Dawn gaat verder onder de naam Springbok, Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga gaan bureau leiden, andere rol Inge Ligthart

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf nu verder als Springbok. Met de rebranding zet het de volgende stap als onderdeel van de internationale digitale en creatieve agency voor positieve groei. Vanuit Amsterdam werkt het bureau al voor klanten als Triodos Bank, UWV, De Baak, Brand New Day en Oxfam Novib.

Met de keuze om als één merk verder te gaan speelt Springbok in op de grote uitdagingen van deze tijd in het marketing-vak. Die vragen om een geïntegreerde aanpak op het snijvlak van creativiteit, technologie en purpose. Een aanpak bovenal waar positieve groei het doel is. Creatieve en digitale expertises moeten daarvoor als één team samenwerken, elkaar voeden en inspireren. Door de creatief strategische expertise en de kennis op het gebied van sustainability en purpose-gedreven merken van Dawn te combineren met de digitale expertise binnen Springbok is het bureau nog beter in staat klanten te helpen met onderscheidend werk, strategische consistentie, en positieve groei. 

Nieuw leiderschap

De naamsverandering valt samen met het besluit van Inge Ligthart, CEO Dawn, om een andere rol binnen de groep op zich te nemen en het stokje over te dragen aan Jurian van der Hoeven en Marjolein Huisinga. Zij zullen vanaf 1 oktober als duo het bureau gaan leiden. Jurian van der Hoeven als Managing Director en Marjolein Huisinga als Creative Operations Director. Het team in Amsterdam zal de komende tijd uitbreiden naar ruim 50 creatieve, strategische en digitale experts. Inge Ligthart blijft verbonden aan Springbok als strategisch adviseur op groepsniveau. David Snellenberg blijft ECD van Springbok en opereert vanuit België en Nederland.

Inge Ligthart, CEO Dawn: "We zijn er trots op dat we onze opvolging in de eigen gelederen hebben gevonden. Jurian en Marjolein zijn waanzinnig getalenteerd en gedreven, en zullen in een nieuwe tijd en op geheel eigen wijze de koers die wij ooit ingezet hebben voortzetten."

Jurian van der Hoeven, Managing Director Springbok Amsterdam: "In deze nieuwe fase is onze focus helder: met strategische scherpte en creatief topwerk merken helpen succesvol te zijn. Wat ons binnen Springbok verbindt is de drive, energie en ambitie om het werk te maken waar we in geloven en dat merken helpt groeien. En dat werk kan vandaag de dag simpelweg niet zonder de combinatie van creatieve en digitale expertises."

Integratie van Dawn

Met de naamsverandering van Dawn onderstreept Springbok de synergie binnen de bredere Springbok-familie, waar ook de Gentse bureaus Duke & Grace en Make Sense deel van uitmaken. Ook zij heten vanaf nu Springbok. Sammy Colson, CEO van Springbok: "De integratie van Dawn is een natuurlijke stap die voortkomt uit steeds nauwere samenwerking. Voor onze klanten verandert er niets, behalve dat we als collectief nog beter in staat zijn de vragen van vandaag, die vaak op het snijvlak van technologie, creativiteit en purpose spelen, te beantwoorden. In de afgelopen periode hebben Jurian en Marjolein zich bewezen als zeer bekwame leiders en ik heb het volste vertrouwen in hen."

Op dit moment werken er in totaal meer dan 360 strategen, dataspecialisten, tech-experts en creatieven bij Springbok. Het creatieve en digitale bureau voor positieve groei heeft naast Amsterdam ook vestigingen in Mechelen, Gent, Brussel en Den Bosch.

www.springbokagency.com

www.dawn.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Sanne van Kuijk: BUUT is bankieren op maat voor tieners

03-09-2025 | 00:32:00
In Amsterdam wordt BUUT gepresenteerd: de bank van de makers van Tikkie die speciaal is ontwikkeld voor tieners en hun ouders

Peter van Wijnaerde: Bitterballetje met bombardement graag!

01-09-2025 | 15:21:23
Wat een zomer! De wereld leek even stil te staan. Wij zaten op terrasjes te zomeren. Nederland trok eropuit om de oude kolonies nog eens te bezoeken.

[Vacatures] Springbok zoekt een CRM Strateeg

18-08-2025 | 09:34:00
Springbok is per direct op zoek naar een CRM Strateeg - Den Bosch

Peter van Wijnaerde: Call your shot, verstop je niet

18-08-2025 | 08:00:00
Weet je wat er zo onweerstaanbaar is aan werken met data en AI? Niet dat het preciezer, goedkoper of vanzelf gaat. Het geeft een perfect excuus.

Peter van Wijnaerde: Dat is waar corporate logica breekt

01-08-2025 | 10:48:00
Minecraft zag eruit als een downgrade. Geen verhaal. Geen fancy graphics. Geen realisme. Gewoon blokjes. Toch werd het de bestverkochte game ooit.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.