Transfer Media gaat reclames Disney+ verkopen

Saleshuis gaat exclusieve samenwerking aan met The Walt Disney Company Benelux

Transfer Media gaat de advertentieverkoop voor de op 27 januari 2027 te lanceren reclameversie van streamingdienst Disney+ in België verzorgen. Transfer Media, dat net als Disney+ in handen is van the Walt Disney Company, heeft hiertoe een onderlinge overeenkomst afgesloten. Het zogeheten standaard met reclame-abonnement zal net als in Nederland, 6,99 euro per maand kosten. 

In Nederland lanceerde The Walt Disney Company de reclameversie op 17 oktober 2024 en wordt de reclame door Ad Alliance (DPG Media) verzorgd. De reclameversie komt naast de standaard- en premiumabonnementen die zonder reclame blijven. Disney+ biedt pre-roll en mid-roll reclame bij de reclameversie.  

Uitbreiding van langdurige samenwerking

Transfer Media verzorgt als dochter van The Walt Disney Company al de advertentie-inventaris van andere Disney’s merken, waaronder National Geographic, Disney Channel, Star Channel en digitale platforms zoals YouTube. Dat gebeurt zowel in Vlaanderen als in Franstalig België.

Michel Dupont, General Manager bij Transfer Media: "We werken al jarenlang succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn enthousiast dat we nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in België mogen verzorgen. Bij Transfer Media verbinden we sterke merken en storytelling met het juiste publiek. Deze uitbreiding past perfect binnen ons portfolio. We kijken ernaar uit om onze expertise in te zetten om kwalitatieve mogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+."

Marco de Ruiter

Marco de Ruiter, Country Manager bij The Walt Disney Company Benelux: "We zijn verheugd om onze samenwerking met Transfer Media uit te breiden voor de advertentieverkoop op Disney+, nu ons Standaard met reclame-abonnement in januari in België wordt gelanceerd. Disney+ biedt voor ieder wat wils, met een groeiend aanbod van series, films en live voetbal. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we een premium ervaring kunnen bieden voor zowel ons publiek als onze advertentiepartners."

Disney+

Disney+ biedt series, films en originals van onder meer de merken Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en Hulu. Zo kunnen abonnees onder andere kijken naar Only Murders in the Building, All’s Fair, de film Lilo & Stitch en vanaf 10 december 2025 naar het tweede seizoen van Percy Jackson and the Olympians.

Dankzij gebruiksvriendelijk ouderlijk toezicht biedt Disney+ een veilige kijkervaring. Abonnees kunnen leeftijdsgrenzen instellen, profielen beveiligen met een pincode en gebruikmaken van de Juniormodus.

www.mytransfer.be


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Patrick Petersen: MetaAI trekt stekker uit Wii Worlds

09-12-2025 | 11:57:00
Meta heeft dus eindelijk ingezien dat niemand zijn werkdagen wil slijten als lowres-avatar zonder benen in een virtuele vergaderzaal die eruitzag als Wii Sports.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim Subscriptions Lead

09-12-2025 | 07:14:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim Subscriptions Lead

David Oudejans: Privacy-eisen halen Google Tag Manager in

08-12-2025 | 09:53:50
Mag je Google Tag Manager (GTM) nog wel gebruiken zonder in strijd te handelen met de AVG?

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.