Dentsu Creative ontwikkelt campagne amsterdam&partners

Dentsu Creative ontwikkelde het campagneconcept, de visuele stijl en campagne-uitingen voor de campagne Amsterdam verruimt je blik van amsterdam&partners. Het belangrijkste doel: trots van Amsterdammers op hun stad en buurt vergroten.

In de campagne spelen 12 Amsterdammers de hoofdrol. Zij laten door hun initiatieven frisse perspectieven zien die de stad rijk is. De campagne wordt gelanceerd met een speciaal voor de gelegenheid gemaakte mural, waarbij kunstenaar Hugo Mulder Blikverruimend heeft toegevoegd aan het wapen van de stad. De film en fotografie werd samen met productiepartij Vigics gemaakt.

Blikverruimend Amsterdam

Amsterdam is altijd al een plek geweest waar – op een heel klein oppervlak – allerlei invalshoeken, nationaliteiten en meningen samenkomen. Een wereldstad die ruimte geeft aan ieders mening of verhaal. De campagne biedt een hoofdrol voor 12 bijzondere Amsterdammers, die allemaal op hun manier frisse perspectieven bieden.

Geerte Udo, directeur amsterdam&partners: "We hopen met hun verhalen, bewoners te inspireren, te laten nadenken en hun blik te verruimen. Elk perspectief is welkom. Er is geen goed of fout. Mooi of lelijk. Een campagne die juist door haar open karakter de kracht heeft mensen te verbinden, in beweging te zetten, eenheid te creëren en mensen nog meer – of weer – trots te laten zijn op Amsterdam."

Jip van de Meent, strateeg bij Dentsu Creative: "Amsterdam is zoveel meer dan de bekende trekpleisters. Het zijn juist de Amsterdammers die Amsterdam maken. De Amsterdammers die Amsterdam een gezicht geven en de blikken van elkaar en de toeristen verruimen.

Zichtbaarheid

De campagne is 12 weken zichtbaar in de stad en bestaat onder andere uit inzet van tram, (d)OOH, bioscoop en is te zien op middelen van amsterdam&partners. In de loop van de komende weken wordt de campagne verder uitgerold en doorvertaald naar andere bewonersprojecten zoals de 24H-evenementen.

www.dentsu.com

www.iamsterdam.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

Denise Noordermeer commercieel directeur Dentsu Media

02-10-2025 | 15:35:23
Zij start op 1 december 2025. Denise Noordermeer maakt de overstap vanuit haar functie als head of media bij Odido

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:00
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

StudioM lanceert KNVB x Eurojackpot-campagne Mr. Beker

04-11-2025 | 14:26:00
De samenwerking viert de charme van de Eurojackpot KNVB Beker en positioneert Eurojackpot als naamgever van het toernooi.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.