Dentsu Creative, KPN en Stichting School & Veiligheid lanceren anti-pestcampagne

Tijdens de Week Tegen Pesten lanceerde KPN de #BeterInternet-campagne en TikTok-talkshow, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. Het thema cyberpesten stond centraal, met gesprekken tussen de host, ervaringsdeskundigen, een expert van Stichting School & Veiligheid, en studenten van het Zadkine College in Spijkenisse. De talkshow maakt deel uit van KPN's missie om een veiliger en socialer internet te creëren, in samenwerking met Stichting School & Veiligheid.

Jaarlijks worden in Nederland zo’n 400.000 jongeren, oftewel 1 op de 5, slachtoffer van online pesterijen. Dit varieert van het verspreiden van roddels en scheldpartijen op sociale media en platforms zoals Twitch, tot fenomenen als bangalijsten en vernedervideo’s. De impact van cyberpesten is vaak diepgaand en langdurig. Het bespreekbaar maken van deze gevolgen is cruciaal om verandering teweeg te brengen.

Dave Fauenfelder, VP Brand, Marketing, Communication & Sponsorships bij KPN: 'Het doel van de online talkshow is om het mentale welzijn van jongeren centraal te stellen en hen handvatten te bieden wanneer zij met online problematiek te maken krijgen. Door de gesprekken daadwerkelijk te voeren met en voor de doelgroep en de juiste experts en hulporganisaties erbij te betrekken, hopen we de drempel naar hulp voor jongeren te verlagen."

Sanna de Boer, communicatieadviseur bij Stichting School & Veiligheid: "Als initiatiefnemer van de Week Tegen Pesten richten we ons op het onderwijs. We ondersteunen en inspireren docenten om actief aan de slag te gaan met het onderwerp. We willen leerlingen bewust maken van de impact van roddels en pestgedrag, ook online. Wat online gebeurt, heeft immers direct invloed op de sfeer in de klas. Met dit project brengen we onze boodschap vanuit de klaslokalen naar de online platforms waar de problematiek ontstaat of doorgaat. Dat maakt het extra waardevol, zowel voor jongeren als voor docenten."

Snippets worden gedeeld op de social kanalen van KPN. De gehele aflevering is hier terug te zien.

Credits:

Klant: KPN | Strategie en Creatie: Dentsu Creative | Mediastrategie en inkoop: A Bigger Circle | Productiemaatschappij: Magenta Films | Regisseur: Roel de Groot | Editor: Rens Polman | Motion design: After it Moves | Met extra dank aan Stichting School & Veiligheid, Zadkine College Eikenlaan Spijkenisse

www.dentsucreative.amsterdam

www.kpn.com

www.schoolenveiligheid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

Dentsu versterkt team met Daan Jongen en Felix van Wissen

03-11-2025 | 13:53:00
Dentsu breidt haar creatieve kracht bij media verder uit met de komst van Daan Jongen als Branded Content Director en Felix van Wissen als Influencer Marketing Director.

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Dentsu lanceert LEGO Party! via SMG Studio

02-10-2025 | 10:56:27
Het project markeert een volgende stap in Dentsu’s investering in gaming als platform waar merken verbinding kunnen maken met een wereldwijd publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.