CZ kiest ACE als strategisch en creatief bureau
Zorgverzekeraar CZ heeft ACE aangesteld als strategisch en creatief bureau na afloop van een pitchtraject. Het bureau uit Amsterdam gaat aan de slag met merkpositionering, merkcreatie en de vertaling naar campagnes en communicatiekanalen.
ACE wordt het lead agency van CZ en gaat het merk op verschillende vlakken ondersteunen, van digitale tot sociale uitingen. De keuze voor ACE is mede gebaseerd op eerder werk voor onder meer ABN AMRO en YoungCapital.
Versterking portfolio met zorgverzekeraar
Met CZ voegt ACE opnieuw een grote klant toe aan het portfolio. Eerder kreeg het bureau al het vertrouwen van Schiphol en HAK. CZ bedient bijna vier miljoen verzekerden en zocht een bureau dat een full-service aanpak biedt.
Denise van der Veeke, sr. campagnemanager CZ: "Vanaf het eerste moment voelde het team van ACE als een verlengstuk van onszelf. Ze begrepen onze uitdagingen, challengden ons en wisten ons te verrassen met een fris concept dat de juiste emotionele snaar raakt."
Merkpositionering in concurrerende markt
De samenwerking richt zich op het versterken van de merkpositie van CZ in een markt waarin het onderscheidend vermogen van zorgverzekeraars beperkt is.
Harm Balvers, Head of Strategy bij ACE: "CZ staat als zorgverzekeraar voor een mooie uitdaging. Hoe vallen we op in een markt waar dienstverlening én communicatie nauwelijks onderscheidend zijn? Wij zijn trots dat we samen met het team van CZ, voor zo'n sterk Nederlands merk een vernieuwende positie kunnen ontwikkelen."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Suite Rouge ontwikkelt kerstcommercial Kruidvat
Guerrilla-actie fritz-kola stelt grote verpakkingen ter discussie
ACE benoemt Head of Productions en Client Service Director
ParkinsonNL gaat verder als ParkinsonNederland
Monks ontwikkelt Veerkracht-campagne voor Pink Ribbon
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO
Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour
LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini
Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen
Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker
Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien