Dennis Schouten: Live activatie maakt écht het verschil

[Interview] Managing Director Harder Better Stronger over merkbeleving, meetbare impact en groei in de Benelux

Harder Better Stronger, specialist in merkactivaties met vestigingen in Amsterdam en Antwerpen, wil verder groeien in Nederland, België en Luxemburg. Het bureau ontwikkelt live activaties voor merken en werkt daarbij samen met andere bureaus en creatieve ondernemers.

Marketing Report bezocht het bureau in de Houthavens van Amsterdam. Hier bevindt zich het logistieke hart van het bedrijf. Dennis Schouten, managing director: "We staan hier in ons magazijn, het vertrekpunt van al onze merkactivaties."

Live contact met de doelgroep

In het magazijn staat onder meer een opvallende Doritos-foodtruck, die het bureau inzet bij verschillende activaties. Dennis Schouten: "Die zetten we in om bijvoorbeeld loaded nacho’s uit te delen aan consumenten. Zo’n truck kunnen we meerdere keren inzetten op verschillende locaties."

Dennis Schouten ziet live activatie als essentieel voor merken die hun doelgroep willen bereiken. Dennis Schouten: "Je maakt direct contact met je doelgroep. Je laat mensen het merk echt beleven met al hun zintuigen – zien, ruiken, proeven. Dat maakt het krachtig."

Technologie maakt impact meetbaar

Naast merkbeleving zet Harder Better Stronger technologie in om de impact van activaties inzichtelijk te maken. Dennis Schouten: "Voor Doritos combineren we live activatie met online retargeting. Zo zien we niet alleen wie we live bereikt hebben, maar kunnen we diezelfde mensen later online opnieuw aanspreken en bijvoorbeeld naar de winkel sturen voor een cashback-actie."

Van foodmerken tot infrastructuur

Het bureau werkt voor uiteenlopende opdrachtgevers. Dennis Schouten: "We doen veel voor foodmerken zoals PepsiCo en Colgate-Palmolive, maar ook voor ProRail. Voor hen verzorgen we al jaren activaties om reizigers te informeren bij werkzaamheden."

Ook andere bureaus weten de weg naar het activatiebureau te vinden. Dennis Schouten: "Niet iedereen heeft de faciliteiten die wij hier bieden. We werken daarom graag samen met bureaus die hun klanten willen verrassen met sterke activaties."

Creatieve samenwerking in Amsterdam

In Amsterdam biedt Harder Better Stronger werkplekken aan creatieve ondernemers. Dennis Schouten: "We bieden hier werkplekken aan creatieve ondernemers. Ze werken niet voor ons, maar de kruisbestuiving die hier ontstaat is ontzettend waardevol."

Activaties in Nederland, België en Luxemburg

Sinds de fusie met het Antwerpse zusterbedrijf in 2023 is het bureau actief in de hele Benelux. Dennis Schouten: "We bestaan al 21 jaar en dankzij de fusie met onze Antwerpse collega's zijn we nog completer. Merken kunnen nu bij ons terecht voor activaties in de hele Benelux."

KIjk hier het hele interview

www.harderbetterstronger.com/nl/

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

HARDER BETTER STRONGER maakt samplingcampagnes meetbaar

17-06-2025 | 10:59:18
Met locatiegebaseerde ID-detectie wordt fysieke aanwezigheid gekoppeld aan digitale opvolging en conversie

Pim van Grieken en Dennis Schouten: Eén aanpak voor de Benelux

02-05-2025 | 10:20:00
Harder Better Stronger en Juice gaan samen onder de naam Harder Better Stronger vanuit Amsterdam en Antwerpen. We spreken hierover met Dennis Schouten, Managing Director Nederland en Pim van Grieken, Managing Director Benelux

HARDER BETTER STRONGER en JUICE verder onder één naam

29-04-2025 | 08:31:00
De bureaus spelen in op de groeiende vraag naar geïntegreerde activaties in Nederland en België.

Harder Better Stronger wil gesprek aangaan

24-02-2025 | 12:29:00
Harder Better Stronger is een bureau dati zich in de Benelux heeft gespecialiseerd in sampling, merkactivaties en experience marketing.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.