Data & Insights-event toont impact van AI op klantstrategie

Floor Hoogers (Markteffect) blikt terug op MIE 2025

Vorige week gingen de deuren van de Rijtuigenloods in Amersfoort open voor het grootste Data & Insights Event van de Benelux: MIE 2025. Het thema? Revolutionizing Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI. Dit jaar stond alles in het teken van de revolutie binnen ons vakgebied, aangedreven door Generative AI en de impact daarvan op Data & Insights.

Inspirerende sessies vanuit Markteffect

Ook dit jaar verzorgden wij, samen met onze partner Techonomy, meerdere inspirerende sessies. Stefanie Pooyé en Kirsten de Rover trapten af met een sessie over hyperpersonalisatie in de praktijk. Ze lieten zien hoe je met dynamische segmentatie, hyperpersonalisatie en slimme data-activatie relevanter wordt in elke fase van de klantreis – zonder dat het ingewikkeld of kostbaar hoeft te zijn.

Ook Niels van Heesch en Timo Hooyen van Techonomy namen het publiek mee in de wereld van data-driven personalisatie. Met drie concrete cases lieten ze zien hoe je door data te centraliseren en martech slim in te zetten, niet alleen de klantbeleving verbetert, maar ook directe impact maakt op omzet en engagement.

Verder vertelde Thomas Huigen hoe je de stap maakt van generieke doelgroepsegmentatie naar sterk gepersonaliseerde klantprofielen. Met praktische voorbeelden en herkenbare situaties toonde hij aan dat betere klantinzichten leiden tot meer gerichte én effectievere communicatie.

Tot slot inspireerden Mieke van Bergen en Xiao Mei Huang jonge professionals met hun sessie over hoe AI het onderzoekslandschap én de skillset van de toekomst verandert. In hun verhaal benadrukten ze hoe belangrijk het is om mee te bewegen met technologische ontwikkelingen, en hoe je als jonge onderzoeker je waarde blijft vergroten in een snel veranderende wereld.

Floor Hoogers, manager marketing: “Als hoofdsponsor van het MIE kijken we tevreden terug op de afgelopen twee dagen. We hebben niet alleen veel bekenden gesproken in en rondom onze stand, maar ook nieuwe connecties gelegd. De inspirerende lezingen boden volop stof tot nadenken, en hopelijk hebben wij zelf ook bijgedragen aan nieuwe inzichten voor de aanwezigen. Een waardevol evenement waar kennis, innovatie en ontmoeting samen zijn gekomen!”

www.markteffect.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Markteffect: Denk niet voor je klant, luister naar hem

25-08-2025 | 08:52:34
Eén mindere ervaring kan het verschil maken tussen een trouwe fan en iemand die langzaam afdrijft naar de concurrent.

Stefan Klomp: Zo helpt belevingsonderzoek bij merkloyaliteit

22-08-2025 | 13:40:00
In marketing hoor je het vaak: ‘de klant is koning’. Maar laten we eerlijk zijn, het wordt steeds lastiger om aan die verwachtingen te voldoen.

Joris van Leenders: Employer branding begint binnen

21-08-2025 | 10:49:00
Kandidaten hebben de banen voor het uitkiezen en kiezen daarbij steeds vaker voor de organisatie die bij hén past

Stefan Klomp: Verkoop geen features maar relevantie

20-08-2025 | 14:32:00
Je kent het wel: je ziet een aanbieding en denkt meteen ‘Dit is precies wat ik nodig heb’. Maar er zijn ook producten die stilletjes voorbijgaan

Podcastgebruik groeit sterk bij jonge luisteraars

21-07-2025 | 16:54:00
Het gebruik van podcasts blijft stijgen in Nederland. Dat blijkt uit de twaalfde editie van de Markteffect Podcast Monitor

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Chris Oomen introduceert Christian Alexander parfums

11-09-2025 | 11:22:00
De Nederlandse ondernemer Chris Oomen presenteert een internationale parfumlijn onder de merknaam Christian Alexander

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:00
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.