[Content Marketing Awards] Zilveren award voor B2E Content Marketing Programma - Afix: De aard van het beestje, dat zit al in je

Dit is een winnende inzending voor de CMA 2024

Op 6 november 2024 wonnen Afix en Filmmacht een Zilveren award in de categorie B2E Content Marketing Programma. 

Jury-oordeel

Wat begon als een campagne evolueerde tot een volledige rebranding. In een moeilijk bereikbare markt wist deze case zich creatief te onderscheiden, wat resulteerde in prachtige resultaten. De sterke samenwerking tussen klant en bureau heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen; een inspirerende strategie en werkwijze voor velen!

Hier vind je alle winaars

Dit is de case:

 

Elevator Pitch

Huisdieren werven dierenartsen voor Ranzijn. Talent is overal, maar het vinden van het juiste talent is een uitdaging! Het komt Ranzijn niet zomaar aanwaaien. Nee, hier is meer voor nodig, veel meer! Samen met FILMMACHT zijn we in de creatieve vijver gedoken en op zoek gegaan naar de beste invulling voor een wervingscampagne. Tot nu toe de grootste die ooit voor Ranzijn tuin & dier is uitgevoerd.

Briefing

Om de Employer Value Proposition (EVP) van Ranzijn dierenarts goed over te brengen is gevraagd om hoge kwaliteit content te ontwikkelen op basis van overuiting/verleiding en persoonlijke verbinding waarin vakbekwaamheid en de mogelijkheden van de functies centraal staan. De content vanuit de EVP van Ranzijn dierenarts moet de doelgroep die een intrinsieke motivatie heeft om dierenarts of paraveterinair te worden overtuigen van een fijne werkomgeving en aansluiten op de culturele fit tussen de werkgever en de potentieel nieuwe werknemer. En op de juiste manier bij de doelgroep onder de aandacht worden gebracht via Online Marketing.

Insights

De insights die gemaakt zijn over de doelgroep om de content te ontwikkelen is dat de intrinsieke motivatie om dierenarts of paraveterinair te worden in de aard zit van de persoon (het beestje) De personen die in de content in beeld worden gebracht vallen in de leeftijdscategorie en willen vanuit passie werken, zichzelf ontwikkelen, verder groeien als dierenarts of paraveterinair maar vooral als mens. Deze specifieke doelgroep zoekt een werkgever die echt aansluit op hun normen en waarden.

Strategie | Aanpak | Resultaat

De vraag vanuit Ranzijn, was duidelijk. FILMMACHT en Afix hebben hier de gehele aanlooptijd hierin goed samen contact over gehouden, waarbij Afix zich focuste op het distributie stuk (online marketing) en FILMMACHT op de creatie en concept ontwikkeling. Met deze verantwoordelijkheden afgekaderd zijn we de diepte ingesprongen. 

Keuze van kanalenmix bepalen, want waar zijn de dierenartsen aanwezig? Met de uiteindelijke gekozen kanalenmix: Google Display, Ads, YouTube, Discovery en Meta (Instagram & Facebook)), waren we overal zichtbaar. Zo zorgen we voor herhaling en
laten we de verschillende kanalen samenwerken om meer sollicitanten te realiseren voor Ranzijn. En met resultaat.

Niet alleen door de creatieve inhaker en content productie vanuit FILMMACHT, maar ook vanuit de online marketing strategie van Afix, werd deze case een succes voor Ranzijn. Want van onderbezetting zijn de praktijken naar een gezonde bezetting geswitched en hebben zij de vele vacatures die tot op heden moeilijk te vervullen waren, weten te vervullen. 

Resultaten totaal:
- 4,2 miljoen vertoningen/impressies
- 49 ingestuurde sollicitaies voor een dierenarts vacature

Ook zagen we een stijging in zoekopdrachten voor: ‘vacature dierenwinkel’ en ‘vacature paraveterinair’ – een teken dat we de juiste weg aan het opgaan waren.

www.afix.nl
 
 

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.