Defensie en Dentsu lanceren: Tijd om de stap te zetten

Op 1 september start het Ministerie van Defensie de campagne Tijd om de stap te zetten, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. De campagne maakt deel uit van de bredere reeks Tijd voor Defensie en richt zich op jongeren die wel interesse hebben in een loopbaan bij Defensie, maar aarzelen om te solliciteren.

Uit onderzoek blijkt dat deze twijfel vooral draait om drie aspecten: fysiek, mentaal en sociaal. In de kern komt dit neer op de gedachte: ik denk dat ik het niet kan.

Defensie gelooft in potentieel

De campagne wil duidelijk maken dat Defensie wél vertrouwen heeft in kandidaten en hen helpt hun mogelijkheden te ontdekken. Paul Klaessen, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie: "Wij twijfelen niet aan je. Wij kijken verder dan wat je nu al kunt. We zien wat je kunt worden. Want wat je vandaag nog niet kunt, kun je morgen wel."

De boodschap sluit aan bij bredere trends onder jongeren. Uit onderzoek van State of Youth NL blijkt dat 61 procent geregeld prestatiedruk ervaart en dat de helft van de jongeren onzeker is of aan zichzelf twijfelt. Defensie wil deze groep laten zien dat ze er niet alleen voor staan en dat opleiding, begeleiding en teamwork hen verder helpen dan ze zelf denken.

Van twijfel naar actie

Sven Vening, CEO van Dentsu Creative Amsterdam: "Met de centrale gedachte Tijd om de stap te zetten maken we ruimte voor het moment dat alles verandert: wanneer twijfel plaatsmaakt voor actie."

De campagne wordt breed uitgerold via video, social media, digitale kanalen en out-of-home. De boodschap: je bent sterker dan je denkt, je kunt meer dan je denkt en je staat er nooit alleen voor.

www.dentsu.com

Credits:

Klant: Ministerie van Defensie | Opdrachtgever: Paul Klaessen, Maj Martin Tennekes, Ruud Satijn, Taco Remmers | Bureau: Dentsu Creative Amsterdam, Radancy, Initiative, Monks | Productiemaatschappij: 10/10 | Regisseur: Rogier Smalhout | Grading: De Grot | VFX: De Grot | Sound design: Sharkee | Muziek compositie: Raven


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative Amsterdam bestaat twintig jaar

19-09-2025 | 09:14:27
Het bureau startte in 2005 onder de naam ACHTUNG! en maakte sindsdien campagnes voor onder meer KPN, Volkswagen, Defensie, Rabobank, Porsche en Zalando.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

Dentsu Creative werkt voor Prinses Máxima Centrum

02-09-2025 | 09:27:00
De samenwerking begon met de campagne voor de Maand van Kinderkanker. Hierin staat het thema beter worden centraal

Dentsu overweegt verkoop internationale tak

29-08-2025 | 17:35:00
De Japanse reclamegroep Dentsu is zich aan het oriënteren op de verkoop van de niet-Japanse activiteiten. Daarmee zou een einde komen aan de ambitie om te concurreren met de andere grote spelers als Omnicom/IPG, WPP, Publicis en Havas.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.