DEPT ontwikkelt geavanceerd AI-platform

Hello Monday/DEPT heeft samen met NVIDIA en de American Society for Deaf Children Signs, een AI-platform ontwikkeld, dat mensen helpt gebarentaal te leren en te delen. Het platform verlaagt niet alleen de drempel voor het leren van American Sign Language (ASL), maar bouwt ook een groeiende database van videomateriaal op – aangedreven door en voor de gemeenschap.

Signs biedt een interactieve leerervaring, met een AI-gestuurde 3D-avatar, die gebruikers in real-time feedback geeft, waardoor zowel beginners als gevorderden hun gebaren kunnen verfijnen. Daarnaast biedt het een manier voor ervaren gebarentaalgebruikers om actief bij te dragen aan een dynamische, steeds uitbreidende dataset. Dit maakt Signs niet alleen een educatief hulpmiddel, maar ook een innovatief platform dat de toegankelijkheid en zichtbaarheid van gebarentaal vergroot.

Meer dan 466 miljoen mensen hebben een gehoorbeperking

Wereldwijd hebben meer dan 466 miljoen mensen een gehoorbeperking, een aantal dat volgens de WHO tegen 2050 zal verdubbelen. In de VS zijn dat er zo'n 11 miljoen. Toch is de toegang tot gebarentaalonderwijs nog steeds beperkt, en is er een groeiende behoefte aan technologieën die de communicatie tussen dove en horende gemeenschappen verbeteren.

 Anders Jessen, Founding Partner bij Hello Monday/DEPT: "We geloven dat technologie een katalysator kan zijn voor echte verandering, en Signs is daar een perfect voorbeeld van. Samen met NVIDIA en de American Society for Deaf Children bouwen we aan een platform dat niet alleen gebarentaal toegankelijker maakt, maar ook de manier waarop we leren en verbinden fundamenteel verandert."

Michael R. Boone, Manager Trustworthy AI Product bij NVIDIA: "AI heeft de kracht om barrières te doorbreken. Met Signs versnellen we onderzoek op het gebied van gebarentaalherkenning, taalverwerving en ondersteunende technologieën en helpen we de dovengemeenschap op een schaal die eerder niet mogelijk was."

Beginners krijgen stapsgewijze begeleiding

Het platform evolueert voortdurend. Beginners krijgen stapsgewijze begeleiding, terwijl ervaren ASL-gebruikers videomateriaal kunnen toevoegen en zo het leerproces van anderen verrijken. Iedere bijdrage vergroot de dataset, waardoor Signs steeds slimmer en effectiever wordt.

Het succes van Fingerspelling.xyz, een AI-platform uit 2021 waarmee mensen het ASL-alfabet konden leren, liet zien hoe AI gebarentaal toegankelijker kan maken. Signs gaat een stap verder. Het biedt niet alleen een interactieve leeromgeving, maar ook een groeiende database van gebaren, opgebouwd door gebruikers zelf. Zo helpt het niet alleen mensen ASL te leren, maar draagt het ook bij aan de vastlegging en verspreiding van de taal.

Het platform is beschikbaar op desktop, tablet en mobiel. 

www.signs-ai.com

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

Rens Quirijnen en Helen Fernando stappen over naar DEPT

08-10-2025 | 10:33:00
DEPT breidt het creatieve team in Nederland verder uit met de komst van Rens Quirijnen en Helen Fernando. Het duo start als associate creative directors

Ben Williams Global Chief Creative Officer DEPT

02-10-2025 | 15:50:00
Hij krijgt de taak om de creatieve en marketingcapaciteiten van het bureau wereldwijd te integreren in een gezamenlijke aanpak die merken helpt transformeren en bedrijfsgroei stimuleert.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.