Dawn ontwikkelt merkcampagne voor Vandebron
Energieplatform Vandebron lanceert een merkcampagne: ‘200.000 vandebronners willen vooruit’. De campagne, ontwikkeld door creatief strategisch bureau Dawn, draait om eerlijke communicatie, afrekenen met greenwashing en de kracht van een community. De campagne is zichtbaar op TV, radio, online, social media, en outdoor - met statements in grote steden.
In de merkcampagne, die wordt ingesproken door actrice én klant Jennifer Hofman, komt dat activistische karakter van het merk en haar klanten weer tot leven. De campagne laat zien dat 200.000 Vandebronners niet willen wachten op aarzelend energiebeleid uit Den Haag en niet kiezen voor sjoemelstroom. Ze laten zien hoe het anders kan, spreken zich uit tegen greenwashing en pleiten voor versnelling van de energietransitie. Zij willen vooruit.
Isabelle Pasteuning-Cannoo, Brand Manager bij Vandebron: ““In reclamecampagnes wordt vaak om de hete brij heen gedraaid: alles komt goed als je maar klant wordt. De werkelijkheid is anders. Groene energie is schoner, beter en goedkoper, maar heeft ook zijn uitdagingen. Daar moeten we eerlijk over zijn en het als markt niet mooier maken door te sjoemelen en te doen alsof grijze stroom groen is of aardgas te greenwashen met schimmige CO2-certificaten Overheid, bedrijven en consumenten moeten samenwerken om de energietransitie te realiseren. Dat zie je terug in de campagne waarin we onze klanten centraal zetten en letterlijk de beweging van 200.000 Vandebronners laten zien. Want alleen samen maken we impact en kunnen we onze missie volbrengen.”
Niek Kessels, Creative Director bij Dawn: “De markt, het merk en de missie van Vandebron vragen om een opvallende, uitgesproken vorm. Meer craft, meer lef en meer impact. Die overtuiging en dat vertrouwen voel je in onze samenwerking en dus ook in deze campagne.”
Naast de door Dawn ontwikkelde strategie en campagne, is Springbok verantwoordelijk voor de volledige digitale-marketing-operatie bij Vandebron.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dawn maakt merkcampagne voor Exact
Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar
Wehkamp kiest na pitch voor Dawn
Lonneke van der Horst: klanten reageren positief op merknaam Ayvens
Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie
[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager
Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers