DDB Amsterdam wint pitch van Transavia

Transavia heeft na een uitgebreide pitch gekozen voor DDB Amsterdam als strategisch en creatief bureau. De luchtvaartmaatschappij wil met deze samenwerking het merk verder aanscherpen en positioneren voor de toekomst.

De pitch startte afgelopen najaar. Aanleiding voor de bureauselectie is de behoefte aan een herijking van de merkstrategie in aanloop naar het zestigjarig bestaan van Transavia in oktober 2025.

Natascha van Roode: "In oktober 2025 bestaat Transavia in Nederland 60 jaar. Een bijzonder moment in onze geschiedenis en een uitgelezen kans om na de verjaardag te laten zien dat we klaar zijn voor de toekomst. In de markt en intern bij ons is de afgelopen jaren zo veel gewijzigd dat we bij Transavia behoefte hadden aan een flinke aanscherping van de merkstrategie. Tijdens de pitch overtuigde DDB Amsterdam ons met ongewone strategische en creatieve ideeën. De komende periode gaan we samen verder met de ontwikkeling die meer eigenheid én luchtigheid toevoegt aan Transavia."

DDB Amsterdam werkt met Transavia aan een merkplatform dat de basis vormt voor de toekomstige communicatie van de luchtvaartmaatschappij.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

VodafoneZiggo gunt INDIE Amsterdam reclameaccount na pitch

23-06-2025 | 11:43:00
VodafoneZiggo heeft INDIE Amsterdam na een pitch het reclameaccount gegund. Daarmee is officieel na ruim 6 jaar officieel afscheid genomen van WPP Go One

RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes

13-06-2025 | 12:30:00
n samenwerking met Matt Sleeps pitchen zij hun concept niet pas op het festival, maar al onderweg naar de Franse kustplaats.

Publicis Groupe wint wereldwijde mediabureaupitch van Mars

11-06-2025 | 14:35:00
Publicis Groupe neemt het wereldwijde mediabudget van Mars over van WPP. De overeenkomst, ter waarde van ongeveer 1,7 miljard dollar

Luca Izarin en Katie Clarke winnen Jonge Honden Cannes Pitch

04-06-2025 | 11:06:00
Met hun concept voor Red Bull bemachtigden zij een plek op het Cannes Lions International Festival of Creativity, waar Marketing Report natuurlijk bij is

Postcode Loterij en VriendenLoterij kiezen Publicis Media

28-05-2025 | 15:52:00
Per 1 juli 2025 wordt Publicis verantwoordelijk voor de mediastrategie van beide loterijen, met een focus op merkcommunicatie en performance marketing.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.