
Darre van Dijk (TBWA) nummer 1 in de CreativeAgency100 2025 - derde jaar op rij meest invloedrijke creatief
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO Amsterdam, staat voor het derde jaar op rij op nummer 1 in de CreativeAgency100.
De CreativeAgency100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld. Op 4 december 2024 is de CreativeAgency100 2025 bekendgemaakt tijdens het M100 Event in Spant! in Bussum.
Tijdens het M100 Event is er traditioneel één spreker. Dit jaar was het Darre van Dijk. Spreken deed hij overigens niet.
Darre van Dijk: "Als je voor de derde keer op rij verkozen wordt als meest invloedrijke persoon in advertising dan moet je natuurlijk ook iets zeggen. Nou ik scheet in m’n broek toen ik mijn verhaal mocht doen. Met hulp van ChatGPT en mijn loopstation, beatboxte en rapte ik over de geweldige kansen en uitdagingen van AI. Op de melodie van Snoop’s Drop It Like It’s Hot deed ik mijn Prompt It Like It's Hot. Ging het perfect? Nee. Maar het was wel engaging. En dat kan dit vak wel een beetje gebruiken."
Top 10
Grote verschuivingen in de top 10 van de CreativeAgency100 2025. Niet veel verschuivingen in absolute top met bekende gezichten op 2 (Aad Kuijper, Hotel L'Amour) en 3 (Rik Ledder, TBWA\NEBOKO).
Vrouwen rukken op de lijst die tot voor kort door mannen werd gedomineerd. Yvette Belt (Alfred International) klimt van 9 naar 4 en Anne Stokvis (N=5) van 6 naar 5.
Allemaal nieuw in de top 10: Eddy Salfischberger (Alfred International, van 11 naar 6), Boris Nihom (Dentsu Creative Amsterdam, van 23 naar 7), Antoine Houtsma (Joe Public, van 52 naar 9) en Jordi van de Bovenkamp (Boomerang, van 12 naar 10).
Stijgers
De grootste stijger in de CreativeAgency100 2025 met een sprong omhoog van 61 plaatsen is Valérie Dekeuwer (Hotel l'Amour, van 100 naar 39). Andere grote stijgers zijn Liam Tjoa (GoSpooky, van 80 naar 30), Antoine Houtsma (Joe Public Amsterdam, van 52 naar 9) en Edward van de Ridder (Alfred International, van 68 naar 26).
Nieuwkomers
De hoogste nieuwkomer in de CreativeAgency100 2025 is Marcel Hartog van Joe Public Amsterdam op plaats 28. Andere hoge nieuwkomers zijn Hannah Sterke (TBWA\NEBOKO) op plaats 31, Diederik Breijer (United Playgrounds), op plaats 34 en Martijn de Kemp (Storyboard Amsterdam) op plaats 35.
De CreativeAgency100 is een initiatief van Media Meetings BV, uitgevoerd door Marketing Report op basis van onderzoek van MediaTest.
M100 wordt gesponsord door
De CreativeAgency100 2025
TBWA\NEBOKO Hotel l'Amour TBWA\NEBOKO Alfred International N=5 Alfred International Dentsu Creative Amsterdam GoSpooky Joe Public Boomerang Wefilm Natwerk Home ADCN WPP &.media group Fightclub The Invaders Truus Somention SuperRebel Indie N=5 Fitzroy N=5 Alfred International &.media group Joe Public Kult&Ace GoSpooky TBWA\NEBOKO TBWA\NEBOKO KesselsKramer United Playgrounds Storyboard Amsterdam TBWA\NEBOKO Joe Public TBWA\NEBOKO Hotel l'Amour Dentsu Creative Amsterdam AD.BUSINESS Dentsu Creative Amsterdam 3MO Alfred International Persuade Yune VENGEAN ACT.agency Crocodile Agency Alfred International Bombilate The Gardeners Dentsu Creative Amsterdam ACT.agency Team5PM The Others Somention The Comet Group AGE Media Persuade The Family Amsterdam Hotel l'Amour GoSpooky Joe Public Havas Lemz N=5 Storyboard Kumpany Boomerang Selmore PAKT Open Now Boomerang Fightclub Fitzroy Dentsu Creative Dentsu Creative Amsterdam finally an agency Cheil LifeHunters Bijvoorkeur Buutvrij for life The Invaders Lemon Scented Tea Team5pm Cheil finally an agency NEEW TBWA\NEBOKO Happiness Amsterdam Open Now De Combinatie van Factoren Unlike 0930 creative agency SuperRebel Fightclub NEEW Being There Roorda Reclamebureau De Speld & Partners
M100 wordt gesponsord door
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
M100 2024 op LinkedIn
[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025
PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
Gepubliceerd door: Bas Vlugt