 euro, wat de ontknoping extra spannend maakte. Roos had Stijn al vroeg in het seizoen door en werd uiteindelijk gekroond tot winnaar. Zij ontving het bedrag van 8.055 euro, terwijl Maaike als tweede eindigde. 

Wanneer we de kijkcijfers van de finale afzetten tegen eerdere jaren is de finale van afgelopen weekend minder bekeken dan voorgaande jaren. Dit heeft er ook mee te maken dat de uitgesteld kijkers nog niet in de telling zijn meegenomen. 

Nr Datum Tijd Zender Programma KDH% 13+ Absolute aantallen (x1000)
1 24-10-2020 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 24,4 3.582
2 14-3-2020 20:31 NPO1 WIE IS DE MOL 24,0 3.520
3 5-3-2022 20:36 NPO1 WIE IS DE MOL 22,6 3.366
4 6-3-2021 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 21,5 3.188
5 11-3-2023 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 21,5 3.222
Nieuw meetonderzoek NMO
6 9-3-2024 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 18,9 2.879
7 8-3-2025 20:30 NPO1 WIE IS DE MOL 16,2 2.489

De Molloten kunnen nu weer veilig terug hun holletjes inkruipen en zich voorbereiden op een nieuw seizoen, want die komt er zeker! Volgende week zijn we er weer met een verse update, dus houd de site in de gaten. Tot dan!

omd-logo | Blis

Anna Kloos is Senior Broadcast Specialist bij OMD

OMD verzorgt voor Marketing Report wekelijks een analyse van de kijkcijfers

Foto: Depositphotos

www.omd.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

FCB en Mastercard maken visuele beperkingen voelbaar

09-10-2025 | 01:15:00
FCB heeft voor creditcardmerk Mastercard een campagne ontwikkeld om te laten zien hoe mensen met een visuele beperking deze omzetten in mogelijkheden

ICMA 2025 - Renault & Bright x PXR x OMD x Create: 15 jaar elektrisch rijden: En Door

15-09-2025 | 11:36:00
The primary objective for Renault was to highlight the EV-range models in order to improve awareness, brand perception and accelerate EV adoption among consumers.

Boudewijn Wubbels (OMD): Measuring the Unclickable

20-07-2025 | 20:39:00
Waarom de volgende generatie mediacampagnes nieuwe KPI’s nodig heeft

Kyle Hassing: Van student naar Young Talent-genomineerde

04-07-2025 | 08:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Antal van Pelt over de werkwijze van het onafhankelijke bureau, de kracht van merkbeloftes die bij een organisatie passen

Hearts & Science wordt mediabureau van Yazen in Nederland

01-07-2025 | 15:18:29
De samenwerking richt zich op strategische inzet van mediamiddelen om merkopbouw en duurzame groei te ondersteunen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.