Disney+ met reclameversie in Europa; nog niet in Nederland

The Walt Disney Company heeft aangekondigd in een aantal Europese landen te starten met een reclameversie van Disney+. Dit in navolging van de Amerikaanse introductie in december 2022. Voor Nederland is vooralsnog geen reclameversie aangekondigd.

Vanaf 1 november 2023 zal de reclameversie beschikbaar komen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Spanje, Italië, Noorwegen, Zweden en Denemarken. 

Disney+ wordt in deze landen vanaf november 2022 anders aangeboden. Er komt een standaaardabonnement met reclame voor 5,99 euro per maand, een standaardabonnement zonder reclame voor 8,99 euro per maand (jaarprijs 89,90 euro) en een premiumabonnement voor 11,99 euro per maand (jaarprijs 119,90 euro)

In de Verenigde Staten gaat de prijs van Dsiney+ overigens met drie dollar omhoog van het standaardabonnement zonder reclame naar 13,99 dollar per maand. In Nederland kost Disney+ thans 9,99 euro per maand (99,90 per jaar bij een jaarabonnement). Overigens wordt ook in Canada een reclameversie van Disney+ geintroduceerd.

In de Verenigde Staten zijn er thans 3,3 mlijoen abonnees op de reclameversie van Disney+. 40 procent van de aangeworven abonnees kiest voor de reclameversie.

Jan Koeppen, president van The Walt Disney Company EMEA: “De introductie van de reclameversie markeert de volgende evolutie voor Disney+ in Europa, waarmee we een grotere keuze voor onze klanten aanbieden en onze adverteerders. Disney+ blijft zich onderscheiden in het huidige streaminglandschap, met onevenaarde waarde, genrebepalende tv-series en blockbuster films in een naadloze en simpele omgeving.”

In het tweede kwartaal 2023 draaide Walt Disney Company een omzet van 5,52 miljard dollar op streamingdiensten (direct to consumer), een stijging van 9 procent vergeleken met 2022. Het operationeel verlies op streamingdiensten daalde met 52 procent naar 512 miljoen dollar. Wereldwijd blijft het aantal Disney+-abonnees stabiel met een stijging van 1 procent naar 105,7 miljoen abonnees, waarbij er sprake is van een lichte daling van 1 procent in de Verenigde Staten en Canada.

www.thewaltdisneycompany.com

www.disneyplus.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

The Walt Disney Company vervangt Star door Hulu bij Disney+

03-10-2025 | 17:10:00
The Walt Disney Company vervangt per 8 oktober het merk Star bij de streamingdienst Disney+ door Hulu

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

The Walt Disney Company hevelt NL-zenders over naar Spanje

15-07-2025 | 13:14:00
The Walt Disney Company heeft de Nederlandse en Belgische versies van de kinderzender Disney Channel in alle stilte overgeheveld van Nederland naar Spanje. Deze operatie is op 1 april 2025 geëffectueerd met het inleveren van de Nederlandse uitzendlicenties

Disney Jr. neemt plek in van Disney XD per 1 mei 2025

22-04-2025 | 10:39:00
The Walt Disney Company Benelux heeft besloten dat Disney Jr. per 1 mei 2025 de plek van Disney XD overneemt in Nederland en Vlaanderen

Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland

29-08-2024 | 10:57:00
Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversi
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.