
Drama of briljante campagne (of beide?): Buutvrij gooit zichzelf in de uitverkoop op Black Friday
Reuben Alexander pakt op Black Friday met zijn bureau Buutvrij for life de schijnwerpers en hoe. In een goed geplande actie - want de opening van de Adformatie-nieuwsbrief - en nu zit Marketing Report ook alweer te tikken - wordt onderstaande bericht op LinkedIn geplaatst met geweldige resultaat:
Toen ik dit stuk begon te schrijven, had de posting 506 likes, maar het zijn er nu 819 en de 1000 zal ook wel worden gehaald. 107 reposts - dat is ook idioot veel - en 83 comments.
De vraag is: waarom?
En het antwoord is: eerlijkheid.
Met bureaus in onze wereld gaat het namelijk altijd fantastisch helemaal te gek geinig - we are so hip it hurts.
Maar met Buutvrij for life niet, dat staat op omvallen.
En dan in die desperate staat van eerlijkheid dit. Een tsunami aan free publicity.
Als ze overeind blijven, is dit een Effie. Budget: 0 euro. Resultaat: we hebben onszelf voor de poorten van de hel weggesleept.
En dan nu het woord aan Reuben.
VANDAAG IS EEN ZWARTE DAG
We staan namelijk na 20 jaar op omvallen. En temidden van alle ellende in de wereld, hebben ook wij een beetje hulp nodig.
Kan gebeuren
Deze recessie komt hard aan bij Buutvrij for life.
Eén van onze grootste opdrachtgevers kan opeens niet aan zijn verplichtingen voldoen. Kan gebeuren.
Twee opdrachten gaan opeens niet door. Kan gebeuren.
Andere campagnes worden uitgesteld tot volgend jaar. Kan ook gebeuren.
En daarmee is ons steengoede team - dat ‘op de groei’ is aangenomen - opeens topzwaar. Onze reserves zijn op en we missen zoveel omzet dat ons voortbestaan na 20 jaar
plotseling gevaar loopt. En ook dat kan dus gebeuren.
Je begrijpt: het liefst laten we dat NIET gebeuren.
Wat een mooi rijtje
We lopen altijd al langs het randje, want principes kosten geld. We werken niet voor gokbedrijven, we zijn één van de initiatiefnemers en auteurs van ‘Fossiel No Deal’, en hebben geld nooit leidend gemaakt in de keuze voor opdrachtgevers. En dat levert geen dikke bankrekening op, maar wel een mooi rijtje:
Circulair slapen met Royal Auping, Slaafvrije Chocolade met Tony's Chocolonely, plasticvrije oceanen met Dopper, Bring Back Friday met IKEA, Artsen zonder Grenzen Nederland, Squla, Natuur & Milieu, Hawaiian | Poké Bowl, Dilmah Tea, Feelgood Vuurwerk, @Yoni, Omroep ZWART, HandicapNL.. Ik kan nog wel even doorgaan. Ik geloof echt dat business for good en good for business hand in hand kunnen en moeten gaan. Maar zonder (snel)betalende opdrachten en opdrachtgevers stopt ’t feest.
Daarom: Grote Ophefuitverkoop
Er komt een hoop prachtig werk aan in 2024. Maar daar moeten we dan wel komen. Wat we nodig hebben, is: betaald werk waar we onze tanden in kunnen zetten. En dan ’t liefst: meteen afgerekend. Daarom zetten we onszelf in de uitverkoop.
Startschot op Black Friday
Black Friday is het tegenovergestelde van waar wij voor staan. En tóch gaan we meedoen: Grote Ophefuitverkoop bij Buutvrij, met spectaculaire aanbiedingen. Tussen Black Friday en het einde van het jaar is Buutvrij één grote pressure cooker. Iedereen met een dringende merkuitdaging (en nog een potje op te maken) kan een dag Buutvrij afnemen. In één dag krijg je een sexy antwoord op jouw uitdaging.
Dus het is nu of nooit (meer). ????
Wat heb je nodig? Een serie posts of posters? Een merkverhaal met wat meer seks? Een quickscan van je website? Een activatie-idee voor volgend jaar? Een peptalk voor je personeel? Nou hup dan. Als je ooit met Buutvrij had willen werken, dan is dit je kans. Misschien wel de laatste.
Ophef om onszelf niet op te hoeven heffen. ????
We hebben ontzettend veel zin om de komende maand all in en all out te gaan. Doe mee: leg een opdracht bij ons neer en vertel het aan lieve mensen om je heen. Want dit wordt sowieso HE-LE-MAAL het einde.
Vind jij het ook fijn als we blijven bestaan?
Pak die deal. Ga naar https://lnkd.in/eH33bVrR
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Bas Vlugt