DPG Media en Mediahuis sluiten deal Google Nieuws Showcase

DPG Media, Mediahuis Nederland en Mediahuis NRC hebben een overeenkomst gesloten met Google ten behoeve van Google Showcase. Daarmee is Google Nieuws Showcase voor Nederland gelanceerd.

Een kleine selectie van artikelen is daarmee kosteloos te lezen uit kranten als AD, De Telegraaf, de Volkskrant, NRC, Trouw en de regionale dagbladen van deze uitgevers. 

De deelnemende titels zullen Nieuws Showcase-panels creëren, die lezers meer mogelijkheden bieden om met het nieuws in contact te komen en hen naar volledige artikelen op de websites van nieuwspublicaties leiden. Daarmee stelt Google dat uitgevers in staat wordt gesteldhun relaties met hun publiek te verdiepen, met meer directe controle over presentatie en branding.

Google betaalt deelnemende nieuwsorganisaties om lezers toegang te geven tot een beperkte hoeveelheid content achter de betaalmuur. Deze toegang betekent dat lezers de mogelijkheid krijgen om meer artikelen van een uitgever te lezen dan ze anders zouden kunnen, waardoor ze worden aangemoedigd meer te leren over de publicatie – en zich mogelijk te abonneren.       

Google heeft met de uitgevers van 2800 publicaties overenkomsten gesloten voor Google Nieuws Showcase. Google Nieuws Showcase is via Google Nieuws en via Google Discover te vinden.

Erik Roddenhof, CEO van DPG Media: “DPG Media creëert sterke nieuwsmedia die succesvol innoveren in digitale journalistiek. De samenwerking in Nieuws Showcase stelt DPG Media in staat om een geïnteresseerde doelgroep te activeren en helpt ons om sterkere relaties op te bouwen met lezers die hun weg naar onze nieuwssites en apps vinden via Google Nieuws en Google Discover.”

Rien van Beemen, CEO van Mediahuis Nederland: “We zijn enthousiast over deze productdeal met Google, die een volgende stap markeert in het gezamenlijk onderzoeken in hoeverre Google en Mediahuis Nederland onze samenwerking kunnen versterken, zodat onze journalistiek resoneert bij meer mensen.”

In Nederland doen Algemeen Dagblad, BN De Stem, Brabants Dagblad, Dagblad van het Noorden, De Gelderlander, De Gooi- en Eemlander, De Limburger, De Stentor, De Telegraaf, De Volkskrant, Eindhovens Dagblad, Friesch Dagblad, Haarlems Dagblad, Het Parool, IJmuider Courant, Leeuwarder Courant, Leidsch Dagblad, Noordhollands Dagblad, NRC, NU.nl, Provinciale Zeeuwse Courant, Trouw en Tubantia mee aan Google Nieuws Showcase.

www.mediahuis.nl

www.mediahuisnrc.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

[Vacatures] Qmusic zoekt een Producer avondshow Joost Swinkels

09-10-2025 | 09:15:00
Qmusic is per direct op zoek naar Producer avondshow Joost Swinkels - Amsterdam

Joop van den Ende opnieuw met paginagrote advertentie voor NPO

09-10-2025 | 00:17:00
Media- en theaterondernemer Joop van den Ende heeft opnieuw via een paginagrote advertentie in dagbladen opgeroepen tot actie tegen wat hij noemt de sloop van het omroepbestel en journalistieke waarden

Susan van Geenen komt per 1 januari 2026 in Raad van Toezicht NPO

08-10-2025 | 23:46:00
Susan van Geenen is door Koning Willem-Alexander op voordracht van BBB-minister Gouke Moes (van OCW) per 1 januari 2026 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van de NPO.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Online Redacteur Dagblad van het Noorden & Leeuwarder Courant (Tijdelijk)

08-10-2025 | 10:23:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Online Redacteur Dagblad van het Noorden & Leeuwarder Courant (Tijdelijk) - Leeuwarden en/of Groningen
 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.