DDB Amsterdam ontwikkelt campagne #RaboMath voor Rabobank

Anders dan voorheen spreekt de Rabobank primair jonge beleggers aan met de Rabobank dichter bij je doel-campagne. Met als vertrekpunt dat je onverwacht veel geld op kan bouwen door allerlei kleine uitgaven te skippen en te starten met Rabo Beheerd Beleggen.

Het creatieve idee is een twist op de #girlmath en #boymath TikTok-trend, waarbij Gen-Z financiële keuzes met een vette knipoog voor zichzelf verantwoordt. De dichter bij je doel-campagne voor Rabo Beheerd Beleggen toont hoe je onverwacht mooie doelen dichtbij brengt. Bijvoorbeeld door die daily luxe lunches en lattes net iets vaker te skippen.

Jeena van der Heul, Creative Director 180 Global: "De dichter bij je doel-campagne is bedoeld om jongeren aan te spreken en complexe onderwerpen zoals beleggen begrijpelijk te maken. Wat we maken voelt daarom niet meteen als reclame, maar volgt een 'audience-first' aanpak door herkenbare situaties op een authentieke manier uit te voeren."

Bekijk de campagne hier.

Credits:

Opdrachtgever: Rabobank | Bureau: DDB Amsterdam | Productie: DDB in huis productie | Regisseur: Sjors Baarveld

www.ddbamsterdam.nl

www.rabobank.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO

01-12-2025 | 23:16:00
DDB Amsterdam gaat op in TBWA\NEBOKO. Het is het gevolg van de overname van IPG door Omnicom en de strategie die Omnicom daarna gepresenteerd heeft

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.