CZ kiest ACE als strategisch en creatief bureau

Zorgverzekeraar CZ heeft ACE aangesteld als strategisch en creatief bureau na afloop van een pitchtraject. Het bureau uit Amsterdam gaat aan de slag met merkpositionering, merkcreatie en de vertaling naar campagnes en communicatiekanalen.

ACE wordt het lead agency van CZ en gaat het merk op verschillende vlakken ondersteunen, van digitale tot sociale uitingen. De keuze voor ACE is mede gebaseerd op eerder werk voor onder meer ABN AMRO en YoungCapital.

Versterking portfolio met zorgverzekeraar

Met CZ voegt ACE opnieuw een grote klant toe aan het portfolio. Eerder kreeg het bureau al het vertrouwen van Schiphol en HAK. CZ bedient bijna vier miljoen verzekerden en zocht een bureau dat een full-service aanpak biedt.

Denise van der Veeke, sr. campagnemanager CZ: "Vanaf het eerste moment voelde het team van ACE als een verlengstuk van onszelf. Ze begrepen onze uitdagingen, challengden ons en wisten ons te verrassen met een fris concept dat de juiste emotionele snaar raakt."

Merkpositionering in concurrerende markt

De samenwerking richt zich op het versterken van de merkpositie van CZ in een markt waarin het onderscheidend vermogen van zorgverzekeraars beperkt is.

Harm Balvers, Head of Strategy bij ACE: "CZ staat als zorgverzekeraar voor een mooie uitdaging. Hoe vallen we op in een markt waar dienstverlening én communicatie nauwelijks onderscheidend zijn? Wij zijn trots dat we samen met het team van CZ, voor zo'n sterk Nederlands merk een vernieuwende positie kunnen ontwikkelen."

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Martijn Jaartsveld Strategy Director ACE Media

24-04-2025 | 16:33:57
In zijn functie richt hij zich op de strategische ontwikkeling van het bureau. Samen met Rutger Schouten vormt hij de dagelijkse leiding van ACE Media.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Fritz-kola lanceert Koningsdagactie met Laser 3.14

18-04-2025 | 10:59:00
Frisdrankmerk fritz-kola lanceert in samenwerking met streetartist Laser 3.14 een campagne rond Koningsdag, waarin verbondenheid centraal staat.

AKQA, Ace, TBWA en Happiness Amsterdam grote winnaars Dutch Creativity Awards 2025

17-04-2025 | 23:56:00
AKQA, Ace en Happiness Amsterdam gingen er donderdag 17 april  met de meeste en belangrijkste Lampen vandoor tijdens de Dutch Creativity Awards 2025

[Vacatures] ACE zoekt een Growth Marketeer

17-04-2025 | 10:09:00
ACE is per direct op zoek naar Growth Marketeer  - Full-time · Amsterdam

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.