Dennis Schouten: Live activatie maakt écht het verschil

[Interview] Managing Director Harder Better Stronger over merkbeleving, meetbare impact en groei in de Benelux

Harder Better Stronger, specialist in merkactivaties met vestigingen in Amsterdam en Antwerpen, wil verder groeien in Nederland, België en Luxemburg. Het bureau ontwikkelt live activaties voor merken en werkt daarbij samen met andere bureaus en creatieve ondernemers.

Marketing Report bezocht het bureau in de Houthavens van Amsterdam. Hier bevindt zich het logistieke hart van het bedrijf. Dennis Schouten, managing director: "We staan hier in ons magazijn, het vertrekpunt van al onze merkactivaties."

Live contact met de doelgroep

In het magazijn staat onder meer een opvallende Doritos-foodtruck, die het bureau inzet bij verschillende activaties. Dennis Schouten: "Die zetten we in om bijvoorbeeld loaded nacho’s uit te delen aan consumenten. Zo’n truck kunnen we meerdere keren inzetten op verschillende locaties."

Dennis Schouten ziet live activatie als essentieel voor merken die hun doelgroep willen bereiken. Dennis Schouten: "Je maakt direct contact met je doelgroep. Je laat mensen het merk echt beleven met al hun zintuigen – zien, ruiken, proeven. Dat maakt het krachtig."

Technologie maakt impact meetbaar

Naast merkbeleving zet Harder Better Stronger technologie in om de impact van activaties inzichtelijk te maken. Dennis Schouten: "Voor Doritos combineren we live activatie met online retargeting. Zo zien we niet alleen wie we live bereikt hebben, maar kunnen we diezelfde mensen later online opnieuw aanspreken en bijvoorbeeld naar de winkel sturen voor een cashback-actie."

Van foodmerken tot infrastructuur

Het bureau werkt voor uiteenlopende opdrachtgevers. Dennis Schouten: "We doen veel voor foodmerken zoals PepsiCo en Colgate-Palmolive, maar ook voor ProRail. Voor hen verzorgen we al jaren activaties om reizigers te informeren bij werkzaamheden."

Ook andere bureaus weten de weg naar het activatiebureau te vinden. Dennis Schouten: "Niet iedereen heeft de faciliteiten die wij hier bieden. We werken daarom graag samen met bureaus die hun klanten willen verrassen met sterke activaties."

Creatieve samenwerking in Amsterdam

In Amsterdam biedt Harder Better Stronger werkplekken aan creatieve ondernemers. Dennis Schouten: "We bieden hier werkplekken aan creatieve ondernemers. Ze werken niet voor ons, maar de kruisbestuiving die hier ontstaat is ontzettend waardevol."

Activaties in Nederland, België en Luxemburg

Sinds de fusie met het Antwerpse zusterbedrijf in 2023 is het bureau actief in de hele Benelux. Dennis Schouten: "We bestaan al 21 jaar en dankzij de fusie met onze Antwerpse collega's zijn we nog completer. Merken kunnen nu bij ons terecht voor activaties in de hele Benelux."

KIjk hier het hele interview

www.harderbetterstronger.com/nl/

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

HARDER BETTER STRONGER maakt samplingcampagnes meetbaar

17-06-2025 | 10:59:18
Met locatiegebaseerde ID-detectie wordt fysieke aanwezigheid gekoppeld aan digitale opvolging en conversie

Pim van Grieken en Dennis Schouten: Eén aanpak voor de Benelux

02-05-2025 | 10:20:00
Harder Better Stronger en Juice gaan samen onder de naam Harder Better Stronger vanuit Amsterdam en Antwerpen. We spreken hierover met Dennis Schouten, Managing Director Nederland en Pim van Grieken, Managing Director Benelux

HARDER BETTER STRONGER en JUICE verder onder één naam

29-04-2025 | 08:31:00
De bureaus spelen in op de groeiende vraag naar geïntegreerde activaties in Nederland en België.

Harder Better Stronger wil gesprek aangaan

24-02-2025 | 12:29:00
Harder Better Stronger is een bureau dati zich in de Benelux heeft gespecialiseerd in sampling, merkactivaties en experience marketing.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.