Dentsu Creative, KPN en Stichting School & Veiligheid lanceren anti-pestcampagne

Tijdens de Week Tegen Pesten lanceerde KPN de #BeterInternet-campagne en TikTok-talkshow, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. Het thema cyberpesten stond centraal, met gesprekken tussen de host, ervaringsdeskundigen, een expert van Stichting School & Veiligheid, en studenten van het Zadkine College in Spijkenisse. De talkshow maakt deel uit van KPN's missie om een veiliger en socialer internet te creëren, in samenwerking met Stichting School & Veiligheid.

Jaarlijks worden in Nederland zo’n 400.000 jongeren, oftewel 1 op de 5, slachtoffer van online pesterijen. Dit varieert van het verspreiden van roddels en scheldpartijen op sociale media en platforms zoals Twitch, tot fenomenen als bangalijsten en vernedervideo’s. De impact van cyberpesten is vaak diepgaand en langdurig. Het bespreekbaar maken van deze gevolgen is cruciaal om verandering teweeg te brengen.

Dave Fauenfelder, VP Brand, Marketing, Communication & Sponsorships bij KPN: 'Het doel van de online talkshow is om het mentale welzijn van jongeren centraal te stellen en hen handvatten te bieden wanneer zij met online problematiek te maken krijgen. Door de gesprekken daadwerkelijk te voeren met en voor de doelgroep en de juiste experts en hulporganisaties erbij te betrekken, hopen we de drempel naar hulp voor jongeren te verlagen."

Sanna de Boer, communicatieadviseur bij Stichting School & Veiligheid: "Als initiatiefnemer van de Week Tegen Pesten richten we ons op het onderwijs. We ondersteunen en inspireren docenten om actief aan de slag te gaan met het onderwerp. We willen leerlingen bewust maken van de impact van roddels en pestgedrag, ook online. Wat online gebeurt, heeft immers direct invloed op de sfeer in de klas. Met dit project brengen we onze boodschap vanuit de klaslokalen naar de online platforms waar de problematiek ontstaat of doorgaat. Dat maakt het extra waardevol, zowel voor jongeren als voor docenten."

Snippets worden gedeeld op de social kanalen van KPN. De gehele aflevering is hier terug te zien.

Credits:

Klant: KPN | Strategie en Creatie: Dentsu Creative | Mediastrategie en inkoop: A Bigger Circle | Productiemaatschappij: Magenta Films | Regisseur: Roel de Groot | Editor: Rens Polman | Motion design: After it Moves | Met extra dank aan Stichting School & Veiligheid, Zadkine College Eikenlaan Spijkenisse

www.dentsucreative.amsterdam

www.kpn.com

www.schoolenveiligheid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dentsu lanceert LEGO Party! via SMG Studio

02-10-2025 | 10:56:27
Het project markeert een volgende stap in Dentsu’s investering in gaming als platform waar merken verbinding kunnen maken met een wereldwijd publiek.

Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

30-09-2025 | 09:34:00
De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Inholland kiest Dentsu Creative voor studentencampagne

29-09-2025 | 08:40:39
De samenwerking begon met de campagne Skills voor het leven, waarin studenten vaardigheden delen die niet in boeken te vinden zijn.

Dentsu Creative haalt social-expert Vivian Kowalski binnen

24-09-2025 | 08:33:22
Dentsu Creative heeft Vivian Kowalski aangesteld als creative director. Ze komt over van Somention, waar ze sinds 2021 creatief leider was.

Dentsu Creative Amsterdam bestaat twintig jaar

19-09-2025 | 09:14:27
Het bureau startte in 2005 onder de naam ACHTUNG! en maakte sindsdien campagnes voor onder meer KPN, Volkswagen, Defensie, Rabobank, Porsche en Zalando.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.