DDB Amsterdam ontwikkelt merkstrategie Trekpleister: Waar kunnen we je blij mee maken?

Met de pay-off Waar kunnen we je blij mee maken? kiest Trekpleister voor een andere invulling van haar merkstrategie. DDB Amsterdam kwam in actie voor de drogisterijketen, onderdeel van A.S. Watson.

Een centrale rol is weggelegd voor de vrolijke en behulpzame Aaf, het gezicht van Trekpleister. Karin Bloemen leende haar stem aan dit personage. Aaf staat symbool voor alles waarvoor Trekpleister staat. Ze werkt al tien jaar bij Trekpleister in een fijne en gezellige buurt en kent bijna al haar klanten. Aaf is vriendelijk, toegankelijk, deskundig, neemt de tijd en zet altijd nét dat stapje extra om haar klanten te helpen.

Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson: “Bij Trekpleister gaan we altijd voor tevreden klanten en draait alles om voordeel en persoonlijke aandacht. Deze belofte is niet alleen zichtbaar in al onze communicatie, maar wordt met de nieuwe merkstrategie ook meer impliciet gekoppeld aan ons merk. Want aandacht moet je vooral vóelen. Met Aaf krijgt de merkbelofte van Trekpleister een vriendelijk, behulpzaam en vrolijk gezicht.”

Joris Gruiters, Head Of Strategy bij DDB Amsterdam: “We hebben bij de ontwikkeling van het nieuwe campagneplatform bij ieder onderdeel gekeken hoe we het typisch Trekpleister kunnen maken. Van de animatiestijl, tot casting voor de stem tot de nieuwe pay-off. Dit is cruciaal om Trekpleister een nog duidelijkere marktpositie te laten innemen.”

De commercial draait op radio en tv, en Aaf is zichtbaar in alle communicatie-uitingen van Trekpleister: van de huis-aan-huis folder, nieuwsbrief, website en social media tot de point-of-sale materialen op de winkelvloer.

Credits:

Adverteerder: Trekpleister | Reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabricaat | Design, animation & production studio: WhooHoo! | Mediabureau: EssenceMediacom | Geluid:  Earforce | Management Karin Bloemen: Entertainment-NL

www.ddbamsterdam.nl

www.trekpleister.nl

Lees ook

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.