Doritos' Minecraft-portaal genereert miljoenen interacties

Samenwerking met United Playgrounds levert sterke merkresultaten op

Doritos heeft met de mixed reality-campagne The Nether Lands een breed publiek bereikt. In samenwerking met United Playgrounds, Fitzroy, Livewall en Beyond werd een interactieve ervaring gecreëerd die de virtuele wereld van Minecraft verbindt met de fysieke wereld.

De campagne ging op 28 maart van start op het Museumplein in Amsterdam, waar een fysiek Minecraft-portaal bezoekers uitnodigde om via augmented reality de gamewereld te betreden. Met hun smartphone konden deelnemers resources verzamelen, Piglins verslaan en kans maken op een 18-karaats gouden Dorito-chip ter waarde van duizend euro.

Na de lancering verscheen de ervaring op meer dan 135 digitale schermen in Nederland en België, en werd ondersteund door influencers, social media en online advertising. De campagne genereerde 400.000 unieke interacties, 42,5 miljoen impressies, een stijging van 185 procent in associatie met movie nights en een uplift van 27 procent in merkvoorkeur.

Michiel Otten, Marketing Manager bij Doritos: "We wilden fans écht meenemen in de wereld van Minecraft, niet alleen vanaf een chipszak, maar letterlijk – fysiek en digitaal."

Mischa Schreuder, creatief partner bij Fitzroy: "Fitzroy ontwikkelde het big idea, dat door Livewall op een indrukwekkende manier werd uitgewerkt. Door onze krachten te bundelen, is het oorspronkelijke concept verder versterkt – wat heeft geleid tot een game-ervaring met maximaal resultaat."

www.fitzroy.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Oma’s Soep en Fitzroy organiseren Een Tafel voor Twee

26-05-2025 | 10:16:00
Op woensdag 4 juni organiseert Oma’s Soep een actie in samenwerking met honderd restaurants: Een Tafel voor Twee tegen Eenzaamheid.

Gewoon het roer stevig beethouden en gas op die lolly

25-05-2025 | 11:48:00
Jur Baart: Fitzroy moest een bureau worden waarbij experimenteren een groot goed zou zijn

Fitzroy en LiveWall ontwikkelen game-ervaring voor Campina

21-05-2025 | 11:22:00
Deze interactieve game laat kinderen op een speelse manier kennismaken met het boerderijleven. De digitale ervaring is ontwikkeld met Fitzroy en LiveWall

Fitzroy ontwikkelt campagne voor Campina High Protein Greek

15-05-2025 | 09:00:00
De campagne maakt deel uit van het merkplatform Voor een betere morgen en loopt het hele jaar door.

Jur Baart: AI, een nieuwe jonge collega met heel veel talent

12-05-2025 | 17:13:00
AI kan sneller dan tien vingers maar zal altijd het fingerspitzengefühl missen

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.