DEPT lanceert crossmediale kerstcampagne voor bol
DEPT, het bureau achter de kerstcampagne van bol.com, heeft een 360°-strategie ontwikkeld waarin het oplossen van kerstuitdagingen centraal staat. De campagne, gericht op zowel vroege planners als last-minute kerstliefhebbers, is opgedeeld in twee fases en speelt in op de verschillende behoeften van consumenten tijdens de feestdagen.
De eerste fase, gericht op de 'vroege kerstfixers,' start voor Sinterklaas en biedt inspiratie via kanalen zoals digitale radio, kerstgerelateerde websites en video-on-demand rondom kerstfilms. Vanaf 6 december richt de tweede fase zich op een breed publiek met een social-first aanpak, waarbij kanalen zoals TikTok, Instagram, en traditionele media zoals televisie en radio worden ingezet.
Met platformgerichte creaties en een focus op social content speelt de campagne in op veranderend consumentengedrag, waarbij sociale media een steeds grotere rol spelen in productoriëntatie en aankopen. Duurzaamheid wordt daarbij benadrukt met het Goede Keuze-label, waarmee bol consumenten helpt bewuste keuzes te maken.
DEPT en bol zetten met deze campagne in op herkenbare en toegankelijke oplossingen, zodat iedereen de feestdagen op een eigen manier kan vieren.
Credits:
Bol: Esmee Blom, Sophie Heeringa, Niels Moes, Laurens Eckhart, Maarten van Es, Isaac Diepenhorst, Erik Frijters, Maegan Verspaget, Jim van der Klein, Nick Rusman, Kelly Siemons, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck | Bureau: DEPT | Videoproductie: Czar, Pink Rabbit, Earforce, Post-office, Het Rode Balletje, Tom Tukker | Mediabureau: Dentsu en Mindshare | Creator content: Aidem | Online doorvertaling: Men in Green | Influencers: &Agency
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT
DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club
Inter lanceert INTERISTA met DEPT
Käthe Lisson: menselijke waarheid staat centraal in creatie
Dimi Albers: Groeien is geen keuze meer – het is een manier van denken
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie
[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager
Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen