DEPT strategisch partner van ARTIS

ARTIS en DEPT hebben hun samenwerking officieel bekrachtigd in een strategisch partnerschap. DEPT gaat ARTIS de komende jaren ondersteunen met technologische en creatieve expertise, met als doel de verbinding tussen mens en natuur te versterken, zowel online als op locatie.

De samenwerking richt zich op het verbeteren van de digitale beleving van ARTIS-bezoekers en omvat onder meer een nieuw digitaal platform rond de heropening van het ARTIS-Aquarium in 2026. Ook wordt ARTIS opgenomen in de jaarlijkse DEPT Cares Day, waarbij medewerkers wereldwijd vrijwilligerswerk doen.

Pro bono-projecten en duurzaamheidsambities

Een deel van het werk binnen het partnerschap wordt pro bono uitgevoerd. Zo wordt momenteel gewerkt aan een digitaal platform dat educatie, publieksinformatie, beleving en fondsenwerving integreert. Dit sluit aan bij de duurzaamheidsambities van DEPT, dat eerder dit jaar zijn wereldwijde B Corp-certificering verlengde.

Digitale resultaten en prijzen

De samenwerking tussen beide organisaties bestaat al langer. Eerder dit jaar lanceerden ze een contentgedreven platform voor ARTIS-Park, Micropia en het Groote Museum. Ook werd een nieuwe app ontwikkeld. Sinds de introductie steeg het aantal actieve gebruikers op de website met vijftig tot zestig procent. Het aantal event-inschrijvingen nam met veertig procent toe en het aantal donaties verdrievoudigde.

Het platform won meerdere vakprijzen, waaronder een DIA Award en een gouden Umbraco Award voor Best Designed Site.

Verbinding met natuur, ook online

Rembrandt Sutorius, directeur van ARTIS: “Wat mensen in ARTIS meemaken is bijzonder: ze komen op een unieke plek midden in de stad écht in contact met het leven om ons heen. DEPT helpt ons om die ervaring ook online voelbaar te maken, op een manier die net zo uitnodigend en duidelijk is. Dankzij hun creativiteit en technische kennis kunnen we onze verhalen nu ook online op een eigentijdse manier vertellen. Ik kijk uit naar wat onze samenwerking nog meer gaat brengen."

Dimi Albers, Global CEO van DEPT: “Wij geloven in de kracht van technologie en creativiteit om betekenisvolle verbindingen te maken tussen mensen en de wereld om hen heen. Onze samenwerking met ARTIS is daar een mooi voorbeeld van. We zijn trots dat we dit nu officieel als strategisch partner voortzetten. Met digitale oplossingen willen we ARTIS helpen om mensen te raken, te onderwijzen en dichter bij de natuur te brengen. Samen maken we het verschil.”

www.deptagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Lucas Nutbey: Digitale transformatie versnelt in EMEA

28-08-2025 | 12:50:00
Lucas Nutbey is senior strateeg bij DEPT, een van ’s werelds snelstgroeiende digitale bureaus. Daar helpt hij de digitale-first filosofie van DEPT

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

DEPT herpositioneert Raleigh met uitgesproken campagne

07-08-2025 | 14:24:50
Raleigh, het Britse fietsmerk dat sinds 1887 bekendstaat, start een nieuw hoofdstuk met een vernieuwde merkpresentatie

Cheetos kiest DEPT voor eerste influencer campagne in de UK

05-08-2025 | 13:45:00
De activatie is de grootste tot nu toe voor het merk in deze markt en richt zich op Gen Z via mode, humor en creator-gedreven content

DEPT en Viper activeren feestpubliek met Sjaak Aanhaak

28-07-2025 | 11:18:00
Viper lanceert een zomercampagne waarin het drankmerk inspeelt op het fenomeen Sjaak Afhaak, de persoon die op het laatste moment afzegt voor een feestje.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.