DDB Retail ontwikkelt merkpositionering en campagne voor Uitgekookt

Uitgekookt verovert steeds meer maagaandeel met de ‘Vers en klaar’-aanpak. DDB Retail ontwikkelde de merkpositionering en het creatieve concept voor alle kanalen, media en middelen. WaveMaker is het mediabureau.

Arthur Gerritsen, marketingmanager bij Uitgekookt: "Om Nederland kennis te laten maken met Uitgekookt, is samen met DDB een nieuwe positionering, merkidentiteit en campagne ontwikkeld. Het logo van Uitgekookt is gewijzigd: van alle communicatie tot de hele online bestelervaring, de bestelbussen en de maaltijdboxen aan toe. Inhoudelijk en qua uitstraling hebben we een enorme stap gemaakt van relatief veel functionele uitleg en promotie, naar emotionele storytelling rond herkenbare, drukke momenten waarop koken minder goed uitkomt."

Job Koopman, Strategy Director bij DDB Amsterdam: "We zien dat meer dan 7 op de 10 mensen in Nederland herkent dat je op drukke dagen toch wat sneller de - enigszins gemakzuchtige - neiging heeft om lekker fastfood te bestellen of eten uit een restaurant af te halen. Terwijl je je dan achteraf - in ongeveer de helft van de gevallen - niet altijd even lekker voelt over de kosten of het eten. Daar zetten wij lekker vers en klaar tegenover. Bij Uitgekookt staat er op dat soort momenten gewoon al lekker vers gekookt eten klaar voor je in de koelkast, terwijl het minder duur is dan fastfood."

Peter Scholtens, creatief directeur bij DDB Retail: "In onze eerste video van de nieuwe campagne zie je hoe een vader zijn kind ophaalt bij zijn moeder, die maar weer pizza wil bestellen, na een drukke oppasdag. Sjef - de geanimeerde chef-kok en nieuwe mascotte van Uitgekookt – laat de oppasmoeder zien dat het op die drukke momenten ook anders kan: lekker vers en toch zo klaar. Zie dit als de eerste stap van een langlopende aanpak. In een volgende commercial, zie je bijvoorbeeld jonge man die alweer eten afhaalt na het padellen. We hebben samen veel effort gestopt in Sjef. Die is daardoor lekker herkenbaar, lenig en dus bruikbaar op allerlei relevante momenten en plekken. Dat maakt het voor ons extra leuk om aan zo’n compleet nieuwe merkaanpak te werken."

Arthur Gerritsen: "We bezorgen bij de mensen thuis, van verse poké bowls tot boerenkool. Onze maaltijden worden door chefs bereid. En je kan nu al vanaf €5,95 genieten van gezonde maaltijd vol verse ingrediënten. We zien inmiddels dat - dankzij onze nieuwe ‘Vers en klaar’-formule – naast senioren nu ook steeds meer jongeren bij Uitgekookt bestellen. Deze marktverbreding volgt na aanpassing en uitbreiding van onze menukaart, keuken, chefs en distributie. Wat altijd zal blijven blijft is onze grote liefde voor koken met lekkere, verse en gezonde ingrediënten. En onze grotere ambitie om gezond eten lekker, gemakkelijk en betaalbaar te maken voor alle momenten waarop koken even niet goed uitkomt. Daarom is ons nieuwe motto: ‘Vers en klaar. Aanschuiven maar!’"

www.ddbamsterdam.nl

www.wavemakerglobal.com

www.uitgekookt.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.