[Content Marketing Awards] Medal voor Beste Stand-Alone Video - Truus: HEMA’s ontvangstmedewerker John

Dit is een winnende inzending voor de CMA 2024

Op 6 november 2024 won Truus een Medal in de categorie Beste Stand-Alone Video tijdens de Content Marketing Awards.

Jury-oordeel

Truus heeft onmiskenbaar vrijheid gekregen van HEMA. En dat vertrouwen wordt beloond. In deze Video spaart John niemand. De bezoeker krijgt een sneer net als het eigen Merk. En toch: wie houdt er na het zien van deze video niet van John. John is overduidelijk zichzelf. Daarmee IS hij de Pay of van het merk.

Hier vind je alle winaars

Dit is de case:

Elevator Pitch

Maak kennis met John van Grevenbroek, al meer dan 20 jaar het onofficiële visitekaartje van HEMA. Als receptionist bij het hoofdkantoor verwelkomt hij iedereen met charme en passie. Hoewel zijn officiële titel, tot groot ongenoegen van John zelf, ‘ontvangstmedewerker’ luidt, laat hij een onvergetelijke indruk achter. Om zijn bijzondere verhaal te delen, volgden we John een dag en laten zo ook onze online volgers kennismaken met deze HEMA-icoon.

Briefing

HEMA streeft ernaar om het alledaagse leven van haar social media-volgers een stukje leuker te maken met content die relevant, inspirerend en entertainend is. Samen met Truus brengt HEMA het herkenbare, warme en humoristische karakter van het merk tot leven via organische videocontent. De uitdaging was om deze unieke HEMA-eigenschappen door middel van authentieke verhalen te tonen, zonder daarbij het commerciële karakter te benadrukken. Het doel is om volgers te blijven verrassen en verbinden door hen een kijkje te geven bij HEMA, met een focus op de echte mensen, medewerkers en klanten, die het merk maken tot wat het is.

Insights

HEMA's Instagram Reels-publiek bestaat vooral uit millennials van 25-44 jaar, een groep die zeer bedreven is in social media en snel door hun feed scrolt. Ook onder de TikTok volgers van HEMA groeit het aandeel volgers in deze leeftijdscategorie in rap tempo. Als je hun aandacht niet meteen grijpt, ben je ze kwijt. Deze generatie verlangt steeds meer naar authentieke content: geen overdreven marketingboodschappen of één-pot-nat video's, maar echte, inspirerende verhalen die hun tijdlijn verrijken.

Strategie | Aanpak | Resultaat

De afgelopen twee jaar heeft HEMA succes geboekt met het ‘echt HEMA’-videoformat, waarin ongescripte verhalen worden vastgelegd die het hart van het merk weerspiegelen.

Het concept is eenvoudig: met een camera en een microfoon bezoeken we willekeurige HEMA-winkels of, zoals in dit geval, het HEMA-hoofdkantoor om daar ongescript bijzondere verhalen te ontdekken.

De video van John van Grevenbroek is een prachtig voorbeeld van de kracht van deze aanpak: een rauw, humoristisch en liefdevol portret dat perfect de essentie van HEMA vangt. Deze contentstrategie bleek enorm effectief, met meer dan 3 miljoen organische (!!) views en 130-duizend likes op Instagram en TikTok op deze enkele video. De meest waardevolle uitkomst zijn echter de talloze hartverwarmende reacties van volgers, die niet alleen hun waardering uitspreken, maar ook hun eigen ervaringen met John delen.

 
 

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.