
[Content Marketing Awards 2024] Storyboard Agency: Flip the Haters
Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl
Elevator Pitch
Door AXE's Fine Fragrance collectie in een blinde geurtest te vergelijken met een luxe parfum zoals Tom Ford, hebben we laten zien dat onze premium deodorants kunnen concurreren met high-end parfums. De oprechte reacties van influencers en onze TikTok-gerichte strategie creëerden een authentieke campagne die oude stereotypen doorbrak en mooie resultaten opleverde.
Briefing
AXE lanceerde de Fine Fragrance collectie, een reeks geuren ontwikkeld door gerenommeerde parfumeurs. Deze premium deodorants beloven dezelfde onweerstaanbare geur als die van luxe parfums. Het doel van de campagne was om AXE te positioneren van een 'kleedkamer deodorant voor puistige pubers' naar een verfijnde en premium keuze.
Insights
Gen Z-jongens hebben specifieke behoeften als het gaat om geur, wat een aanzienlijke invloed heeft op hun zelfvertrouwen. Onaangename luchtjes kunnen een sterke negatieve impact op hun hebben. Maar liefst 80% van de Gen Z-jongens maakt zich zorgen over hun geur, meer dan elke andere demografische groep.
Strategie | Aanpak | Resultaat
Wat is een betere manier om te bewijzen dat AXE’s nieuwe Fine Fragrance net zo goed ruikt als luxe parfum dan met een blinde geurtest tegen Tom Ford, dat doorgaans voor €200 wordt verkocht? Met deze campagne wilden we negatieve stereotypen doorbreken en aantonen dat AXE deo's veel meer zijn dan alleen iets voor in de kleedkamer.
We selecteerden drie mannelijke influencers die populair zijn bij mannen tussen de 13 en 34 jaar, actief in de niches gaming, lifestyle en sport. Met onze in-house ontwikkelde data-oplossing, SIA, bepaalde we welke creators daadwerkelijk invloed hadden binnen de doelgroep. Aan deze creators stuurden we een eenvoudige, onbedrukte zwarte doos, met de instructie om een checklist te volgen en tijdens het hele experiment de camera te laten draaien. Omdat de influencers niet wisten welk product ze ontvingen, leverde dit een authentieke, onbevooroordeelde ervaring op voor de kijkers. De spontane reacties die vastgelegd werden op video zorgden voor een oprechte en spannende beleving voor iedereen die meedeed.
Ons doel was om het publiek te prikkelen en hen te laten overwegen AXE Fine Fragrance te proberen, na het zien van het experiment. De campagne leverde indrukwekkende resultaten op in diverse belangrijke statistieken. Zo was het uitkijkpercentage 31,62%, aanzienlijk hoger dan het TikTok-gemiddelde van 14,49%, wat duidt op een sterke betrokkenheid bij onze content. Daarnaast realiseerden we een CPM van slechts €2,24, wat fors lager ligt dan het TikTok-gemiddelde van €10, en daarmee getuigt van een hoge kostenefficiëntie en een beter rendement op investering (ROI).
Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024
Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.
Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.
De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024
Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl
Partners CMTA
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: Saskia van Weert