Dentsu Benelux lanceert OOH-trendrapport 2023

Dentsu Benelux lanceert het Out-of-Home (OOH) trendrapport 2023. In dit rapport licht het mediabedrijf zeven trends toe welke de zichtbare stijging in OOH-advertentie-uitgaven verklaren.

Groei OOH-markt 2023

In de Benelux verwacht Dentsu een groei te zien van de OOH-markt in 2023. Zeker als de OOH-advertentie-uitgaven van 2022 worden vergeleken met die van 2021. Hier is een zichtbare stijging te zien van 18 procent in Nederland en een stijging van 26 procent in België. Vooral het groeiende aantal Digital Out-of-Home (DOOH) schermen zal naar verwachting enorme bijdragen leveren voor deze groei. Op dit moment maakt DOOH slechts 15 procent uit van het totale schermaanbod, maar met die 15 procent haalt het ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget binnen.

De volgende trends die worden toegelicht in dit rapport zijn:

  1. Retail media van online naar offline
  2. Holistic targeting
  3. De groene toekomst is er nu
  4. Attention Economy
  5. Make it and be real - Social brand truth/fit
  6. The democratization of creativity
  7. Becoming a media expert platform – a vision

Dentsu Benelux organiseert dit jaar opnieuw de Out-of-Home trendwandeling. Alle schermen welke je tijdens de wandeling tegenkomt, vormen samen het trendrapport. De trendwandeling vindt plaats in Amsterdam van 20 tot en met 23 juni.

Download het trendrapport hier.

www.dentsu.com

Lees meer:

Dentsu wint Europees mediacontract BMW Group

30-07-2025 | 13:06:00
Vanaf 1 januari 2026 is het bureau verantwoordelijk voor de geïntegreerde mediastrategie en -uitvoering van BMW, MINI en BMW Motorrad in 23 Europese markten

N=5 en Breaker spelen in op internetcultuur

10-07-2025 | 15:39:26
Bekende GIF-personages worden losgemaakt uit hun eindeloze loops, waarmee Breaker voor het eerst in 24 jaar afstapt van de bekende knijpverpakking.

3 uitdagingen van de B2B-markt en hoe jij hierop inspeelt

20-06-2025 | 10:19:33
Het onderzoek toont aan dat zakelijke beslissers sterk behoefte hebben aan richting en duiding.

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Waarom challenger-merken harder moeten strijden om aandacht

18-06-2025 | 15:07:57
Het winnen van aandacht is een van de grootste uitdagingen voor merken in een competitieve advertentiemarkt.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.