DEPT ontwikkelt campagne Lapierre E-Zesty

DEPT ontwikkelt de Europese merkcampagne Light the way voor de Franse fietsenfabrikant Lapierre om de e-mountainbike E-Zesty te lanceren. De campagne vertolkt het concept van het doorbreken van de status quo, in een fietsencategorie die Lapierre zelf heeft geïntroduceerd.

Samenwerking mixedmediakunstenaars MANA

Om het idee van opschudding tot leven te brengen, werkte DEPT samen met de Parijse mixedmediakunstenaars MANA. Nathan Almera en Antoine Moirin, de kunstenaars en regiseurs achter MANA, gebruikten schetsen van het fietsframe, aantekeningen en contouren op een topografische kaart om het idee van vakmanschap te verbeelden. Het gebruik van mixed media maakte het mogelijk om de nadruk te leggen op de prestaties en de techniek van de Lapierre E-Zesty: alle titels en andere visuele attributen werden met de hand geknipt, geplakt, gekalligrafeerd en gescheurd. Vervolgens werd dit over de shots van de E-Zesty in de bergen geplaatst.

Lapierre E-Zesty

Manuel Di Tolve, Creative Director van DEPT: "We hebben ons vakmanschap in elk detail gestoken, waarbij we technische vaardigheid combineerden met handgemaakte expressie om de innovatieve geest van de Lapierre E-Zesty en de reis die hij biedt, te laten zien. Door het gebruik van mixed media konden we de eigenschapen van de Lapierre E-zesty goed benadrukken."

De campagne is nu live op meerdere markten in Europa en het Verenigd Koninkrijk via sociale kanalen en point of sale-merchandising.

Credits:

DEPT: Account: Thomas van Slooten, Projectmanager: Lotte van der Leegte, Strategist: Dennis Hamakers, Creatives: Pim van Bommel, Matthijs Groos, Creative director: Manuel Di Tolve, Designers: Bart van der Hoorn, Sander van Lit, Producers: Dennis Gijsbers | Client: Global brand director: Dorian Tabeau, Talent: Adrien Dailly | Production: Production Company: Artillerie, Producer: Luc Hueber, Executive producer: Philippe Avendaño Vera, Directors: MANA — Nathan Almeras & Antoine Moirin, Illustration and Animation: MANA — Nathan Almeras & Antoine Moirin, Lead Illustrator: Nathan Almeras, Offline edit: MANA — Nathan Almeras & Antoine Moirin, Sound recordist: Carles Prats Rey, Grading: Julia Rossetti, Music composing & sound design: Anthony Lladossa, D.O.P: Carles F. Gali, Focus Puller: Pau Ollé, 2ND/Data: Carmen de Val, Grip: Bernat Bisbal Font

www.deptagency.com 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Käthe Lisson: menselijke waarheid staat centraal in creatie

06-11-2025 | 09:49:35
Haar doel is te laten zien dat techgedreven bureaus kunnen leiden met creativiteit, werk ontwikkelen dat niet alleen intelligent en efficiënt is

Dimi Albers: Groeien is geen keuze meer – het is een manier van denken

27-10-2025 | 13:37:00
Global CEO Dimi Albers deelt zijn inzichten over ondernemerschap binnen DEPT, de kracht van snelheid en wat groei anno 2025 écht betekent.

DEPT zet in op groei met geïntegreerde aanpak

27-10-2025 | 09:18:32
Het marketing- en technologiebedrijf positioneert zich als The Growth Invention Company en richt zich op het versnellen van groei bij merken


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.