Dr. Oetker kiest Chase voor pizzaconcept Suprema

Dr. Oetker heeft activatiebureau Chase geselecteerd voor de introductie van het pizzaconcept Suprema. De samenwerking ging van start met een merkactivatie op Utrecht Centraal, waarbij het merk voor het eerst afgebakken eten serveerde op deze locatie.

De actie richtte zich op het onderstrepen van de kwaliteit van diepvriespizza’s. Gedurende tien dagen werden dagelijks ruim vijfduizend pizzapunten uitgedeeld aan reizigers, goed voor een totaal van vijftigduizend samples.

Merkactivatie met marmer en vrieskasten

Om de uitstraling van Suprema te benadrukken, werd het activatiepunt ontworpen als een elegante uitgifteplek met marmeren elementen en klassieke vrieskasten. Hiermee werd aangesloten op de uitstraling van het pizzaconcept én het vriesvak in de supermarkt.

Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker: "Met Suprema brengen we een diepvriespizza van Napolitaanse topkwaliteit naar de supermarkt. Precies daarom staat deze activatie helemaal in het teken van ‘proeven = geloven’ en is het een waardevolle toevoeging aan onze mediamix om trial te realiseren. Utrecht Centraal is de perfecte plek om onze doelgroep te bereiken. Daarnaast sluit de chique uitstraling van de activatie naadloos aan op de premium positionering van Suprema."

Chase over samenwerking en campagneconcept

Bij Chase spreekt men van een geslaagde start van de samenwerking. Jaimy Lenssen, Account Director: "We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Dr. Oetker, en op de impact van de activatie. We hebben een concept ontwikkeld waarin creativiteit, herkenbaarheid en merkbeleving samenkomen. De knipoog naar het vriesvak, maar dan in een premium, opvallende setting. Dit past perfect bij het kwaliteitsverhaal van Suprema. En eerlijk is eerlijk: ze zijn écht lekker."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

Koen van Rijn sluit zich aan bij met melk

03-11-2025 | 11:12:38
Met melk, het creatieve bureau uit Rotterdam, verwelkomt Koen van Rijn als nieuwste lid van het team. Van Rijn is artdirector, fotograaf en zinemaker

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.