Dr. Oetker kiest Chase voor pizzaconcept Suprema

Dr. Oetker heeft activatiebureau Chase geselecteerd voor de introductie van het pizzaconcept Suprema. De samenwerking ging van start met een merkactivatie op Utrecht Centraal, waarbij het merk voor het eerst afgebakken eten serveerde op deze locatie.

De actie richtte zich op het onderstrepen van de kwaliteit van diepvriespizza’s. Gedurende tien dagen werden dagelijks ruim vijfduizend pizzapunten uitgedeeld aan reizigers, goed voor een totaal van vijftigduizend samples.

Merkactivatie met marmer en vrieskasten

Om de uitstraling van Suprema te benadrukken, werd het activatiepunt ontworpen als een elegante uitgifteplek met marmeren elementen en klassieke vrieskasten. Hiermee werd aangesloten op de uitstraling van het pizzaconcept én het vriesvak in de supermarkt.

Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker: "Met Suprema brengen we een diepvriespizza van Napolitaanse topkwaliteit naar de supermarkt. Precies daarom staat deze activatie helemaal in het teken van ‘proeven = geloven’ en is het een waardevolle toevoeging aan onze mediamix om trial te realiseren. Utrecht Centraal is de perfecte plek om onze doelgroep te bereiken. Daarnaast sluit de chique uitstraling van de activatie naadloos aan op de premium positionering van Suprema."

Chase over samenwerking en campagneconcept

Bij Chase spreekt men van een geslaagde start van de samenwerking. Jaimy Lenssen, Account Director: "We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Dr. Oetker, en op de impact van de activatie. We hebben een concept ontwikkeld waarin creativiteit, herkenbaarheid en merkbeleving samenkomen. De knipoog naar het vriesvak, maar dan in een premium, opvallende setting. Dit past perfect bij het kwaliteitsverhaal van Suprema. En eerlijk is eerlijk: ze zijn écht lekker."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

MediaMarkt kiest Serviceplan voor campagnes Benelux

03-07-2025 | 12:13:12
Het bureau ondersteunt de omnichannelstrategie van de retailer en levert creatieve concepten en productie op grote schaal.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.