DEPT strategisch partner van ARTIS

ARTIS en DEPT hebben hun samenwerking officieel bekrachtigd in een strategisch partnerschap. DEPT gaat ARTIS de komende jaren ondersteunen met technologische en creatieve expertise, met als doel de verbinding tussen mens en natuur te versterken, zowel online als op locatie.

De samenwerking richt zich op het verbeteren van de digitale beleving van ARTIS-bezoekers en omvat onder meer een nieuw digitaal platform rond de heropening van het ARTIS-Aquarium in 2026. Ook wordt ARTIS opgenomen in de jaarlijkse DEPT Cares Day, waarbij medewerkers wereldwijd vrijwilligerswerk doen.

Pro bono-projecten en duurzaamheidsambities

Een deel van het werk binnen het partnerschap wordt pro bono uitgevoerd. Zo wordt momenteel gewerkt aan een digitaal platform dat educatie, publieksinformatie, beleving en fondsenwerving integreert. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsambities van DEPT, dat eerder dit jaar zijn wereldwijde B Corp-certificering verlengde.

Digitale resultaten en prijzen

De samenwerking tussen beide organisaties bestaat al langer. Eerder dit jaar lanceerden ze een contentgedreven platform voor ARTIS-Park, Micropia en het Groote Museum. Ook werd een nieuwe app ontwikkeld. Sinds de introductie steeg het aantal actieve gebruikers op de website met vijftig tot zestig procent. Het aantal event-inschrijvingen nam met veertig procent toe en het aantal donaties verdrievoudigde.

Het platform won meerdere vakprijzen, waaronder een DIA Award en een gouden Umbraco Award voor Best Designed Site.

Verbinding met natuur, ook online

Rembrandt Sutorius, directeur van ARTIS: “Wat mensen in ARTIS meemaken is bijzonder: ze komen op een unieke plek midden in de stad écht in contact met het leven om ons heen. DEPT helpt ons om die ervaring ook online voelbaar te maken, op een manier die net zo uitnodigend en duidelijk is. Dankzij hun creativiteit en technische kennis kunnen we onze verhalen nu ook online op een eigentijdse manier vertellen. Ik kijk uit naar wat onze samenwerking nog meer gaat brengen."

Dimi Albers, Global CEO van DEPT: “Wij geloven in de kracht van technologie en creativiteit om betekenisvolle verbindingen te maken tussen mensen en de wereld om hen heen. Onze samenwerking met ARTIS is daar een mooi voorbeeld van. We zijn trots dat we dit nu officieel als strategisch partner voortzetten. Met digitale oplossingen willen we ARTIS helpen om mensen te raken, te onderwijzen en dichter bij de natuur te brengen. Samen maken we het verschil.”

www.deptagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

DEPT ondersteunt bol met AI-gestuurde Cadeauhulp

28-11-2025 | 11:28:00
Bol introduceert deze week de Cadeauhulp in de bol-app, een AI-functie die klanten helpt sneller een geschikt cadeau te vinden.

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim E-mailmarketeer

15-12-2025 | 08:34:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim E-mailmarketeer
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.